2026-09-05, 13:35
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Choklad och orange brukar vara gott ihop.

Åh fyfan det smakar kemikalier!
Citera
2026-09-05, 14:01
Medlem
oligarkss avatar
Det tog 60 år. (Mint ska det helst vara)
After Eight hallon, apelsin och karamell.
Citera
2026-09-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Sjävla grejen med after 8 är ju minten...

Nu samma smaker som högre % choklad... (kakao)

Fan kom med liten nya grejer typ After 8 Äpple eller After 8 Körsbär

Där sa du något. Det är alltid samma trötta smaker när det ska lanseras något "nytt". Körsbär och mörk choklad är en underbar kombination och utbudet av sådana produkter är väl, i alla fall i svenska butiker, tämligen obefintligt. En annan smak jag hellre hade sett också, än de som nu lanseras, är ananas!
Citera
2026-09-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Där sa du något. Det är alltid samma trötta smaker när det ska lanseras något "nytt". Körsbär och mörk choklad är en underbar kombination och utbudet av sådana produkter är väl, i alla fall i svenska butiker, tämligen obefintligt. En annan smak jag hellre hade sett också, än de som nu lanseras, är ananas!
Vad tror du om Chokladdoppad Ananas? Låter gott...
källa klippkungen
Citera
2026-09-05, 14:42
Moderator
Maviels avatar
De sålde ut de nya smakerna på willy's, en liten paket kostade 29,90 medan originalet kostade 49,90. Rätt utgallrat men kom över hallon/dark chocolate och mjölkchoklad/karamell.

Hallonvarianten var väldigt god. Plus i mitt tycke för hallonkärnor, vilket övriga i familjen gav minus för. Lite vuxnare smak.

Mjölkchoklad/karamell var god. Väldigt söt men inte för söt. Nog en sådan allmänheten gillar. Inte min favorit, men övriga i familjen tyckte den var bäst.
Citera
2026-09-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Vad tror du om Chokladdoppad Ananas? Låter gott...
källa klippkungen

Sådana marmelad-godisar är smarriga. Dock är ju den gelén/marmeladen betydligt fastare i konsistensen än vad After Eight (i alla fall mint-originalet) är. En krämig och ananas-smakande kladdig smet, täckt med mörk choklad, det hade varit något det!
Citera
2026-09-06, 10:06
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: After Eight har lanserat nya smaker

Ny rubrik: Nestlé: "After Eight" lanserar nya smaker efter 60 år (2026)

/Moderator
Citera
2026-09-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum

Smaken på körsbär måste man få till annars är risken stor att det smakar kemikalier, åtminstone i dryckes-väg.

Det är lite ; amen dom gör så då ska vi göra samma för att visa att vi är bäst - mentalitet bland choklad-jättarna.

Ja, lite ''roligare'' smaker vore på sin plats som just annans och varför inte mango.

Nytt på marknaden vore iaf på sin plats.

MVH chokladentusiasten.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in