Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Man tog nog bara det säkra före det osäkra.
"Det är en knivbeväpnad man som irrar runt här. Han verkar inte ha alla hästar hemma." Han är mörkhyad och skäggig också, så han kan vara islamistisk terrorist också. Vi bor nära ett dagis så vi är väldigt oroliga för barnen."
När polisen kom till platsen och bad honom samarbeta så skrek han på utländska och viftade med sin kniv. Då går det som det går.
Det är vad
jag tror. Ganska säker på att polisen inte gjort fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Det här var märkligt, när jag googlar namnet så skriver TV4 69 år, Sugsvenskan 75, Hitta 67 och MrKoll 66.
Han har väl blåst vår välfärd på på pengar, precis som många andra "flyktingar".
"Varför vänta på att få sån där svennepension? Jag kan ju få den nu, och slippa jobba, om jag bara ljuger om min ålder."
Även om gubben är så dement att
han själv inte vet hur gammal han är, så ska väl i alla fall myndigheterna veta det?
Citat:
Ursprungligen postat av
SvettigArab
De är så de jobbar numera pÅlis3n. 🤡
Finns det minsta chans att utöva våld mot enbenta gamla kärringar, dementa med rullator, eller folk i rullstol så kör de på. Här gäller det ta mig fan att visa auktoritet från polisens sida. Fram med nån form av skjutvapen bara och tryck av. Det är livsfarligt att låta de gamla invaliderna få för sig nåt.
Mellan 1990 och 2023 har polisen skjutit ihjäl 47 personer.
Inte
en enda av dessa var oskyldiga. Förutom mongot som "lekte krig" med polisen. Kunde inte poliserna veta, så de friades.
En enda polis har blivit dömd till fängelse för att ha skjutit ihjäl en person. I USA skulle polisen ha fått medalj istället.
"Offret" var en båttjuv som efter en utdragen biljakt försökte fly till fots, varpå han blev skjuten i ryggen av polisen.