Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Tror jag lagat en hörntand när jag var sådär 12-15 och nu när jag är 30+ så har jag lyckats bita sönder en del av tanden och när jag känner med tungan så känns det liksom som att det är sönder...
Vad kan det tänkas kosta att återställa/fixa? har inte ont överhuvudtaget.
Hur många besök?
Tack för hjälp
Två besök. En undersökning och en lagning. På de billigaste ställena omkring 1100 upp till kanske 2000 sen. Iallafall omkring 1500.
Jag har tagit ut kostnadsförslag för ett år sedan med några mindre skador så är ganska säker.
Problemet är att om tanden redan är trasig riskerar den att få sönder mer. Det beror på hur skadan sitter. Jag har en skada på hörnet av en framtand som antagligen aldrig kommer orsaka problem medan jag har en skada i mitten av en framtand och det ser ut som en spricka i emaljen neråt samtidigt som jag känner att det nöts ner eller luckrats upp lite mer. Gissar att den tanden kan klyvas om jag inte får råd att laga skadan men jag har gått med skadorna länge och varit rädd om tänderna så skulle säga att det handlar om en portion otur tillsammans med placering. Tänderna utsätts trots allt för en del tryck.