2026-09-02, 20:06
Medlem
Tranquility Bass avatar
Hur många har stöldbegärliga saker framme/lätt tillgängliga vid en visning?
Citera
2026-09-02, 20:54
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Hur många har stöldbegärliga saker framme/lätt tillgängliga vid en visning?

Kan ju finnas en blåögd person.
Citera
2026-09-03, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Idag släpps väl ingen oanmäld in på en visning.
Tror att du rent av får visa legitimation innan du kliver in i bostaden om inte mäklaren känner dig sedan tidigare.
Det är dock svårare att veta om någon är verklig spekulant eller om man är där för att kartlägga inför ett kommande inbrottsförsök.

Va och kollade på hus igår, förbokat möte online eller tele, sedan bad mäklaren om namn när vi kom, inget mer.

Fick gå helt ensamma för övrigt
Citera
2026-09-03, 06:24
Avstängd
Den enda gången jag hört om detta var när en liten flicka blev av med sin spargris. Men man har väl icke spargrisar nu för tiden....
Citera
2026-09-06, 19:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Idag släpps väl ingen oanmäld in på en visning.
Tror att du rent av får visa legitimation innan du kliver in i bostaden om inte mäklaren känner dig sedan tidigare.
Det är dock svårare att veta om någon är verklig spekulant eller om man är där för att kartlägga inför ett kommande inbrottsförsök.

Jag har varit på massor av visningar och det är väl vanligt att mäklaren ber dig lämna namn och telefonnummer, men legitimation har jag aldrig visat. Att uppge falskt namn och påhittat nummer är förstås inget svårt, det är inte som att de provringer dig medan du är på visningen... Jag har varit på visning så sent som i somras, dit jag gick av ren nyfikenhet och inte intresse att köpa, där mäklaren inte ville skriva upp mig heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in