2026-09-01, 21:46
Medlem
Hahaha. Bäst, bara jag tänker på scener.
Citera
2026-09-01, 21:58
Medlem
HassanVonEssens avatar
Globen? Skiten kommer ju ändå sändas på TV4 Play en månad senare.
Citera
2026-09-01, 22:05
Medlem
Jonas inde är den bästa i denna grupp.
Henrik är en skam
Citera
2026-09-01, 23:01
Medlem
Public Enemys avatar
Ja, man garvar ju inte ihjäl sig direkt.
Det skulle väl vara Rheborg som är ganska kul, men de andra ????
Citera
2026-09-01, 23:09
Medlem
Crabbofixs avatar
Vore kul om tidningarna sågar premiärkvällen med 10 kommande föreställningar kvar att genomföra.

"Nej detta var inte kul" - Expressen
"Denna comeback hade vi kunnat vara utan" - Aftonbladet
Citera
2026-09-01, 23:12
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det såklart. Det är väl säkert 150.000 pers som varje sommar går och ser buskis med Stefan och Krister så många sålda biljetter behöver inte betyda hög verkshöjd.

Dock så råder det en hyfsat bred konsensus att Killinggänget varit toppskiktet när det kommer till svenska humorkollektiv de senaste 35 åren. Allt de gjort håller inte toppnivå men de har gjort väldigt många bra grejer och har en bredd som ingen annan svensk humorgrupp har (möjligen Lorrygänget kommer i närheten).
De som kunde få mig som barn att skratta tillsammans med boomers var galenskaparna och after Shave.

TRÖGFATTARFÖRENINGEN:

https://m.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw
Senast redigerad av Flashsmash 2026-09-01 kl. 23:18.
Citera
2026-09-01, 23:18
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jo, de är roliga för folk som är smarta och som har referensramar. För andra flyger skämten högt över huvudet om det inte är Björn G som hostar.

Vad som däremot inte är roligt är idiotiska svenska YouTubers som helt saknar finess men ändå lyfts upp som ”komiker”. Typ IJustWantToBeCool, Anis Don Demina och JLC.

Jag håller inte med om det första.
Min största favorit inom humorn är Ricky Gervais.
Gör det mig till korkad?

Jag håller däremot med dig här. Dessa youtubers är totalt talanglösa.
Citera
2026-09-01, 23:28
Medlem
[quote=Mechila|95816499]
Man kan driva med svensk politik in i absurdum och då inte bara mot Tidelaget. Sossarna och Vänstern här väl stått för minst lika mycket idioti. Det är nästan så att MP är de enda som framstår som sakliga.

MP framstår som sakliga
"you aaar a funny mään Percy Niilegård..."
Citera
2026-09-01, 23:38
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."

Sjukt roligt formulerat, antagligen roligare än någonting som kommer att ingå i showen. Detta sagt utan att ha en aning om vad Inde på riktigt anser om judar eller hur psykiskt frisk han är.

För min del hade jag aldrig betalat för att se någonting där Schyffert ingår. Att han är halvkass som komiker hade väl kunnat vägas upp av de andra, men han är alltför aggressivt och högfärdigt PK för att jag ska kunna rättfärdiga det för mig själv. Självutnämnd "PK-elit" och "det goda hatet" personifierat.
Citera
2026-09-01, 23:56
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Sjukt roligt formulerat, antagligen roligare än någonting som kommer att ingå i showen. Detta sagt utan att ha en aning om vad Inde på riktigt anser om judar eller hur psykiskt frisk han är.

För min del hade jag aldrig betalat för att se någonting där Schyffert ingår. Att han är halvkass som komiker hade väl kunnat vägas upp av de andra, men han är alltför aggressivt och högfärdigt PK för att jag ska kunna rättfärdiga det för mig själv. Självutnämnd "PK-elit" och "det goda hatet" personifierat.

Kärnan i hela Killinggänget var ju egentligen bara en extremt dryg Stockholmsironi. De byggde sin grej på att vara för coola för allt och alla, och skyddade sig bakom att det "bara var på skämt". Men skrapade man lite på ytan var det ganska mycket mobbarfasoner. Många av deras mest kända skämt gick ut på att sparka nedåt och göra narr av landsortsfolk, udda existenser eller folk som helt enkelt var lite för enkla för att passa in i deras gäng. De var de där kaxiga killarna i klassen som fick alla andra att känna sig dumma om man inte garvade åt samma saker.
När sedan 90-talets ironi dog ut stod de där utan sin rustning, och då blev det plötsligt ganska tydligt hur elak och tom mycket av humorn egentligen hade varit. Det är en rätt sjuk kontrast mot hur de hyllades då.
Citera
2026-09-02, 00:06
Medlem
Ricky Gervais som har betydligt mer talang och betydligt fler fans hade aldrig någonsin förödmjukat sig själv med en arena show.

Men nu ska gubbgänget upp på scenen en sista gång, köra sina förutsägbara sketcher och få dummsvensken betala för denna parodi.
Citera
2026-09-02, 00:13
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jo, Lasse Åberg får alltför lite cred till Killinggängets karaktärs byggen.
Roland Järverup är Stig Helmer.
Berra och Robban är föregångare till alla Gustavssons fyllekaraktärer.

TPT är utformad som en mockumentary, med betydligt mindre budget. I övrigt följer det samma mönster med lustiga stereotyper som Sällskapsresan bara det att den är svartare, råare i kanten och inte har något lyckligt slut.
Du fattar ju ingenting. SR har inget gemensamt med TPT. Det är två helt olika berättelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in