2026-09-03, 12:20
Medlem
SodaFointains avatar
Det kan ni väl säga. Vet ändå inte vem ni är man är ju anonym på detta forum så jag vet ej om du som skriv sat brevid mig på bussen nån gång
Citera
2026-09-03, 12:24
Medlem
Belters avatar
Du har iallafall inte med det att göra.
Citera
2026-09-03, 12:25
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Nyans utan tvekan!
Citera
2026-09-03, 12:26
Medlem
Riksreptilens avatar
Sjukvårdspartiet som vanligt i region valet. 🧑‍⚕️ 🧟

I riksdagsvalet får jag titta hur några till partiledare sköter sig i 59 min utfrågningen på SVT.
Citera
2026-09-03, 12:27
Medlem
Serialfreaks avatar
Lutar åt KD för min del. Men det är ju några dagar kvar innan det är dags så man hinner kanske ändra sig.
Citera
2026-09-03, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Det kan ni väl säga. Vet ändå inte vem ni är man är ju anonym på detta forum så jag vet ej om du som skriv sat brevid mig på bussen nån gång
SD
Citera
2026-09-03, 12:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Redan lagt min röst, blev SD.
Citera
2026-09-03, 12:43
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan SodaFontain,
Det får nog bli en stödröst på liberalerna för de andra Tidöpartierna kommer inte kunna hinna avancera så mycket att de får egen riksdagsmajoritet utan Lib. Och att få upp Lib från 3 till 4 procent på en dryg vecka bör kunna gå, och det kan ge minst 20 mandat till Tidö-gänget.

Så jag ska göra det som Jimmie säger, kasta bort min röst.

Vill dock understryka att Lib är ett jävligt sunkigt parti som slarvat bort hela den frihetliga och liberala ideologin.

Dock är det positivt att de socialliberala väljarna och riksdagsmännen i Lib bojkottar Mohamsson och dragit över till C och S. Det gör att Lib kan bli ett riktigt liberalt parti under den kommande mandatperioden 2026-30. Om de skärper till sig.

Det är en positiv nyhet att Lib-ledaren Bengt Westerberg säger att han inte känner igen sitt gamla parti och ska rösta på C.
Citera
2026-09-03, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du har iallafall inte med det att göra.
Du ska rösta på S men du vill inte säga det för att du förstår att du framstår som dum i huvudet och en lurad jöns.
Citera
2026-09-03, 12:55
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Vad ska du själv rösta på?

För mig blir det SD.
Röstar på valdagen. Är som en liten tradition att gå iväg med frugan (som troligen kommer att rösta KD) och rösta.
Det är viktigt att Tidö för fortsättning och det är inte mer än rätt att SD nu får ingå i en regering sett till partiets antal röster och att dom visat att samarbetena går bra med andra.
Tidö har levererar i 4år och för svensk ekonomi och Sverige i helhet är det här väldigt viktigt.
Dessutom mins jag 8 års kaos av SMP, och dom har knappast kommit närmare varandra på vänstersidan utan snarare lägre och längre ifrån i dom stora frågorna. Dom kommer inte kunna få ihop en regering, ett samarbete eller egen budget. Sverige behöver stabilitet och trygghet och inte osäkerhet och kaos.
Enkelt.
Citera
2026-09-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan SodaFontain,
Det får nog bli en stödröst på liberalerna för de andra Tidöpartierna kommer inte kunna hinna avancera så mycket att de får egen riksdagsmajoritet utan Lib. Och att få upp Lib från 3 till 4 procent på en dryg vecka bör kunna gå, och det kan ge minst 20 mandat till Tidö-gänget.

Så jag ska göra det som Jimmie säger, kasta bort min röst.

Vill dock understryka att Lib är ett jävligt sunkigt parti som slarvat bort hela den frihetliga och liberala ideologin.

Dock är det positivt att de socialliberala väljarna och riksdagsmännen i Lib bojkottar Mohamsson och dragit över till C och S. Det gör att Lib kan bli ett riktigt liberalt parti under den kommande mandatperioden 2026-30. Om de skärper till sig.

Det är en positiv nyhet att Lib-ledaren Bengt Westerberg säger att han inte känner igen sitt gamla parti och ska rösta på C.

+ 1 på den. Jag är på samma linje.

Westerberg är nu dement och tror att Carl Bildt fortfarande är statsminister.
Citera
2026-09-03, 13:06
Medlem
Som alltid - M i riksdag och landsting men ett lokalparti i kommunen (det enda partiet som i sitt valmanifest faktisk beskriver hur de skall gå tillväga med det de lovar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in