Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller

Sjukt roligt formulerat, antagligen roligare än någonting som kommer att ingå i showen. Detta sagt utan att ha en aning om vad Inde på riktigt anser om judar eller hur psykiskt frisk han är.
För min del hade jag aldrig betalat för att se någonting där Schyffert ingår. Att han är halvkass som komiker hade väl kunnat vägas upp av de andra, men han är alltför aggressivt och högfärdigt PK för att jag ska kunna rättfärdiga det för mig själv. Självutnämnd "PK-elit" och "det goda hatet" personifierat.
Kärnan i hela Killinggänget var ju egentligen bara en extremt dryg Stockholmsironi. De byggde sin grej på att vara för coola för allt och alla, och skyddade sig bakom att det "bara var på skämt". Men skrapade man lite på ytan var det ganska mycket mobbarfasoner. Många av deras mest kända skämt gick ut på att sparka nedåt och göra narr av landsortsfolk, udda existenser eller folk som helt enkelt var lite för enkla för att passa in i deras gäng. De var de där kaxiga killarna i klassen som fick alla andra att känna sig dumma om man inte garvade åt samma saker.
När sedan 90-talets ironi dog ut stod de där utan sin rustning, och då blev det plötsligt ganska tydligt hur elak och tom mycket av humorn egentligen hade varit. Det är en rätt sjuk kontrast mot hur de hyllades då.