Citat:
Ursprungligen postat av
Brukstrask
Se där, du besvarade just din egen fråga. Svansbo hade kunnat formulera sig precis som du gjorde.
Jag kan formulera mig som jag gör eftersom jag sitter bakom en skärm och inte har en gapande sociopat i ansiktet som hela tiden avbryter mig! Allards hela strategi gick ut på att avbryta och försöka få motståndaren ur balans så att denne skulle slinta på orden. Och sedan pumpa detta i missvisande klipp.
Det är raka motsatsen till hederlig debatt där man låter motståndaren få tala till punkt och få förklara vad denne menar.
Citat:
Kanske är hon bara dålig på att debattera? Varför ställde inte du upp på hennes plats, du hade kunnat göra ett bättre jobb som faktiskt har någon form av argument och dessutom är kortfattad och tydlig.
Linn Svansbo är tydligen ersätta i region Stockholm, d.v.s., en fritidspolitiker mycket långt ifrån partitoppen. Att hon inte är en slipad tv-debattör är inte märkligt. Jag är bra på att skriva, men inte särskilt kvicktänkt eller bra på live-situationer. Jag hade gjort ett sämre jobb än henne.
Att hon inte lyckades förklara Sossarnas rättspolitik tycker jag inte motiverar dödshoten mot henne.