2026-09-03, 08:51
Medlem
Citerar google.

Citat:
After Eight har nyligen lanserat tre nya smaker utan mint: karamell, apelsin och hallon. Dessa nya varianter är en förändring från den klassiska mintvarianten, som fortfarande finns kvar. De nya smakerna är designade för att nå fler chokladälskare och har en uppdaterad förpackningsdesign med färger som reflekterar smakerna.

Tack gode gud att minten finns kvar. Älskar den.

Vad tycker ni om after eight mint? Har ni testat de nya smakerna? Har själv inte testat de nya smakerna. Tror jag i alla fall ska testa de nya smakerna.
Citera
2026-09-03, 08:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Låter som samma smaker på dessa som på alla andra chokladkakor som finns då så inget som överraskar alls.
Kan absolut tycka att en ask After Eight är trevligt då och då men inget jag bara måste ha för att överleva.
Citera
2026-09-03, 09:07
Medlem
bangarangas avatar
De skulle kunna experimentera med formatet också. Istället för såna där små tunna "kex" med choklad och mint skulle de kunna göra lite tjockare och större chokladbitar, för dem som gillar mycket choklad. De skulle kunna göra bitar som är ungefär 100-200 gram stora, formade som ett slags kakor. Kanske med krossade bitar av nötter i. Kanske komplettera med en snyggt designad flaska parfym "after eight" doft?

Med det vill jag säga att de är idioter som förstör sitt kända varumärke genom att spä ut det med andra produkter. Vill de göra annat i fabriken, inget fel i det, så är det bättre att de hittar på nya produktnamn.
Senast redigerad av bangaranga 2026-09-03 kl. 09:10.
Citera
2026-09-03, 09:09
Medlem
After eight är mums och väcker minnen till efterrätt med päron. Men tvivlar på att dom nya smakerna kommer slå minten..

https://www.allas.se/mat-och-dryck/klassikern-after-eight-andrar-receptet-for-forsta-gangen-pa-60-ar/11591049
Citera
2026-09-03, 09:10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Lidl brukar ha sina egna after eight-kopior och har haft andra smaker, dom har varit väldigt goda, tagit slut fortare än originalet.
Citera
2026-09-03, 09:15
Medlem
olasvenssons avatar
Jga gillar inte minten. Så jag ser fram emot nya smaker.
Citera
2026-09-03, 09:18
Medlem
Pripps0.0s avatar
Okej, men då är det inte After Eight längre, varför sabba ett inarbetat varumärke?
Citera
2026-09-03, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Citerar google.

Tack gode gud att minten finns kvar. Älskar den.

Vad tycker ni om after eight mint? Har ni testat de nya smakerna? Har själv inte testat de nya smakerna. Tror jag i alla fall ska testa de nya smakerna.

Det var väl på tiden att de utvecklade sig, men sedan tycker jag att det var ju inga nya smaker som riktigt stack ut, om möjligt hallon.
Det finns andra fyllda chokladbitar med apelsin.
Hoppas att de är förståndiga att göra smakerna väl synligt på askarna, så folk verkligen har koll på vilken smak de köper.
Jag skulle kunna tänka mig att någon ny smak av ex. lakrits hade kunnat fungera eller polkagris, kanske banan också.
Citera
2026-09-03, 09:20
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Okej, men då är det inte After Eight längre, varför sabba ett inarbetat varumärke?
Äter du den efter 8 så är det just After Eight
Citera
2026-09-03, 09:21
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Att förstöra vuxengodis med chock-söta smaker som, citat, "karamell, apelsin och hallon" är en infantilisering av snarr för seniora.

Samma med alla fruktsötade "hantverks-IPA". Det smakar inte öl. Möjligen som cider, för kidzen.

Hipster-kommersens styrning: Hur fick de vuxna att sluta gilla vuxna, torra smaker?
Citera
2026-09-03, 09:22
Medlem
LuktenAvBajss avatar
En dammig ask After Eight är något man ställer fram till gästerna för att bli av med skiten. När gästerna har gått åker Fazer eller Lindt fram.
Citera
2026-09-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

After Eight with an orange!
Säkert har de haft en vikande försäljning och valt att försöka vidareutveckla den.
Finns få företag som kan överleva utan att alls någonsin förändra sig, världen och konkurrenterna utvecklas för mycket för att man själv bara ska kunna hålla fast vid exakt samma i all evighet.
Ett äpple är alltid ett äpple, men resten som människan själv har tagit fram kan sällan bara lämnas helt outvecklat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in