2026-09-04, 07:57
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst, fattar. Men slåss man så slåss man även om det är inne på en krog med 300 pers. Däremot sparkar man inte någon som ligger ned i huvudet. Nu vet vi ju inte om det hänt. Hur som, en pappa är död, mördad eller dräpt inför ögonen på sin dotter. Väldigt tragiskt!

Ena snubben var i alla fall dömd för mindre än ett år sedan för att just sparkat på någon som låg ned.
Därav mina misstankar. Man kan slåss och man kan slåss, det är lite olika även om det är slagsmål.

Absolut. Jag håller med dig. Och MGM:s historik får en ju att fundera på just hur det här gick till.
Citera
2026-09-04, 08:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det var rockfestival i Kd. Kd är litet och många går till Burger King för fyllemat sent på natten. De kan ha stött på varandra exempelvis under spelningen och sen på gågatan vid Bk.
Rätt troligt. Okulär besiktning var pappan inte i form att ta två 20 åringar, knappast en. Av de jag sett bilder på dem. Nu var de två och han dog.
Citera
2026-09-04, 08:06
Medlem
Citat:
Trist om han föll så illa. Ger man sig in i en fight med två 20 åringar samtidigt bör man ha på fötterna.

Så man ska bara gå därifrån när någon äckla sig efter sin dotter. Vanligtvis så är det ingen fara att säga till 2 svenska grabbar 19/20 år gamla. Svenska killar är inte kända för att slå ihjäl folk även om det händer. Svenskar tjafsar mest men det är klart det finns undantag. Dessutom tror jag att pappan missbedömde sin form, ser man på pappans gamla bilder när han lyfter upp tjejen så ser han ut att vara en stor kille. Nu 20 år senare så är han istället lönfet och otränad som 99% av männen i hans ålder är. Hans yngre ja, hade tagit dessa grabbar så han har nog den mentaliteten kvar.

Det är ju något som är vanligt bland äldre när det kommer till drunkningsolyckor. Man tror man besitter samma ork och styrka som förr.
Citera
2026-09-04, 08:18
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Så att farsan ”gillar” att slåss, så böjar han sopa på 2 grabbar , så blir han grovt misshandlad till döds? Låter vagt.

Självklart är det vagt. Men folk med dålig impulskontroll (vilket M har beskrivits att ha, och som verkar gått i arv till dottern) har gjort konstigare saker än så. Men det efterfrågades en teori, liknande scenarier har jag sett många ggr. Dock inte med en far utan en eller flera vänner.
Citera
2026-09-04, 08:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Så man ska bara gå därifrån när någon äckla sig efter sin dotter. Vanligtvis så är det ingen fara att säga till 2 svenska grabbar 19/20 år gamla. Svenska killar är inte kända för att slå ihjäl folk även om det händer. Svenskar tjafsar mest men det är klart det finns undantag. Dessutom tror jag att pappan missbedömde sin form, ser man på pappans gamla bilder när han lyfter upp tjejen så ser han ut att vara en stor kille. Nu 20 år senare så är han istället lönfet och otränad som 99% av männen i hans ålder är. Hans yngre ja, hade tagit dessa grabbar så han har nog den mentaliteten kvar.

Det är ju något som är vanligt bland äldre när det kommer till drunkningsolyckor. Man tror man besitter samma ork och styrka som förr.
Klart man inte skall gå därifrån. Att slåss mot två har jag faktiskt aldrig gjort och hoppas jag slipper framöver också. I hans form tror jag inte han tagit en av dem ens. De såg rätt tränade ut båda två. Dum som jag är skulle jag nog ändå gått all in, kanske inte förväntat mig dö på kuppen.

Undrar hur de tänker när de går två mot en småtjock gubbe i 50 årsåldern? Vad som föranledde det hela vet vi (ialla fall enligt dottern) Varför valde de inte bara att gå därifrån i stället för att mörda gubben?
Citera
2026-09-04, 08:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Självklart är det vagt. Men folk med dålig impulskontroll (vilket M har beskrivits att ha, och som verkar gått i arv till dottern) har gjort konstigare saker än så. Men det efterfrågades en teori, liknande scenarier har jag sett många ggr. Dock inte med en far utan en eller flera vänner.
Är jag ute med min dotter/fru och någon antastar dem så säger jag ifrån. Det är normalt, Även vid min ålder kan man dansa, men helst inte mot två då.
Citera
2026-09-04, 08:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Så att farsan ”gillar” att slåss, så böjar han sopa på 2 grabbar , så blir han grovt misshandlad till döds? Låter vagt.
Tror du verkligen han började sopa på båda samtidigt? Någon jävla ninja eller?
Citera
2026-09-04, 08:30
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Klart man inte skall gå därifrån. Att slåss mot två har jag faktiskt aldrig gjort och hoppas jag slipper framöver också. I hans form tror jag inte han tagit en av dem ens. De såg rätt tränade ut båda två. Dum som jag är skulle jag nog ändå gått all in, kanske inte förväntat mig dö på kuppen.

Undrar hur de tänker när de går två mot en småtjock gubbe i 50 årsåldern? Vad som föranledde det hela vet vi (ialla fall enligt dottern) Varför valde de inte bara att gå därifrån i stället för att mörda gubben?

Bra fråga och jag tror du är den första som ställer den. Det frågas återkommande varför inte BO gick därifrån men MGM kunde också gjort det. De kanske försökte avdramatisera det hela, vem vet, och de kanske vände om men sen urartade det?

Det kan också, om vi nu ska spekulera, ha varit ett initialt tjafs mellan en av MGM och BO och sen klev den andre MGM in till kompisens "försvar". Vi får se vad utredning visar.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-09-04 kl. 08:43.
Citera
2026-09-04, 08:51
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Rätt troligt. Okulär besiktning var pappan inte i form att ta två 20 åringar, knappast en. Av de jag sett bilder på dem. Nu var de två och han dog.

Fast det där är bara trams. Jag känner mer än en person i femtioårsåldern som utan vidare spisning gett fler än två angripare på truten, utan att vara i särkilt god fysisk form. Det beror helt på vilken våldshistorik man har. Sen kan alla ha otur och ramla och slå sönder skallen, det är inte första gången det hänt heller.
Citera
2026-09-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Den stora förloraren här är just hans familj.
Till vilket pris ska man upprätthålla sin familjs heder?
Det handlar inte om att "försvara familjens heder", det är inga muslimer från mena, försök inte din jävla tomte.
Han sa till dem bara eftersom hon sagt till honom att de burit sig illa åt tidigare, det var allt.
Citera
2026-09-04, 08:57
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Det handlar inte om att "försvara familjens heder", det är inga muslimer från mena, försök inte din jävla tomte.
Han sa till dem bara eftersom hon sagt till honom att de burit sig illa åt tidigare, det var allt.

Men det vet du ju inte, eller hur?! Du påstår att han gjorde något som jag gissar du inte vet med full säkerhet?
Citera
2026-09-04, 09:04
Avstängd
Jon10s avatar
Jag erkänner bara att jag hade fel angående etnicitet återigen visar svenska ungdomar att de inte har mycket innanför pannbenet.

Jag tänker på Stenungsund och nu det här.

Verkar inte heller vara sant med antastandet som det påstods om vilket får mig att undra vad som egentligen hände?

Är det helt enkelt bara ett fyllebråk i kön på hamburgerrestaurang som spårat ut?

Oavsett hoppas jag de straffas för brottet de har begått.
Det är inte mer än rätt.

Det var någon här inne som påstods känna familjen som skrev att Mattias skyddade hans dotter ifrån ofredande men när polisen själv dementerar det får en undra vad man egentligen kan lita på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in