2026-09-02, 21:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokenRot
Tja,

Först och främst så vill jag skapa denna tråd för att komma med en uppföljing i framtiden på hur det gick om jag fick hennes nummer eller inte. (Jag tänker fråga om hennes nummer och skapa en tråd här om jag fick eller inte i framtiden)

Bakgrund om mig:

Jag har inte haft en flickvän sedan 2017 så jag har varit singel i 9 år. Jag använder inte dejtingappar. Min senaste tjej var en professor som var ca 10 år ärldre än mig. Jag raggade på henne också på tåget.

Jag gick på en dejt senast år 2020.

Tjejen på tåget är en 8.9 av 10 utseendemässigt och är snyggare än de flesta supermodeller som finns på bilder, hon är kanske 21 år gammal och jag är 31 år gammal.

Jag är en 8.0 eller 8.1 av 10 utseendemässigt, ni ser min profilbild. Men nu har jag klippt mitt hår och skägg och är inte lika snygg längre, är kanske en 6.5a nu, har för kort hår, det passar mig inte helt enkelt. Men det växer ut snart

Mitt motto: Tjejen ska vara snyggare än killen, därför siktar jag på en tjej som är snäppet snyggare än mig och jag har hittat henne på pendeltåget, vi brukar ta samma pendeltåg tillsammans.

Nu till saken:

Jag brukar ta samma pendeltåg som hon (hände idag senast) och ibland sitter vi mittemot varandra och jag kan inte sluta le när hon råkar ha ögonkontakt med mig, tror hon misstänker att jag tycker om henne. Jag vill inte fråga om hennes nummer nu för att jag vill vänta med det och fråga om hennes nummer när vi känner igen varandra från tåget (när hon känner igen mig från tåget) så att jag inte ska vara någon främlig som bara frågar nummer.

Vad säger ni?

Vad gör jag för fel?

Har jag rätt i att vänta så att vi blir bekanta med varandra innan jag frågar om hennes nummer?

Vad har ni för tips?

Jag vet vad jag ska säga till henne i alla fall.

Hon brukar stiga på i Upplands Väsby och stiga av i Odenplan, vi har setts ett par gånger och förmodar att vi lär ses ett bra tag framöver.

Skönheten ligger i betraktarens ögon och hon kanske gillar ditt utseende också?

Nja tycker inte att du ska fråga därför att på morgonen brukar man alltid vara stressad och då säger man nej eftersom man inte har tid att tänka.

Skriv på ett fint kort att du tycker att hon gärna får höra av sig om hon vill ta en promenad eller fika efter jobbet och ditt nummer.

Skriv inte något om snygg eller något annat.
Håll det enkelt.

Då kan hon tänka över saken i lugn och ro.
Du vet ju inte heller om hon är singel?

Lycka till!
Citera
2026-09-02, 22:08
Medlem
På min tid
Jag är född 1966
Då sa vi hej jag heter si och så
Har du lust att gå på bio? Ta en fika?
Jag tycker du är attraktiv och skulle vilja lära känna dig
Sen fick det eller inte
Ingen minns en fegis
Citera
2026-09-02, 23:13
Medlem
Köp dig en tidning med nakna brudar istället, brudarna där tycker hela tiden att
du är en 10 poängare när du skvättar på dom.

Eftersom du är brudfixerad kan du köpa en film med.

En normal vettig brud vill inte ha en sådan som du med dina politiska åsikter.
Citera
2026-09-03, 02:18
Medlem
Astralhopps avatar
Hej! Har du lust att gå ut nån kväll?

Enkelt.. hon kommer svara ja eller nej. End of storie.
Citera
2026-09-03, 09:38
Medlem
F.Hansens avatar
Det här låter väldigt creepy men lycka till
Citera
2026-09-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
Haha nice storytime…

Men vet du, det är inte så hippt som det låter i ditt huvud att bli raggad på tåget. Jag har haft killar som i stort sett följt efter mig när jag hoppat av tåget, tagit samma buss som jag för att sedan följa efter mig till mitt hus, endast för att fråga om mitt nummer.
Det var inte kul…även om man som kille kan tro att detta är romantiskt. Tror det är 3-4 killar på tåget som försökt… jag rekommenderar inte 😂 creepy vibes.

Här har du tyvärr sanningen TS, berättad utifrån en kvinnas egna upplevelser.

Att du behöver rådfråga Sveriges största incelforum om tips, ratear dig själv 8.0 (eller 8.1 haha), skriver vilka tåglinjer hon brukar ta bara skriker red flag/stalker/enstörning/möjligtvis någon diagnos. Lägger ingen värdering i det men är bara ärlig med dig.

Denna stackars 9:a till tjej, dessutom 10 år yngre än vad du är, har säkert minst nån kille i veckan som går fram till henne och frågar om nummer. Sista hon behöver är en till skäggig äldre man med visioner om relationer med henne.

Din matte går inte ens ihop. Du är en självbedömd 8a, eller ”6.5a utan skägg”. Hon är en 9a, alltså en tjej i sina mest attraktiva år som är 2.5 högre än dig. Du hade knappast tackat ja till en dejt med en 4a på 40 år som kommit fram till dig på tåget. Vakna till nu för i helvete

Att du dessutom vill träffa en ny tjej på exakt samma sätt som du träffade ditt ex, alltså ja, ju med man tänker på denna tråd desto mer katastrof är det. Lämna tjejen ifred bara. Känns som att du är en kille som inte kan acceptera ett nej, sen kommer hon känna obehag varje gång hon ska pendla till sitt jobb.
Citera
2026-09-03, 12:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kör den vanliga, lämna över lapp och en penna med frågan "Vill du ta en fika med mig?" Avsluta med kryssrutor för JA, NEJ och KANSKE.
Citera
2026-09-03, 12:48
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:
Tja,

Först och främst så vill jag skapa denna tråd för att komma med en uppföljing i framtiden på hur det gick om jag fick hennes nummer eller inte. (Jag tänker fråga om hennes nummer och skapa en tråd här om jag fick eller inte i framtiden)

Bakgrund om mig:

Jag har inte haft en flickvän sedan 2017 så jag har varit singel i 9 år. Jag använder inte dejtingappar. Min senaste tjej var en professor som var ca 10 år ärldre än mig. Jag raggade på henne också på tåget.

Tjejen på tåget är en 8.9 av 10 utseendemässigt och är snyggare än de flesta supermodeller som finns på bilder, hon är kanske 21 år gammal och jag är 31 år gammal.

Jag är en 8.0 eller 8.1 av 10 utseendemässigt, ni ser min profilbild. Men nu har jag klippt mitt hår och skägg och är inte lika snygg längre, är kanske en 6.5a nu, har för kort hår, det passar mig inte helt enkelt. Men det växer ut snart

Mitt motto: Tjejen ska vara snyggare än killen, därför siktar jag på en tjej som är snäppet snyggare än mig och jag har hittat henne på pendeltåget, vi brukar ta samma pendeltåg tillsammans.

Nu till saken:

Jag brukar ta samma pendeltåg som hon (hände idag senast) och ibland sitter vi mittemot varandra och jag kan inte sluta le när hon råkar ha ögonkontakt med mig, tror hon misstänker att jag tycker om henne. Jag vill inte fråga om hennes nummer nu för att jag vill vänta med det och fråga om hennes nummer när vi känner igen varandra från tåget (när hon känner igen mig från tåget) så att jag inte ska vara någon främlig som bara frågar nummer.

Vad säger ni?

Vad gör jag för fel?

Har jag rätt i att vänta så att vi blir bekanta med varandra innan jag frågar om hennes nummer?

Vad har ni för tips?

Hon brukar stiga på i Upplands Väsby och stiga av i Odenplan, vi har setts ett par gånger och förmodar att vi lär ses ett bra tag framöver.

Börja med att säga hej och prata, hur tror du annars att det skall gå till?
Att döma av din bild, och hur du rankar dig själv i förhållande till hennes poäng, så hade jag rekommenderat att du istället siktar in dig på en matbespisningstant som röker långa Level och som stått i allmännyttans bostadskö de senaste 15 åren. Vi vet ju inget om din ranking, kanske är hon inte ens snygg? Då kan du absolut ha en chans. Men börja med att inleda konversationer, vem ger ut sitt nummer till någon som ser ut att vara från FBI´s topp 10 lista?
Senast redigerad av Weitzmann 2026-09-03 kl. 13:04.
Citera
2026-09-03, 16:30
Medlem
SMART4SSs avatar
Fråga efter hennes pappas nummer, ring och fråga han först så det är okej, får du ett ok där så har du halva eller rent av hela inne beroende på vad för nationalitet dom har.
Citera
2026-09-09, 21:07
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Tja,

Bakgrund om mig:

Nu till saken:

Vad säger ni?

Vad gör jag för fel?

Vad har ni för tips?

Enligt ditt eget resonemang är hon 8.9 och du 6.5 utseendemässigt. Okej att tjejen ska vara snyggare än killen, men då måste du vara 8.9 på något annat, där hon bara är 6.5. Annars är din totalnivå inte samma som hennes och då vill hon inte välja dig. Så vad har du att erbjuda henne i gengäld? Är du t ex väldigt rolig? Rik? Villig att ge henne barn och äktenskap? Bra på att snacka om intressanta saker? Intressanta framtidsplaner som hon kan få hänga med på?

Observera också att det bara är knäppt att fråga om nummer ifall du vet att ni har några minuter kvar tillsammans på er tågresa, för isåfall kan du ju säga det du tänkte säga på telefonen redan direkt. Om du bara frågar om numret och sedan står och glor, så verkar du ju asknäpp, och då tror man att du ska ha hennes nummer för gratis telefonsex.

Men vänta inte. Det är bättre om du får besked snart om hon är intresserad eller ej, så att du inte går och blir förälskad i någon som inte är intresserad tillbaks, då kanske du blir stalker och det vill väl ingen.
Citera
2026-09-10, 08:37
Medlem
Citat:
Tja,

Bakgrund om mig:

Nu till saken:

Vad säger ni?

Vad gör jag för fel?

Vad har ni för tips?

1. Hur vet du vilken snygghetspoäng du har?
2. Du har antagligen sett på för många konstiga dåliga romcoms, eller så är du inte vid dina sinnens fulla bruk. Ingen normal person tar kontakt med en främling på detta sätt, utan att åtminstone ha pratat med och lärt känna varandra, för att se om det finns en antydan till genuint intresse.
3. Man kan inte endast gå på en persons utseende för att förstå om denna kan vara en lämplig partner (om du har mer avsikter än att endast ha sex med personen ifråga). Om du tror att hon kan vara en vettig framtida partner, inled samtal med henne och låt det ta sin tid (flera pendelresor tillsammans) så att du pratar med henne några gånger... om det känns som att hon uppskattar det, kan du gå vidare och kanske ge henne lite komplinger så småningom, när det känns rätt... och tas detta väl emot så kan du fråga om du kan få hennes nummer.
Citera
2026-09-13, 22:50
Medlem
10 års skillnad tror du? 🤔
Glöm den bruden, hon vill inte ha en "gubbe"
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto