2026-08-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Sånt funkar inte på flashan.

Flashan är som en lägereld på natten där alla sitter helt stenade och bankar på var sin trumma mitt i natten och de som får psykos av bankandet springer sin väg pga de är själsligt orena och fulla av demoner.

Alla stirrar in i elden och bankar på var sin trumma. En märkligt rytm infinner sig. Inget bögigt samba. Bara ett primalt bankande som bevisar att det existerar liv i urmörkret.
Jag vet, lägerelden bytt mot skärmen. Berättandet, åsikterna, är något primalt som grundlägger mänskligheten i det, men utnyttjas annorstädes, så till den milda grad att de bygger serverhallar runt om i världen, företag säljandes dig. Till den som betalar bäst.

Men allvar. I dagens digitaliserade värld, så är öppna anonyma forum som Flashback faktiskt en del av den fria åsiktsbildningen, som grundlägger själva demokratin.
Förbannat in i helvete viktigt!
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-31 kl. 22:01. Anledning: Tillägg
Citera
2026-08-31, 22:13
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Jag vet, lägerelden bytt mot skärmen. Berättandet, åsikterna, är något primalt som grundlägger mänskligheten i det, men utnyttjas annorstädes, så till den milda grad att de bygger serverhallar runt om i världen, företag säljandes dig. Till den som betalar bäst.

Men allvar. I dagens digitaliserade värld, så är öppna anonyma forum som Flashback faktiskt en del av den fria åsiktsbildningen, som grundlägger själva demokratin.
Förbannat in i helvete viktigt!

Det är rätt OK att kunna skriva att Hitler inte gjorde något fel utan att bli avrättad för det.

Inte för att jag har den åsikten men att få säga det mest förbjudna utan att ylande megäror ska slita en i stycken är civilsation.

Om det är viktigt vet jag inte men det är tillfredställande.
Citera
2026-08-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Det är rätt OK att kunna skriva att Hitler inte gjorde något fel utan att bli avrättad för det.

Inte för att jag har den åsikten men att få säga det mest förbjudna utan att ylande megäror ska slita en i stycken är civilsation.

Om det är viktigt vet jag inte men det är tillfredställande.
Jo, det är faktiskt viktigt. Viktigare än de flesta inser. Som exempel, de som fått nobelpriset är ofta folk som orkat ha rätt när exakt alla andra hade fel, under decennier, ibland postumt. Uppfinnare är inte som alla andra. Entreprenörer som kämpar i motvind..

En stor uppgift för samhället, är att skydda fritänkarna från de aggressivt konforma.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-31 kl. 22:37. Anledning: Tryckfelsnisse, förtydligande
Citera
2026-09-01, 17:34
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det är ofta aggressivt konformt.

På familjeliv 😂
Citera
2026-09-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
På familjeliv 😂
Ja, prussiluskor å moraltanter.
Citera
2026-09-07, 09:05
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Sen kan man tillägga att det är en kulturell grej.

Att t.ex. X är väldigt stort i exempelvis Japan har att göra med att det är som flashan, anonymt.

Att posta bilder på sig själv och visa upp sig och sin familj där arbetsliv och privatliv flyter ihop och så vidare är det mest folk som är i showbiz eller liknande som pysslar med. Vanliga japaner är diskreta och återhållsamma med personlig information på nätet.

Man brukar säga att uppstickande spikar slår man ner. Flashan är kanske en konsekvens av att Sverige har en liknande kultur, den sk Jante.

Man slipper kraven på att vara anpassad på flashback.

Det är iaf en bra sajt, jag gillar att posta här.

Kravlöst. Att vara anon är det normala. En i myllret. Det är något att vara stolt över. Att kunna röra sig med gruppen.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-09-07 kl. 09:11.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in