2026-09-04, 17:40
Avstängd
Jon10s avatar
MP: "Bör ta emot fler flyktingar”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ArW52r/liverapportering-partiledardebatt-i-sveriges-radio

Alltså kan inte betonghakan Daniel Hellden och MP försvinna så långt ifrån Svensk politik som möjligt?
De vill förstöra Sverige.

Det vill ta emot flera flyktingar, vägrar bekänna islamister samt stänga ner Svenska kärnkraftverk.

Det vore värre om Liberalerna inte klarade spärren än MP.

Vad tillför MP?
Senast redigerad av Jon10 2026-09-04 kl. 17:44.
Citera
2026-09-04, 17:42
Moderator
Meijis avatar
Partier och partipolitik --> Valet 2026
/Moderator
Citera
2026-09-04, 17:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
MP: "Bör ta emot fler flyktingar”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ArW52r/liverapportering-partiledardebatt-i-sveriges-radio

Alltså kan inte betonghakan Daniel Hallden och MP försvinna så långt ifrån Svensk politik som möjligt?
De vill förstöra Sverige.

Det vill ta emot flera flyktingar, vägrar bekänna islamister samt stänga ner Svenska kärnkraftverk.

Det vire värre om Liberalerna inte klarade spärren än MP.

Vad tillför MP?

Du hjälper dem i och med att du röstar på Afs. Afs kommer inte in i riksdagen, du bör rösta på SD, KD, M eller L för att förhindra denna skit.
Citera
2026-09-04, 17:43
Medlem
Han ljuuugeeer - om han får majoritet kan han o Mp helt låta bli att ta hit flyktingar
eftersom vi bara bör - kommer han att vägra ta emot
Citera
2026-09-04, 17:43
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du hjälper dem i och med att du röstar på Afs. Afs kommer inte in i riksdagen, du bör rösta på SD, KD, M eller L för att förhindra denna skit.

Jag har inte röstat än så det är inte för sent för att ändra mig .

Tänkte rösta på SD. Kasselstrand tappade mig när han nämnde han vill sammarbeta med Ryssland.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-04 kl. 17:50.
Citera
2026-09-04, 17:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag har inte röstar än så än är det inte för att ändra mig .

Tänkte rösta på SD. Kasselstrand tappade mig när han nämnde han vill sammarbeta med Ryssland.

Bra val. Jag förstår inte hur du som anti-islam stödjer Kasselstrand som vurmar för Iran och Hamas.
Citera
2026-09-04, 17:48
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bra val. Jag förstår inte hur du som anti-islam stödjer Kasselstrand som vurmar för Iran och Hamas.

Det var mer hans nationalist politik som vann över mig hur ”vi skulle ta tillbaka de svenska samhället pch städerna” men varningsklockorna ringde ganska snabbt efter det med tanke på det du nämner hans stöd för Hamas,Iran och Ryssland.
Tack, men nej tack till Kasselstrand.

Då känner jag mig tryggare med SD efter Jimmies utfrågning som han skötte exemplariskt.
Citera
2026-09-04, 17:51
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Bra ide.
Ju fler invandrare, ju fler att utvisa.
😋👍
Citera
2026-09-04, 17:54
Medlem
De vill återgå till de 5000 kvotflyktingar per år som vi tog emot innan Tidö. Resten är svårt att bestämma, inte minst sen migrationspakten.
Citera
2026-09-04, 18:47
Medlem
sk33s avatar
Låter ju helt rimligt, och så kan S och V kontra med att behovspröva all arbetskraftsinvandring (dvs, största delen av invandringen om man räknar med anhöriga som inte är partner eller barn), så kan de kompromissa och så blir alla nöjda. Vi bör kunna ta emot fler flyktingar, och det blir enklare om vi inte tar emot onödig arbetskraftsinvandring, mycket enklare.
Citera
2026-09-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han ljuuugeeer - om han får majoritet kan han o Mp helt låta bli att ta hit flyktingar
eftersom vi bara bör - kommer han att vägra ta emot
Givetvis. Precis som sist de styrde!
Citera
2026-09-04, 19:35
Medlem
Citat:
Jag har inte röstat än så det är inte för sent för att ändra mig .

Duktig goj

Spoiler: Den senaste mandatperioden med SD har vi tagit in fler invandrare än den förra med MP. SD är kontrollerad opposition.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in