2026-09-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Som väntat när det skiter sig.

Gellerbrant bryter tystnaden, tar sin sambo i försvar,
och går själv på föräldraledighet, med omedelbar verkan.

Så, vad har du att säga om det han skriver då?
Har du all info från expo om alla dessa inlägg, är du varmt välkommen att dela med dig här!
Citera
2026-09-06, 09:58
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det finnas flera SD-individer med ryZk bakgrund som sitter i Riksdag. Att de är "sverigevänner" tror jag inte en skit på! De ingår säkert i proryZka nätverk inom sin bekantskapskrets och har FSB-kontakter som följd. Så SD är infiltrerade av putler. Rösta på dessa landsförrädare är sämsta valet! Gjorde ngn gång innan men aldrig mer så länge jag ser namn som Dioukarev eller Yurkovskij på deras listor! Blir annan höger för min del...om jag röstar över huvud taget.

Har du bevis på dina påståenden? Det är rätt kraftiga hat-anklagelser som kräver bevis från din sida. Svara.
Citera
2026-09-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Sambon var bjuden på en resa till Ryssland 2017 😱. Expo är en vänsterextrem rörelse som försöker sprida dynga inför valet. Gör säkerhetskontroller och acceptera resultatet.

Enig. Att det är Expo som är bakom detta drev gör ju inte saken speciellt trovärdigt. Skulle det vara riktigt allvarligt skulle nog Säpo haft ett ord med i laget. Det troliga är nog istället att Säpo vet mycket väl vad damen i fråga har gjort och inte gjort och kanske idag även är uppgiftslämnare till Säpo. Men verkar som Expo inte accepterar den säkerhetskontroll som tidigare gjorts. Dock skulle nog Expos medlemmar behöva gå igenom en egen separat säkerhetskontroll.
Detta fall känns väldigt svagt och många uppgifter är gamla. Inte alls som alla dessa Hamaskramare i S och V som ju i princip togs med byxorna nere, så att säga.
Citera
2026-09-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Detta vill vi veta mer om!
Vilket spionage och vilken påverkan är det som du pratar om?
Har du tipsat Säpo om din info om spionage?

För visst har du fakta när du hävdar sådana allvarliga saker?
Inte räcker det med en resa 2017, samt några utvalda inlägg på sociala medier för att du ska skriva så?
Har du gått igenom alla inlägg av personen, och inte som expo, helt valt att inte ta med alla inlägg som är kritiska mot ryzzland/putler?
För att få hantera hemlig information så får det inte ens finnas en risk. Har man släktingar i länder som har kända problem med så är man en risk. Hemlandet kan utpressa dessa personer så man tar inte risken att de skulle kunna bli spioner mot sin vilja.
Citera
2026-09-06, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Det är just det som är grejen, "enligt expo". Inga skärmdumpar, konstiga utlandsbetalningar, flygbiljetter, känsliga foton med Ryska oligarker. Ingenting.

Och "enligt expos utredning" = källa: trust me,bro. Den utredningen blev ju sågad av både SvD och AB som sagt, så det säger väl allt.

Exakt så är det. Men flashback är i upplösningstillstånd. Det är nästan pinsamt.

Här finns ju absolut ingen substans. Tvärtom, EXPO som driver en tes undanhåller aktivt de belägg de påstår sig ha tillgång till. Jag kan inte tänka mig annat än att de sparat skärmdumpar etc internt. Men om de skulle visa upp detta, så skulle alla fatta hur klen hela anklagelsen är.
Citera
2026-09-06, 10:10
Medlem
bema56s avatar
Det faktum att både Säpos och regeringskansliets säkerhetsprövningar inte hittat några problem, gör att känns det jävligt märkligt?

Vad finns det för bevis för Expos påståenden?
Citera
2026-09-06, 10:16
Medlem
Brolarens avatar
https://www.expressen.se/nyheter/politik/sd-tjansteman-spred-pro-ryska-budskap/

Att ha personer i riksdagen som flirtar med Kreml-narrativ och kallar Putins Ryssland för en "bättre lösning" är en direkt säkerhetsrisk för Sverige.

En riksdagstjänsteman har en betrodd position och ska tjäna det demokratiska systemet – inte underminera det genom att sprida rysk propaganda som ursäktar anfallskrig.

När statsministern och andra ledande politiker slår fast att sådana åsikter är helt inkompatibla med offentliga uppdrag, är det självklart att personen måste avgå.
Citera
2026-09-06, 10:20
Medlem
Namn på sambon? Finns bild på henne?
Citera
2026-09-06, 10:25
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93

Polina Malaberg
Citera
2026-09-06, 10:26
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Bara en fråga, hir kan detta vara en större skandal än att vänsterpartiet uppmanar sina ledamöter att skriva stödbrev utan att kolla vilka som får breven, och därmed stödjer terrorister?

Missförstå mig rätt, detta är pinsamt, men det andra verkar ju mest ha landat i ett "hoppsan"?
Citera
2026-09-06, 10:31
Medlem
oligarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93

Den okända sekreteraren ”Elena”
https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/
Citera
2026-09-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Bara en fråga, hir kan detta vara en större skandal än att vänsterpartiet uppmanar sina ledamöter att skriva stödbrev utan att kolla vilka som får breven, och därmed stödjer terrorister?

Missförstå mig rätt, detta är pinsamt, men det andra verkar ju mest ha landat i ett "hoppsan"?
Verkar det? Det var väl tämligen stora rubriker i de största medierna, och många V-medlemmar tvingades väl lämna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in