Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
Hej!
Det började med att vänster öra kändes lite täppt men inget onormalt.
Sedan igår när jag kom hem från gymmet och hade duschat så tog jag en tops och tog in den där och sedan dess så är det totalt täppt. Sedan läste jag att det kan vara vaxpropp. Jag har beställt öronspej föresten. Men finns det husmanskur så kan dämpa vaxproppens påverka ty hela vänster öra känns totalt täppt.
1. Nu tänkte jag fråga er hur kan jag ta bort det?
2. Kan det vara vaxpropp och inget annat?
Det mest effektiva är att glida till en jour-vårdcentral nära dig. En sköterska använder en speciell pryl som spolar rent där inne och sen släpper det.
Jag har haft en samling av dom där propparna och för mig funkade inte .... precis som Noetlovskij kan jag fan inte minnas vad dom hette... revaxör? Men värt att testa, när du får den där plastpippetten i paketet så tänk på att inte rikta vattnet rakt in i örat, utan liksom "mot kanten på insidan". Om du har bebisar har du sett dom förr är samma som man plockar ut snor ur näsan på nyfödda.
Inga tops i öronen heller. Och om du tror tops i örat känns skönt är det inget mot den heroinliknande känslan av att få en vaxpropp utspolad på VC. Som en total befrielse