2026-09-02, 00:16
Medlem
BallaKlavas avatar
När man såg trailern såg det inte så spännande ut. Samma skämt igen. Nostalgi, den lägsta formen av underhållning.
Citera
2026-09-02, 01:13
Medlem
Månsans avatar
Kuriöst. Hur kan dessa sälja ut ens en mindre biografsalong en enda kväll?

- Robert Gustavsson. Tveklöst begåvad. Ofta rolig.
- Schyffert. Genuint urtrist. Har någon sett karln prestera någon form av humor någonsin.
- Johan Rheborg. Stundtals duglig skådis. Kul som reseledaren i Torsk på Tallin. I övrigt, nja när det kommer till stor komik.
- Jonas Inde. Riktigt kul och fyndig. Dessvärre numera komplett galen och petad.

Jag är skeptisk. Stor risk för dikeskörning. Såvida inte Robert Gustavsson ges en dominerande huvudroll och resten agerar statister utan repliker.
Citera
2026-09-02, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."

Varifrån kommer citatet?
Citera
2026-09-02, 09:12
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Ricky Gervais som har betydligt mer talang och betydligt fler fans hade aldrig någonsin förödmjukat sig själv med en arena show.

Men nu ska gubbgänget upp på scenen en sista gång, köra sina förutsägbara sketcher och få dummsvensken betala för denna parodi.

Han uppträdde på Globen för två år sedan.
Citera
2026-09-02, 09:54
Medlem
Mr.Anthony-Wrights avatar
Imponerande med tanke på de värdelösa datumen! Någon som fattat varför de ska köra mitt på sommaren? Gick bort för mig iaf på grund av det.
Citera
2026-09-02, 10:18
Medlem
fjollciggs avatar
Schyffert får (som förväntat) mycket skit i tråden, och även jag slänger in några korvar då jag tycker att han känns rejält jävla osympatisk. Han kan inte ens le genuint, bara flina, som den okuvliga mobbare han förmodligen är. ZTV-dokumentären gjorde inte heller mycket för att förbättra hans image. Och så dumpade han frun för en 20 år yngre kollega. Tvättäkta gubbslem.

Men med det sagt skulle jag inte vilja se Killinggänget utan Schyffert. Det är nästan kusligt hur väl han fungerar som ensemblens straight man. Han känns till och med likeable när han står på scen, så nånting har han ju. Inte för att jag kommer se showen för det. De har redan bjudit på biljettpriserna och det skämtet blir svårt att toppa. Jag är nöjd så.
Citera
2026-09-02, 10:42
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Vore kul om tidningarna sågar premiärkvällen med 10 kommande föreställningar kvar att genomföra.

"Nej detta var inte kul" - Expressen
"Denna comeback hade vi kunnat vara utan" - Aftonbladet

Japp, det var min farhåga när jag (ändå) köpte biljetter. Ville ha biljetter till första showen, så man slipper våndas i uppåt två veckor om recensionerna är kassa.

Nu blev det till andra showen pga trycket och direkt efter biljetterna var betalda släppte de sex shower till plus matinéföreställningar. Vafan. De skulle hållt sig till de tre ordinarie.

Men pengar är pengar.
Citera
2026-09-02, 11:15
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Ricky Gervais som har betydligt mer talang och betydligt fler fans hade aldrig någonsin förödmjukat sig själv med en arena show.

Men nu ska gubbgänget upp på scenen en sista gång, köra sina förutsägbara sketcher och få dummsvensken betala för denna parodi.

Precis! Arbetargrabben och Oscarsgalanprogramledaren Ricky Gervais skulle aldrig sälja ut för pengar och uppträda i någon annan lokal än den Lokala Pubben, en man som inte prioriterar att tjäna pengar framför att en handfull bittra gubbar på Flashback ska kunna känna att han fortfarande är en Man av Folket 💪💪💪

Men vänta nu va i HELVETE äre för lögner som dyker upp på Google.com???

Ricky Gervais is touring his brand-new stand-up comedy show titled Legend. The tour runs from autumn 2026 through the end of 2027 and will be recorded for a future Netflix special:

Upcoming 2026 Arena and Major Dates
September 15, 2026: The Alban Arena, St Albans
November 5, 2026: P&J Live Arena, Aberdeen
November 9 & 10, 2026: Utilita Arena, Birmingham
December 3, 2026: Utilita Arena, Sheffield
December 10, 2026: Utilita Arena, Newcastle
Citera
2026-09-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Är ju bara ett bevis på att du inte har någon humor.

Killinggänget är det roligaste Norden har att komma med. Men ni snöflingor har väl blivit kränkta utav något, eller inte vet vad Novemberkåsan är för något.
Dom är ju inte roliga.
Schyffert är ju lika korkade som Magda
Citera
2026-09-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weitzmann
Vuxenmobbning. Med tanke på vad Jonas Inde gått igenom sista åren, på gott och ont, så hade det nu varit ett bra tillfälle att plocka ut honom ur frysboxen och in i ett kokande Globen.
Antisemiten vill ju inte vara med, fattar du trögt
Citera
2026-09-02, 15:28
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hans »talang« handlar till största del om smaklös publik. Ungefär som alla som tycker att Håkan Hellström har en sångröst.
Robert är rolig när han anstränger sig. Nu för tiden gör han samma gubbar hela tiden och det blir inte lika bra. I Grogg och Brutal TV är Robert Gustafsson riktigt bra, även i Killinggänget. Beror säkert också vem som skriver manus och liknande.
Citera
2026-09-02, 15:30
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ja man får verkligen önska att Schyffert får så lite tid som möjligt på scen, den jäveln är outhärdlig.
Ja, därför och är Torsk på Tallinn, bäst för då slipper man se Schyffert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in