2026-09-04, 16:31
Moderator
manamanahs avatar
Det som inte är så kul med after eight är ju konsistensen, så det blir ju inte så mycket roligare för att de ändrar smaken.
Gillar ändå after eight pga efterrätten med päron och grädde, riktig nostalgi.
Citera
2026-09-04, 16:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Det som inte är så kul med after eight är ju konsistensen, så det blir ju inte så mycket roligare för att de ändrar smaken.
Gillar ändå after eight pga efterrätten med päron och grädde, riktig nostalgi.

Jag gillar tvärtom konsistensen. Den finns ju en billigare kopia, den är tjockare med mer mint. Originalet är tunnt och om man tar ett till en kopp kaffe smälter det på ett bra sätt i munnen. Bättre storlek också.

Har inte smakat de nya än, men har noterat dem i butiken. Blir till att testa i helgen någon smak.
Citera
2026-09-04, 16:48
Medlem
towbs avatar
Gissar på att det kommer finnas i butiker fram till jul sen beställs inte mer in. Sånt här ser vi ju hela tiden, att det kommer varianter på produkter, ibland hänger det kvar i något år, mer sällan blir det långvarigt.
Citera
2026-09-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Gissar på att det kommer finnas i butiker fram till jul sen beställs inte mer in. Sånt här ser vi ju hela tiden, att det kommer varianter på produkter, ibland hänger det kvar i något år, mer sällan blir det långvarigt.

Ska tydligen redan vara ute i vissa butiker.
Någon som hunnit snaska i sig en låda o kan ge betyg?
Citera
2026-09-04, 20:36
Medlem
Syrons avatar
Avskyr ju mint i allmänhet, så det var ju intressant. Inte för jag äter så mycket godis på sistone.
Citera
2026-09-04, 22:00
Medlem
PK-befriads avatar
Kan tänka mig att testa en med apelsin. Apelsin och choklad brukar fungera väl ihop. Tänker på Noblesse Apelsin. Fast här antar jag att det blir någon slags apelsinkräm inuti så det beror lite på vad krämen består av. En kolakräm med fnas av apelsinskal kanske vore något.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-09-04 kl. 22:02.
Citera
2026-09-04, 22:45
Medlem
searchfunctions avatar
Undrar om de andra smakerna blir lika populära som med Polly, där när det är kraftig rea så försvinner alla av den röda påsen och alla de andra ser ut att vara helt orörda.

Är nya smaker ett desperat sätt att försöka vara relevanta?
Kanske ökar försäljningen den första månaden när folk ska testa sorterna men sen återgår det till att orginalet ska det vara..
Citera
2026-09-04, 22:51
Medlem
Borasare1980s avatar
Man blir ju rätt hård och förstoppad efter ett stort paket vanliga After Eight med mint. Apelsinchokladen är säkert lika god, skonsammare för tarmarna och sen får man ju även lite C-vitamin vilket kan vara nyttigt. Jag välkomnar de nya smakerna!
Citera
2026-09-04, 23:04
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Och när kommer en After Eight-vagn som faktiskt kan rulla?

https://visualisterna.se/en-vagn-till-after-eight/

Man tycker ju att den kunde lanserats samtidigt.

Visst. Det är skämt. Eller? Hade det funnits en After Eight-vagn som faktiskt kunnat rulla hade jag köpt After Eight till varje sittkalas. Bara för att uppleva de två löjliga sekunderna att skjuta över vagnen till grannen vid bordet. Nu kan jag inte ens minnas att jag någonsin köpt After Eight.
Citera
2026-09-05, 03:13
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Ska tydligen redan vara ute i vissa butiker.
Någon som hunnit snaska i sig en låda o kan ge betyg?
Känner verkligen att det låter gott.... Men palla? 🤷🏻‍♂️
Citera
2026-09-05, 07:07
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag gillar tvärtom konsistensen. Den finns ju en billigare kopia, den är tjockare med mer mint. Originalet är tunnt och om man tar ett till en kopp kaffe smälter det på ett bra sätt i munnen. Bättre storlek också.

Har inte smakat de nya än, men har noterat dem i butiken. Blir till att testa i helgen någon smak.

Choklad och orange brukar vara gott ihop.
Citera
2026-09-05, 13:31
Medlem
konstigt att de inte lanserat flera smaker tidigare både päron ock jordgubb låter gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in