2026-09-02, 20:04
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Syftet med debatten verkar för Allards del ha varit att få motståndarna att framstå som hemska och onda. Tack vare debattens upplägg och klippning fick han som han ville.

Allard behöver bara 24 000 av Örebroarnas röster, det var en grej han ville säga.

Sen vette fan om det gick särskilt bra för galningen, han framstår ju inte som vettig nånstans genom att gapa och skrika mot allt och alla som han gör.

Det roliga är att han tycktes komma mest överens med tjejen från Timbro även om hon nog var kommunist i Allards ögon.
Citera
2026-09-02, 20:24
Medlem
Är ju standard att folk som uttalar sig politiskt får sådana där meddelanden nu för tiden. Vilket är pissigt, såklart. Men det är inget unikt för folk som följer Allard.
Citera
2026-09-02, 20:29
Medlem
Citat:
Svansbo får alltså skylla sig själv eftersom hon har en annan åsikt än Allard? Det Svansbo ville ha fram var att i Sverige råder principen om tidsbegränsade straff. Brottslingar ska inte straffas i tid och evighet utan ska efter avtjänat straff ges möjlighet att återkomma till samhället vilket inkluderar förvärvsarbete. Hon fick inte fram det eftersom Allard ständigt avbröt med ylanden om "invandrare som pissar svenska barn rätt i munnen".

Vad hade du själv gjort i Svansbos skor?
Se där, du besvarade just din egen fråga. Svansbo hade kunnat formulera sig precis som du gjorde. Det stycket tog mindre än 20 sekunder att läsa och fungerar således även om vi går på din verklighetsbild där "meningsmotståndare blev avbrutna efter 20 sekunder". Lyssna på det hon faktiskt sade, och det är inte det minsta likt det du skrev. Kanske är hon bara dålig på att debattera? Varför ställde inte du upp på hennes plats, du hade kunnat göra ett bättre jobb som faktiskt har någon form av argument och dessutom är kortfattad och tydlig.
Citera
2026-09-02, 20:36
Medlem
Citat:
Marcus Allard debatterade i veckan mot 20 fritidspolitiker:

(FB) Debatt: Markus Allard vs 20 väljare

Allard förnekade sig inte utan gapade som han brukar. Påhopp, öknamn och ständiga avbrott så att motståndarna knappt fick en syl i vädret. Till råga på allt fulklipptes inslag så att det framstod som om hans motståndare påstod saker de aldrig gjort.

Resultatet blev som väntat: anonyma dödshot till de som var dumma nog att debattera med Allard:
Jag hoppas att du blir sönderslagen och sönderskuren i ansiktet din jävla fitta.

Så skrev David_the_truth_78 efter att jag mött Markus Allard i en debatt i Youtubekanalen Studio 3. [...]

Fyra timmar efter att debatten ser min inkorg ut så här:

Jag önskar att du nån gång blir så grovt misshandlad så att du får äta med sugrör resten av ditt liv.

Din vidriga lilla hora.

Du är så vidrig så det finns inget straff som är hårt nog för dig.

Dö för fan, dö ditt skräp.

https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/
Hur ska politiker hantera populister som Allard? Debatterar de inte med honom anklagas de för att vara "fegisar" och "fittor". Debatterar de med honom drabbas de inte bara av Allards fradgatuggande vrede utan också av dödshot. Damned if you do, damned if you do't?

Vad hade du själv gjort i samma situation? Hur många dödshot mot dig själv och din familj hade du stått ut med innan du hoppade av politiken?

Orsaken att många hatar henne är att hon i debatten mot Allard argumenterar för att en invandrare anställd i hemtjänsten som torterade de svenska pensionärerna för nöjes skull ska få bo kvar i Sverige.

Ingen skall behöva utsättas för näthat men säger man något så otroligt dumt som det hon sade så är det ju inte förvånande. Hade hon sagt att hon brukar plåga ihjäl gulliga kattungar hade hon också blivit utsatt för hat. Och det hon sade var ungefär på den nivån.

Jag hade hoppats på att hon i krönikan skulle pudla och förklara att hon naturligtvis inser att en sådan varelse inte ör önskvärd i Sverige. Men nej, det gjorde hon inte. I stället försöker hon lägga skulden för hatet på Allard. Trots att det naturligtvis inte är hans fel att hon säger som hon gör i debatten.
Citera
2026-09-02, 20:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Marcus Allard debatterade i veckan mot 20 fritidspolitiker:

(FB) Debatt: Markus Allard vs 20 väljare

Allard förnekade sig inte utan gapade som han brukar. Påhopp, öknamn och ständiga avbrott så att motståndarna knappt fick en syl i vädret. Till råga på allt fulklipptes inslag så att det framstod som om hans motståndare påstod saker de aldrig gjort.

Vad är värst?

Att socialdemokraten Linn Svansbo framför, att en invandrare som torterar gamla människor måste få stanna i Sverige.

Att Linn Svansbos samvetslösa inställning triggar osmakliga kommentarer, som önskar att hon ska dö.
Citera
2026-09-02, 20:52
Medlem
Värdelösa politiker river upp samhällskontraktet som tidigare generationer gett sina liv för.
Folk blir förbannade över konstanta försämringar, svek, lögner samtidigt som de själva anklagas för att vara allt från fascister till nazister bara för att de påpekar situationen.
Nya politiker går i exakt samma spår och pissar nu öppet på samhällskontraktet. Vi ska in MER våldsnegrer. Vi ska höja skatterna ÄNNU mer. Vi ska TVÅNGSBLANDA svenskarna med invaderande främlingar. Vi ska låta våldtäktsmän och mördare springa runt på gatorna. Ni ska betala ÄNNU mer för detta!
Folk, som nu har ingenting att förlora, riktar sitt hat öppet mot dessa värdelösa ursäkter till "ledare" och ser gärna att någon som öppet hånar dom och konstant påpekar hur värdelösa dom är kommer in i riksdagen.
Dessa nya politiker börjar då gråta över hur "hemskt" allt blivit och hur synd det är om dom.
Att dom öppet önskade livet ur alla som röstade på SD under åren 2006-2022 talar man dock tyst om.

Något jag missat?
Citera
2026-09-02, 20:55
Medlem
Terrorstorms avatar
Linn Svansbo är en vidrig människa rätt igenom, vilket framgår både av hennes manér i programmet, samt av den fullständigt vansinniga tyck-synd-om-mig-artikeln i Flamman, av alla jävla ställen.

Nej, Linn, sympatier hos användare på Flashback hittar du just bara bland blattar, bögar och betalda megafoner från Socialdemokraterna.
Citera
2026-09-02, 21:02
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Linn Svansbo är en vidrig människa rätt igenom, vilket framgår både av hennes manér i programmet, samt av den fullständigt vansinniga tyck-synd-om-mig-artikeln i Flamman, av alla jävla ställen.

Nej, Linn, sympatier hos användare på Flashback hittar du just bara bland blattar, bögar och betalda megafoner från Socialdemokraterna.

Bara för att riktigt, sådär in i helvete förenklat för er rödgröna hjon, understryka exakt hur sliskig och oärlig Linn Svansbo är så skriver hon "Den svenska välfärden har blivit ett tillhåll för kriminella och kapitalister, skriver S-debattören Linn Svansbo.", åtföljt av en gigantisk bild på två svenska män från Hells Angels.

När sprängde Hells Angels portar i lägenhetshus senast? Eller gjorde väsen av sig över huvud taget, egentligen? Fruktansvärt oärligt, när det går dussintals kriminella invandrare på varje svensk sådan.
Citera
2026-09-02, 22:40
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Förkastligt med mordhot naturligtvis, men jag ser inte att Flamman har någon artikel om den här vänsterextrema kommunalt anställda mordhoterskan:

(FB) V-politiker mordhotar 16-årig sverigedemokrat: ”Man dödar dem"

Jag försöker inte relativisera utan påpekar bara att Flamman "fulklipper" minst lika mycket.

Va det är väl ändå en helt annan sak? Är du helt bakom flötet, eller ska en tidning behöva bemöta allt som händer i världen? Jag såg debatten och vad jag såg var den politiker (inte-v) som mordhotade inte med I debatten med Allard? Det var alltså en annan dag, annan situation, annat ställe, men du är sur för att det inte klipptes in i en politisk debatt?
Citera
2026-09-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad är värst?

Att socialdemokraten Linn Svansbo framför, att en invandrare som torterar gamla människor måste få stanna i Sverige.

Att Linn Svansbos samvetslösa inställning triggar osmakliga kommentarer, som önskar att hon ska dö.

Masken trillar jämt och ständigt av er Svärjevänner. Här medger du svart-på-vitt att du tycker det är värre att framföra i ditt tycke osmakliga åsikter än att dödshota. Hatsvansen är väl medveten om detta. Trots att ledare som Jimmie Åkesson ibland tvingas ta avstånd till hatsvansen vet den om att dess arbete är mycket uppskattat. Att vanliga politiker äcklas och skräms bort av hatet är för er inte ett problem utan ett av dess primära syften.
Citera
2026-09-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Se där, du besvarade just din egen fråga. Svansbo hade kunnat formulera sig precis som du gjorde.

Jag kan formulera mig som jag gör eftersom jag sitter bakom en skärm och inte har en gapande sociopat i ansiktet som hela tiden avbryter mig! Allards hela strategi gick ut på att avbryta och försöka få motståndaren ur balans så att denne skulle slinta på orden. Och sedan pumpa detta i missvisande klipp.

Det är raka motsatsen till hederlig debatt där man låter motståndaren få tala till punkt och få förklara vad denne menar.

Citat:
Kanske är hon bara dålig på att debattera? Varför ställde inte du upp på hennes plats, du hade kunnat göra ett bättre jobb som faktiskt har någon form av argument och dessutom är kortfattad och tydlig.

Linn Svansbo är tydligen ersätta i region Stockholm, d.v.s., en fritidspolitiker mycket långt ifrån partitoppen. Att hon inte är en slipad tv-debattör är inte märkligt. Jag är bra på att skriva, men inte särskilt kvicktänkt eller bra på live-situationer. Jag hade gjort ett sämre jobb än henne.

Att hon inte lyckades förklara Sossarnas rättspolitik tycker jag inte motiverar dödshoten mot henne.
Citera
2026-09-02, 23:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad är värst?

Citat:
Masken trillar jämt och ständigt av er Svärjevänner. Här medger du svart-på-vitt att du tycker det är värre att framföra i ditt tycke osmakliga åsikter än att dödshota. Hatsvansen är väl medveten om detta. Trots att ledare som Jimmie Åkesson ibland tvingas ta avstånd till hatsvansen vet den om att dess arbete är mycket uppskattat. Att vanliga politiker äcklas och skräms bort av hatet är för er inte ett problem utan ett av dess primära syften.

Du får öva på din läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in