2026-08-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad vet du om verkligheten som aldrig sett insidan på ett fängelse, du bara tror en massa skit!

De flesta jag kände i Södertälje hade suttit inne.
Bara för att du hade turen att gå igenom en lugn volta så betyder det inte att det är evig frid och fröjd i samtliga fängelser.

Jag har gått vilse nattetid i farsans hemstad Fortaleza, cirka 4 miljoner invånare.
Skyhög brottslighet.
Inget hände mig och jag ser inte ut som en typisk brasse.
Jag ser totalt europeisk ut, men vart ändå inte rånad eller påhoppad.
Men jag påstår inte att Fortaleza skulle vara en tvärlugn stad bara för att jag slapp uppleva och bevittna våld.

Så att Tidaholm ALDRIG skulle ha brottslighet bara för att du hade turen att genomgå en LUGN volta, det köper jag inte.
Citera
2026-08-31, 19:46
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag tycker TS ska ta anställning som mattant i fänelsematan och möta dom som ska serveras mat dom blir missnöjd med. Säkert helt ofarligt, fängelserna är fyllda med lugna timida fredsälskande snällisar som absolut aldrig skulle komma på tanken att bli minsta irriterad och utåtagerande för minsta småsak.

Tar vi bort deras näring och deras gym och insmugglade droger så blir de nog ganska fogliga.
För pengarna vi sparar kan vi anställa vakter med el-batonger som får dem att veta hut om de skulla orka jiddra.
Citera
2026-08-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
De är ju mest benägna att försöka sig på nåt drastiskt?

Hot om straff funkar inte speciellt bra för att förhindra brott och speciellt inte hos diverse galningar med noll impulskontroll. Du tänker som nån som boffar bensin till frukost. Visst kan man bygga ett koncentrationsläger fullt med soldater som sakta svälter internerna men det kommer vara göra de mer störda än de redan är och farligare när de släpps ut än när de sattes in.

Dina trådar är bara ett sätt för dig att runka inför publik så jag drar mig vidare.

Jag lyssnar hellre på Nayib Bukele än på dig.
Citera
2026-08-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Tar vi bort deras näring och deras gym och insmugglade droger så blir de nog ganska fogliga.
För pengarna vi sparar kan vi anställa vakter med el-batonger som får dem att veta hut om de skulla orka jiddra.
Got them there.
- Hey you went there buddy! your own fault. Dont deny it.
Citera
2026-08-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Upp till vem?

Fångarna, fattar du väl.
Citera
2026-08-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Varken höger eller vänsterpolitiker brukar framhålla USAs rättssystem som en förebild för svensk fångvård. Till skillnad från (vissa) amerikanska fängelser så har vi mig veterligen inte några större problem med att fångar går till anfall mot varandra på svenska fängelser. Även om det förekommer sådana incidenter så är min teori att problemen snarare skulle öka än minska om man satte fångarna på svältkost som gör dem konstant hungriga.

Din tråd verkar mest som ett pubertalt försök att framstå som tuff och radikal för att råda bot på ett problem som inte existerar. Du får gärna länka lite fakta som stödjer din problemformulering och lösning.

Du är ju gravt förståndshandikappad, du.

Jag har aldrig haft USA som förebild utan det är vänstertrashet som påpekar USA varje gång man föreslår hårda straff.

Tydligen är USA inte tillräckligt hårt mot fångarna eftersom de är muskulösa och orkar fightas och våldta varje dag. Det betyder att maten de får inte är så dålig utan ger energi och styrka.

Om nån visar sig aggressiv ska den få mindre näringsrik mat och fortsätter han vara agressiv får han vara utan mat tills han lugnar ner sig.

På detta sätt vågar ingen spela allan ballan inne på kåkarna.

Jag lyssnar ju hellre på Nayib Bukele än på en daltande töntsvenne som du.
Citera
2026-08-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Fångarna, fattar du väl.
Skulle inte satsa på det.
Citera
2026-08-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Skulle inte satsa på det.

Äe men det skulle jag
Citera
2026-08-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
alla deras brottsoffer ska givetvis bjudas in för att misshandla dem och pissa på dem med som ett sista hej då på det ska det tas bilder och skickas till alla deras släktingar och gäöngmedlemmar med så respekten kvarstår

Inte mig emot
Citera
2026-08-31, 20:01
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Got them there.
- Hey you went there buddy! your own fault. Dont deny it.

Är det från nån film man borde se?
Citera
2026-08-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Äe men det skulle jag
Jo men att han fattade
Citera
2026-08-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Är det från nån film man borde se?
Nä men vadå ska man inte stå för sitt kasst om man begår hemska brott. Tycker vi har alldeles för milda straff.

Kan skriva det på Svenska med för dig.
Hey kompis!, det är ditt eget fel. Förneka inte det.

Där glad?

Hoppas dom får sämre mat.

Typ, gröt och torr ris.
Sparat folket jävla massa pengar.

Borde vara nästa nisch.
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-31 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in