Citat:
Ursprungligen postat av
Zoologen
Jag håller med om att PostNords hemleverans är under all kritik. De verkar sätta i system att låtsas att ingen var hemma vid leveransen och så åker paketet till ombudet.
Ja, också enligt flera på reddit. I mitt fall något med att budet inte varit där, de trodde paketet var för stort för att leverera till lägenhet. Hursomhelst slutar det hos ombud som du, jag och otaliga andra påtalat.
Och det jag såg på reddit? Direkt skrämmande... Ett inlägg för 5 månader sen om detta följt av flera med liknande erfarenheter. Men även ett inlägg skrivet för 5 år sen om exakt samma problem.
De har alltså strulat med hemleveranser i minst 5 år! Det borde tas upp i media och PostNord borde tillsätta en utredning eller ännu bättre, omedelbart åtgärda sina problem.
Citat:
Men detsamma har hänt mig med Amazon och Early Bird. De sistnämnda har inte besvärat sig med att ta med försändelsen utan skickat mail att det fanns hos ombudet. Jag anlitar aldrig dem mer för mitt postombud ligger så långt bort.
Det låter inte bra... Early Bird behöver bara lämna paketet utanför dörren. Tack och lov har det aldrig strulat för mig
Citat:
Nej, Budbee är det bästa alternativet om man vill vara säker på att få prylen hemlevererad. Det kan ju vara något stort som inte ryms i en paketbox.
Jo, de har insett att hemleverans betyder att man levererar hem till kunden... Men som jag skrev, vissa företag har nu börjat välja bort deras hemleverans som alternativ...