2026-09-02, 17:14
Medlem
LokenRots avatar
Tja,

Först och främst så vill jag skapa denna tråd för att komma med en uppföljing i framtiden på hur det gick om jag fick hennes nummer eller inte. (Jag tänker fråga om hennes nummer och skapa en tråd här om jag fick eller inte i framtiden)

Bakgrund om mig:

Jag har inte haft en flickvän sedan 2017 så jag har varit singel i 9 år. Jag använder inte dejtingappar. Min senaste tjej var en professor som var ca 10 år ärldre än mig. Jag raggade på henne också på tåget.

Jag gick på en dejt senast år 2020.

Tjejen på tåget är en 8.9 av 10 utseendemässigt och är snyggare än de flesta supermodeller som finns på bilder, hon är kanske 21 år gammal och jag är 31 år gammal.

Jag är en 8.0 eller 8.1 av 10 utseendemässigt, ni ser min profilbild. Men nu har jag klippt mitt hår och skägg och är inte lika snygg längre, är kanske en 6.5a nu, har för kort hår, det passar mig inte helt enkelt. Men det växer ut snart

Mitt motto: Tjejen ska vara snyggare än killen, därför siktar jag på en tjej som är snäppet snyggare än mig och jag har hittat henne på pendeltåget, vi brukar ta samma pendeltåg tillsammans.

Nu till saken:

Jag brukar ta samma pendeltåg som hon (hände idag senast) och ibland sitter vi mittemot varandra och jag kan inte sluta le när hon råkar ha ögonkontakt med mig, tror hon misstänker att jag tycker om henne. Jag vill inte fråga om hennes nummer nu för att jag vill vänta med det och fråga om hennes nummer när vi känner igen varandra från tåget (när hon känner igen mig från tåget) så att jag inte ska vara någon främlig som bara frågar nummer.

Vad säger ni?

Vad gör jag för fel?

Har jag rätt i att vänta så att vi blir bekanta med varandra innan jag frågar om hennes nummer?

Vad har ni för tips?

Jag vet vad jag ska säga till henne i alla fall.

Hon brukar stiga på i Upplands Väsby och stiga av i Odenplan, vi har setts ett par gånger och förmodar att vi lär ses ett bra tag framöver.
Citera
2026-09-02, 17:30
Medlem
One2Manys avatar
Du är en 3a utseendemässigt, men det är hysteriskt kul att du tror att du är en 8a.

Lämna den stackars tjejen ifred, en tjej över medel är knappast intresserad av dig. Du kommer enbart vara en jobbig, stalkig snubbe om du antastar henne på väg till jobbet.
Citera
2026-09-02, 18:09
Medlem
busy-signals avatar
Håll inte på och vänta, säg hej och presentera dig nästa gång ni ses. "Hej, jag heter busy. Du ser trevlig ut, så jag ville gå fram och hälsa."

Så slipper du gå och fundera på saken. Plus, om hon tex är uppenbart inte intresserad, så är det lika bra att få veta det.

Men med tanke på dina tidigare erfarenheter av tåg-raggning, så finns säkert chansen att du får napp också. Lycka till!
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-02 kl. 18:12.
Citera
2026-09-02, 18:12
Medlem
Svavelbryggas avatar
På din profilbild tycker jag du mer är 7.8 eller MÖJLIGEN 7.9 om man kisar lite.
Citera
2026-09-02, 18:21
Medlem
Citat:
Jag har inte haft en flickvän sedan 2017 så jag har varit singel i 9 år.

Visst, men som 8a så har du förmodligen gökat ett gäng med brudar din gottegris.
Citera
2026-09-02, 18:52
Medlem
Vad dålig självkänsla du verkar ha, du är ju en solklar 9,9:a
Citera
2026-09-02, 19:00
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokenRot
Jag vet vad jag ska säga till henne i alla fall.

Vad ska du säga?

- Hej din jävla fitta! Ska du ha kuk?
Citera
2026-09-02, 19:04
Medlem
Crabbofixs avatar
Varför är en tjej intressant för att hon är snygg? Jag ser snygga tjejer i Stockholm hela tiden, det är ingen bristvara. Men det betyder inte att jag är intresserad av dom.
Citera
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Tja,

Jag är en 8.0 eller 8.1 av 10 utseendemässigt, ni ser min profilbild. Men nu har jag klippt mitt hår och skägg och är inte lika snygg längre, är kanske en 6.5a nu, har för kort hår, det passar mig inte helt enkelt. Men det växer ut snart

Hehe du är en 2:a på din profilbild, om du ansar ditt helt vildvuxna skägg kan möjligen bli en 2,5:a.

Blir kul och läsa om ditt framtida besöksförbud mot denna modelltjejen.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Undrar vad hon tänker när hon hittar den här tråden.
Citera
2026-09-02, 19:06
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Mitt motto: Tjejen ska vara snyggare än killen,
En 8/10?

Snacka om skev självbild.

Men det lär bli lätt för dig att hitta tjejer snyggare än du.
Citera
2026-09-02, 19:25
Medlem
Haha nice storytime…

Men vet du, det är inte så hippt som det låter i ditt huvud att bli raggad på tåget. Jag har haft killar som i stort sett följt efter mig när jag hoppat av tåget, tagit samma buss som jag för att sedan följa efter mig till mitt hus, endast för att fråga om mitt nummer.
Det var inte kul…även om man som kille kan tro att detta är romantiskt. Tror det är 3-4 killar på tåget som försökt… jag rekommenderar inte 😂 creepy vibes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in