2026-09-04, 14:10
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är lustigt att se att så många tror att det är en påhittad historia. Det var nämligen vad jag också direkt misstänkte. Det är något med historien som känns suspekt.
Det är klart att folk på ett notoriskt tillhåll för rasister påstår att det är påhittat…
Citera
2026-09-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Varför skulle han inte sagt det? På det här forumet finns det gott om empatiskadade som skriver mycket värre saker. Det är den här tråden bevis på

För att det låter uppdiktat, man uttrycker sig inte så på svenska. Dessutom, ser du inte framför dig vad som beskrivs: en tonåring kör på trottoar i FULL FART förbi en gammal pensionär, kör rakt in i hans axel och flyger in i en stolpe.
Hur i helvete är det inte tonåringen och hennes föräldrar som gjort fel här? Ge inte barn elsparkscyklar för det första, det är både en fara för de själva och för andra, tex fara för den gamle mannen som blev påkörd.
För det andra hörde hon knappast den där raddan när hon kraschade in i honom och stolpen i full fart.
För det tredje hade det varit fullt förståeligt om en gammal pensionär som blir påkörd av en jävla elsparkscykel i chocken kastar ur sig svordomar.
De flesta svär om någon kör rakt in i dem i "full fart" med en elsparkscykel på trottoaren.
Citera
2026-09-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Nej, hastigheten på elsparkcyklar begränsas elektroniskt till 20 km/h.

Hon hade en enorm tur. Attacken hade kunnat sluta mycket illa.

Det finns cyklar i Sverige som går mycket snabbare än så. Det var ju för fan hon som attackerade pensionären genom att köra in i honom i full fart.
Citera
2026-09-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det är klart att folk på ett notoriskt tillhåll för rasister påstår att det är påhittat…

Ser lika mycket vänsterextrema terrorhyllningar till Hamas här, vilka alltså själva är rasister.
Det handlar om att hela situationen låter som att mamman skyller ifrån sig och dottern ansvar. Varför i helvete låter hon en 13-åring köra runt på elsparkscykel och varför beklagar hon inte att dottern kör förbi gamla pensionärer på trottoarer i full fart så nära att hon kraschar in deras axlar?!
Citera
2026-09-04, 15:39
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty

.
.
.Vilken "ras" anser du att hon har? Vilken "ras" är det som angrips i den här tråden?
.
.
.
Citera
2026-09-04, 15:39
Medlem
Citat:

Nej, hastigheten på elsparkcyklar begränsas elektroniskt till 20 km/h.

Väldigt många kör mycket fortare än så.
Citera
2026-09-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Väldigt många kör mycket fortare än så.

Det är möjligt om än inte särskilt troligt att Yasmine körde på en trimmad elsparkcykel. Jag anser inte att det ursäktar gubbens knuff.
Citera
2026-09-04, 16:09
Medlem
Citat:
Det är möjligt om än inte särskilt troligt att Yasmine körde på en trimmad elsparkcykel. Jag anser inte att det ursäktar gubbens knuff.

Gubbens knuff?

Hon körde alltså in i "gubben" i 20 km/h, men trots det lyckades gubben knuffa henne?
Jävla reflexer på den gubben 👍
Absolut en väldigt trolig historia du delar, såklart tror vi på denna super-13-åring som kan köra in i en gubbe i 20 km/h, trilla med huvudet före i marken.... Och klara sig utan något som helst märke. Super!

Tur hon inte var jude, då hade du skrivit att hon ljuger 👍
Citera
2026-09-04, 16:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
De flesta svär om någon kör rakt in i dem i "full fart" med en elsparkscykel på trottoaren.

Det skulle lika gärna kunna vara vårdslöshet i trafik. 13 år, ej straffmyndig men jag är inte säker på vem som gjort fel i trafiken, om det nu hänt. Det ljugs så det står härliga till i många kollissionsolyckor. I stan där jag bor har flera pensionärer blivit påkörda av cyklister, någon med moped. Från mopedföraren har det självklart varit pensionären som hoppade ut i vägbanan och blev påkörde, men jag vet ju mopedisterna kör som en påse nötter med noll konsekvensanalys.
Citera
2026-09-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Nej, det är SÅ uppenbart att någon lagt orden i hennes mun. Höj blicken.

Ja självklart så är allt som man själv inte håller med om en stor konspiration.
Glömde visst det.
Citera
2026-09-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
För att det låter uppdiktat, man uttrycker sig inte så på svenska. Dessutom, ser du inte framför dig vad som beskrivs: en tonåring kör på trottoar i FULL FART förbi en gammal pensionär, kör rakt in i hans axel och flyger in i en stolpe.
Hur i helvete är det inte tonåringen och hennes föräldrar som gjort fel här? Ge inte barn elsparkscyklar för det första, det är både en fara för de själva och för andra, tex fara för den gamle mannen som blev påkörd.
För det andra hörde hon knappast den där raddan när hon kraschade in i honom och stolpen i full fart.
För det tredje hade det varit fullt förståeligt om en gammal pensionär som blir påkörd av en jävla elsparkscykel i chocken kastar ur sig svordomar.

Tills någon bevisar motsatsen är jag helt enig med dig. Jag tror att det gått till precis som du beskriver det. Jag har själv blivit påkörd av unga idioter, två på en elsparkcykel, på ett övergångsställe. Det gjorde så in i-h-e ont. Dom vinglade till och föll i backen. Och ja, jag skrek något som förolämpade deras härkomst…..Dessvärre var de väldigt snabba och drog innan jag och vittnen fick tag på dem. Hade ETC varit närvarande så hade jag så klart varit den skyldige, gissar jag.
Citera
2026-09-04, 16:52
Medlem
Men kolla vem som är författaren till artikeln.
Jörgen Lund heter hen.
Hen ser tydligen ut som en parkbänksalkis från Möllan i Malmö ?

Se själv här:
https://www.etc.se/av/joergen-lund

Förstora bilden så ser ni själva ?
Tidningen ETC har fuskat så mycket med presstöd och andra
bidragsbrott, att de har inte råd att anställa annat än Fas-3/Fas-8 ?

Hen har dock bytt profilbild på sin F-book till mera
välfriserade bilder...
Ömson blonderade bilder, andra bilder med gråsprängt hår.
Möjligt att hen då vill åka med grått hår på pensionärsbiljetter på tricken
och Skånetrafiken ?
Sådana brukar kommunister vara - Just saying

Snart så gör Jörgen Lund en Kawesa-dans för att planka in på pendeln ?

Verkligen underligt att flickan inte ser ut att ha
några skador alls i ansiktet ?

Kan man ha så stor slöja utan att den trasslar in sig
i bakhjulet på elcykeln då ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2026-09-04 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in