2026-09-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Dessutom så köper knarkare alltid knark hos livsstilskriminella blattar, dessa borde alltid dödas utan pardon av staten. Du stödjer dessa vidriga "människor" med ditt knarkande.

Har du förstått att man kan sätta ett frö och ha cannabis som är gangsterfritt?

Sen har du ett cirkelargument om juridiken. Under förbudstiden stödde man gangsters genom att köpa alkohol.

Hur löstes det? Lagstiftaren tog bort förbudet.

Försök tänka ett steg längre.
Citera
2026-09-02, 19:30
Medlem
Citat:
Meningen som bara är sann hos knarkare. Lite röka har ingen dött av men folk blir ju helt efterblivna av det. Speciellt tonåringar. Kom inte och säg att det är skitsnack för jag har upplevt det själv många gånger. Samtliga andra droger är betydligt farligare än alkohol. Dessutom så köper knarkare alltid knark hos livsstilskriminella blattar, dessa borde alltid dödas utan pardon av staten. Du stödjer dessa vidriga "människor" med ditt knarkande.

Har du tänkt på att alla dina problem är ett argument för legalisering? Det är minderåriga som ska hållas borta från det men just nu kan dom köpa hur lätt som helst för att marknaden är oreglerad. I en reglerad marknad skulle det inte funka precis som det inte gör det på systembolaget. Alkohol är för övrigt en av världens farligaste droger, både för individen och för samhället, så det du säger är helt fel, men trots det har vi reglerat den marknaden för att minimera problemen. Att det är livsstilskriminella som säljer knarket är för att det är olagligt, trots att det finns en icke-sinande marknad. Istället för att reglerad det vill ni att de har fullt monopol på den här oreglerade marknaden. I en reglerad marknad skulle de inte ha den här möjligheten att sälja.

Det är du som stödjer detta vidriga system genom politiken du vill behålla.

Inte nog med det, du säljer hällre ut alla Sveriges principer och ideal om individuella friheter, lika rätt och principer om personlig integritet, för att pusha för mer massövervakning av hela befolkningen, än att fixa den utdaterade politiska lagstiftnigen som endast finns på grund av propaganda, som har setts igenom av i princip hela världen.
Citera
2026-09-02, 19:38
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Meningen som bara är sann hos knarkare. Lite röka har ingen dött av men folk blir ju helt efterblivna av det. Speciellt tonåringar. Kom inte och säg att det är skitsnack för jag har upplevt det själv många gånger. Samtliga andra droger är betydligt farligare än alkohol. Dessutom så köper knarkare alltid knark hos livsstilskriminella blattar, dessa borde alltid dödas utan pardon av staten. Du stödjer dessa vidriga "människor" med ditt knarkande.
Enligt min erfarenhet beror detta påstående om att "man blir dum i huvudet av röka" på något helt annat än att man blir det, nämligen på att den som påstår detta är dum i huvudet och har en släng av dunning-kruger och masspsykos.
När man inte förstår ett komplicerat resonemang är det bekvämt att låtsas om att den andra är dum och snackar rappakalja ungefär.
Genom att "dumförklara rökaren" slipper man analysera sin egen argumentation och kan köra med usel sådan och tro den håller.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-09-02 kl. 19:49.
Citera
2026-09-02, 19:39
Medlem
Kungenshoras avatar
Usel människosyn, pissa i en burk när vi stirrar på din fitta. Är det så man behandlar nyanställda tjejer som kanske är på sitt första jobb?
Sen vill ni handla hos detta företag med vetskap om att det är så alla anställda behandlats. Fan va uselt.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-09-02 kl. 20:04.
Citera
2026-09-02, 20:53
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:

Haha, så du menar att om man radar upp alla olagliga substanser och jämför deras skadeverkan mot varandra så skulle alkohol vara den som gör minst skada på kroppen?
Alkohol är ett lösningsmedel din dumme fan, du är fan för efterbliven för att få lov att ha en åsikt!

Haha.
Här har vi dumsvenne i egen hög person gott folk!
Det blir tyvär inte bättre än så här i det här landet...
Vi har redan peakat och det enda som återstår nu är mental degradation.
Fyfan vilken tur att vårt folk håller på att dö ut, för det här är fan vidrigt..
Senast redigerad av Ulf-Knulldell-2.0 2026-09-02 kl. 20:56.
Citera
2026-09-02, 21:24
Medlem
Bra! Mer konsekvenser för pundare som stödjer kriminella nätverk.
Citera
2026-09-02, 21:53
Medlem
Pundare/alla som köper droger samt kriminella svennar och blattar skall städas bort, mer sånt här, mer jakt på packet MER MER MEEEEEER!!!
Citera
2026-09-02, 21:57
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sverigesradio.se/artikel/ica-kraver-drogtest-vid-jobbansokan-moter-kritik

Jag tycker detta är utmärkt. Inga pundare på ICA vill jag som konsument se. Vad säger ni?
Exakta jag förväntade mig när jag klickade på trådstarten och det exakta svaret jag såg när jag klickade, även på en annan social media.

Svenssons är sådana jävla losers att det nästan inte är fattbart.
Än mindre fattbart att vi varit top 3 mest innovativa nationerna per capita i typ 100 år. Är det bots och trollfabriker som försöker skriva om vårt svenska DNA sista 20 åren, eller är det att vi fram till för ~20 år sedan egentligen var en fungerande meritokrati?
För mängden retards och i landet och deras möjligheter att komma till tals är rent skrämmande.

När samma mongolider (likt TS) säger att det är bra att privata företag även kontrollerar anställda för alkohol, nikotin, kött, bilkörning, tv-tittning, bokläsning, internetkonsumption; DÅ, är det förvisso fortfarande en idiot, men en idiot som har en fungerande hjärncell att ens debattera mot.

edit: ^ovan stycke är svaret på tråden och on topic, innan någon rädd halvfabrikats-person rapporterar och nån trött mod slentrianblockerar.
Men för säkerhets skull: "Vad säger ni?" - Det är efterblivet, säger jag.

edit2:
Är inte inte ICA en paraplyorganisation för privata entreprenörer? De brukar tjata om det varenda jävla gång en ICA-handlare får skit, att det inte har med dom att göra att de själv bara är några losers som råkar ha samma namn och inget att säga till om.
Men de dikterar exakt hur anställda hos alla dessa fristående entreprenörer ska leva sina liv?
Senast redigerad av deddd 2026-09-02 kl. 22:06.
Citera
2026-09-02, 22:30
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Alltid drar ni fram att röka gör en dum. Vad gör då inte alkohol med en människas kognitiva förmågor? Den som är full kan för fan inte ens räkna till 10 utan att de antingen:
1. Tappar tråden och får för sig att man ska klättra på ett bord och visa kuken eller fittan för omvärlden
2. Förlorar balansen och trillar på röven innan man hunnit räkna till 3
3. Förlorar förståndet och blir aggressiv samt hotfull när man påpekar att Carola inte är en siffra
4. En blandning utav allt ovan nämnt samt att de pissar på sig och förlorar medvetandet i en buske
Människor har dock både dött av alkohol samt blivit efterblivna, även tonåringar. Varför nu tonåringar ska blandas in i det här förstår jag inte. Tonåringar ska helst inte använda varken knark eller droger.

https://www.addictioncenter.com/news/2019/08/15-most-dangerous-drugs/
Alkohol är ett jävla gift vars avtändning kan döda dig även om du får medicinsk behandling. Få droger är så pass giftiga och farliga att de kan döda en människa som väljer att sluta med det. Såvitt jag vet så är det endast alkohol och bensodiazepiner som har den förmågan. Den som tänder av från alkohol blir matad med droger (benso) medans den som tänder av från knark inte får ett skit därför att det generellt sett inte är förknippat med några större risker, nej inte ens heroinisterna får några droger när de tänder av.

Här får du länkar som bekräftar att i Sverige så dödar alkoholen fler liv än vad narkotikan gör. Omkring 2000 svenskar får varje år sätta livet till p.g.a alkoholen. För knarket så var siffran 725 personer år 2024, ungefär en tredjedel av dessa kan du räkna bort eftersom det handlar om människor som mist livet av läkemedel som inte är narkotikaklassade. Varför dessa räknas in i svensk statistik men inte på EU nivå kan man ju spekulera kring.

Siffran för antalet som dör till följd av illegalt knark och legala men narkotikaklassade läkemedel blir därför ännu lägre, 424 personer enligt EU. Knarket är överlägset mycket säkrare och det skördar färre människoliv än smutsiga droger såsom alkohol.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/vara-amnesomraden/andts/ohalsa-och-skador-kopplat-till-andts/ohalsa-och-skador-till-foljd-av-alkohol/dodlighet-i-alkoholdiagnoser/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/vara-amnesomraden/andts/ohalsa-och-skador-kopplat-till-andts/ohalsa-och-skador-till-foljd-av-narkotika/narkotikarelaterade-dodsfall/#ddssiffrorna-fr-2024

Att knarkare ibland köper droger av säljare som är kopplade till gäng osv beror helt och hållet på att det inte inte går att köpa legalt. Det finns inga butiker som säljer knark för personligt bruk och det är helt och hållet statens fel. Det säger väl sig själv att om man lämnar man en stor och väldigt lukrativ marknad åt de kriminella att sköta som de själva vill så blir det sällan bli bra? Med andra ord, det är staten som göder gängen.
Vissa grejer kan man dock odla själv eller plocka på sig i vår svenska natur. Knarksvampssäsongen är ju snart här förresten (FB) Toppissäsongen 2026. Ska du plocka knarksvamp i år? Förutom att psilocybinsvampar är underbara verktyg för sinnesro och personlig utveckling så fungerar de även utmärkt för att bota migränanfall med, några enstaka knarksvampar råder bot på skiten varenda gång.

Knark!
Senast redigerad av Flufffen 2026-09-02 kl. 22:43. Anledning: Fixat stavfel och snyggat till texten lite..
Citera
2026-09-02, 23:09
Medlem
BallaBellas avatar
När jag anställdes på en butikskedja 2013 gjordes drogtest på alla som anställdes plus utdrag ur brottsregistret.
Det är 13 år sedan och varför blir det rubriker när ICA gör det?
Tycker det är en självklarhet .
Citera
2026-09-02, 23:09
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Stämmer. Sverige är inte en rättstat längre utan en polisstat överfylld av angivare och medlöpare som älskar att sälja ut våra principer för ingenting egentligen. Den här nyheten är ett symptom på samhällets degradering. Högst upp är politikerna som tävlar i att sälja ut befolkningen till USA och skitföretag som Palantir, i mitten domstolarna och polisväsendet som dömer människor till straff på misstanke istället för bevisning, och närmare botten har vi skitföretag som ICA som är drogtestarkåta för de föredrar att i övrigt välfungerande människor inte ska jobba och leva på socialbidrag och vara tärande, och längst ner i samhällsordningen har vi patrasken som hyllar och stödjer allt detta och säger att "har man inget att dölja har man inget att frukta." Och röstar på de politiker som säljer ut landet ich som själva knarkar och skiter i lagarna.

Det är ett tragiskt samhälle vi fått till de senaste 20-30 åren. Tilliten är borta och angivarna och kufarna är överallt.
Och boomersen som lever i det förgångna och försöker släta över den katastrof som landet blivit senaste 30 åren, som idioten här i tråden.
Citera
2026-09-02, 23:20
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Du försöker få det till att alkohol och narkotika är samma sak, det är det inte. En alkoholist bör bli av med sitt missbruk, en knarkare också. Du menar på att du inte är en knarkare om du bara knarkar ibland och försöker sedan jämföra det med alkohol eftersom en öl på helgen inte skapar en alkoholist. Ditt resonemang haltar eftersom det är två olika problem.

Parkyknarkare = knarkare.
Jag försöker påvisa bristen i ditt resonemang, att du inte skiljer mellan bruk och missbruk. Dessutom är "knarkare" ett infantilt och nedlåtande begrepp. Som att kalla alla som brukar alkohol för A-lagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in