Citat:
Ursprungligen postat av
MondoBizarro
Jag skulle rekommendera alla som har problem med paketleveranser att flytta ut på landet.
Jag har normalt sett tre-fyra olika leverantörer att välja på och har inte haft problem med paket på länge.
Earlybird är bäst på apoteksleveranser, PostNord bäst överlag, DHL är okej men levererar bara större paket hem, annars får vi hämta det på ICA.
Lantbrevbäraren är väl nästan det enda som finns kvar av Sverige som det var förr.
Tar med också stora paket som inte går ner i lådan "Han kan ju vara hemma". Tutar när de har något. Hjältar.
Allt annat är skräp, strul och kan ta veckor för leverans inom Sverige. Och landar ändå hos ombud till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Säkerhetsaspekten är en grej men framförallt stör jag mig på alla lata fetton som beställer hem allt mellan himmel och jord. Handla i vanliga affärer för fan.
Tyvärr ser jag att jag kämpar i motvind. Fysiska affärer stänger ner på löpande band för att satsa på nätet med mer miljöförstöring, mindre socialt utbyte och mindre motion för folket som följd.
Denna kulle kommer i alla fall jag dö på.
Rätt. Vad mycket sämre det blivit med näthandeln, en massa planering för att vara hemma eller köra till ombud. Försöka lista ut i nätbutiken hur och med vem de levererar, något som alltid står gömt nånstans men är den viktigaste informationen.
Den fysiska handeln planerar man bara för att åka dit. Men när den försvinner blir allt väldigt komplicerat.