2026-08-31, 20:30
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Helt rätt.

Allard skrev själv:
"Vissa kommer säkert tycka att jag avbryter för mycket här. Men ärligt talat. Jag SKITER I DE HÄR MÄNNISKORNA som jag kör mot. Jag är inte där för att övertyga någon av dem. Jag ska trycka ut mitt narrativ. De här människorna ska användas som nyttiga idioter för det ändamålet. "

https://x.com/Markus_Allard/status/2094129912651100484

Helt rätt i det har han ju också. Det var ridå nästan direkt för de aspirerande vänsterkläggen, när de rakt av och för en gångs skull helt öppet erkände att det är av största vikt att vi inte utvisar människor som sexualtorterar våra äldre på ålderdomshem.

Liksom, vad mer behöver sägas egentligen.
Citera
2026-08-31, 20:37
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
När man lärt känna forskare och läst på den nivån slås man av vilket skräp som skrivs och refereras till inom humaniora och samhällsvetenskap (om man inte är en oppurtunist som bara vill ha status, som majoriteten akademiker). Det görs små studier det resoneras slutsatser ifrån och sen generaliseras det utifrån dessa "studier".

Precis, också läst att extremt liten andel av forskningen håller vetenskapligt.
Citera
2026-08-31, 21:07
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Svenska akademiens ordbok:

"populism populismen
ORDKLASS: substantiv

politisk riktning som säger sig i särskilt hög grad företräda (små)folkets intressen gentemot eliten och ofta kanaliserar folkligt missnöje med t.ex. skattepolitiken."

https://svenska.se/?q=populism&exactMatch=true&activeTab=so&id=283174

Vad var ditt problem?

Ja, du trodde det betydde något annat. Vilket man såg i ditt första svar. Sluta låtsas. lol
Citera
2026-08-31, 21:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Nu är Örebropartiets facebooksida uppe i 95 000 följare. Har växt med ca 1000 följare per dag den senaste tiden.
Citera
2026-08-31, 21:20
Medlem
Allard och Örebropartiet liknar allt mer en påverkansoperation av främmande makt.
Citera
2026-08-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Ja, du trodde det betydde något annat. Vilket man såg i ditt första svar. Sluta låtsas. lol

Tyvärr tror jag du är ute efter nån slags punch som inte finns. Häng med här:

Markus Allard är: en politiker som säger sig i särskilt hög grad företräda (små)folkets intressen gentemot eliten ("klägget" m.m) och ofta kanaliserar folkligt missnöje med t.ex. skattepolitiken (transferiatet ska bort etc.)

Populism är: en politisk riktning som säger sig i särskilt hög grad företräda (små)folkets intressen gentemot eliten och ofta kanaliserar folkligt missnöje med t.ex. skattepolitiken.

Adolf Hitler var: en nazist som gillade nazism.

Tage Erlander var: en sosse som gillade socialdemokrati

Jag är: en flashbackare som inte gillar populism.

Du är: en flashbackare som gillar populism. Förmodligen, annars skulle du knappast sitta och tro att du satt dit mig genom att berätta för mig, och alla andra som redan vet det, att populism är en politisk riktning som säger sig i särskilt hög grad företräda (små)folkets intressen gentemot eliten och ofta kanaliserar folkligt missnöje med t.ex. skattepolitiken.

Good for you comrade. Gör dig redo att som (små) folk bli företrädd, av "Kung Allard", som småfolket kallar honom på Youtube.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-31 kl. 21:47.
Citera
2026-08-31, 21:23
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad skulle skada ekonomin att ta bort massa överbetalda skattefinansierade byråkrater?! Det har svällt decennium efter decennium, sverige funkade inte på 50-talet? Eller 80-talet för den delen?

Vi kan enligt lag inte bara sparka folk till höger och vänster, vi har lagar som reglerar detta. Samt alla andra saker. Man kan inte bara bryta ingångna avtal och tro att det är gratis.
Citera
2026-08-31, 21:23
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Helt rätt.

Allard skrev själv:
"Vissa kommer säkert tycka att jag avbryter för mycket här. Men ärligt talat. Jag SKITER I DE HÄR MÄNNISKORNA som jag kör mot. Jag är inte där för att övertyga någon av dem. Jag ska trycka ut mitt narrativ. De här människorna ska användas som nyttiga idioter för det ändamålet. "

https://x.com/Markus_Allard/status/2094129912651100484

Precis vad jag tänkte när jag såg det, att de endast inbjudits som statister.
Citera
2026-08-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Allard och Örebropartiet liknar allt mer en påverkansoperation av främmande makt.

Hundratals kommentarer från anonyma konton efter ett par timmar.

"KUNG!! LEGEND! HAN SÄGER DET VANLIGT FOLK TÄNKER (dvs kaosbabbe)!!!!"
Citera
2026-08-31, 21:57
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
UR SPÅR, HÄR KOMMER MARKUS!!!!!!

Underhållande.

Markus Allard kör ren kommunisttaktik. Han vrålar ut sitt budskap. Skiter i bilbälte och väjningsplikt, det är bara gasen i botten och mitt i vägen och ligga på tutan konstant.

Men han borde vara snällare, elakhet går inte hem i stugorna, tror jag.
Citera
2026-08-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan

Underhållande.

Markus Allard kör ren kommunisttaktik. Han vrålar ut sitt budskap. Skiter i bilbälte och väjningsplikt, det är bara gasen i botten och mitt i vägen och ligga på tutan konstant.

Dagens väljare som Allard bör vända sig till är riktigt jävla förbannade med mycket vrede och missnöje (främst missnöjda SD-väljare). Just nu iaf tror jag faktiskt att det är rätt taktik av honom att vara "elak" mot de stackars sossejävlarna som vill skydda våldtäktssyrier och annat jävla pack.
Citera
2026-08-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan

Underhållande.

Kommunisttaktik? Har du missat att vi nyligen haft två internationellt uppmärksammade val där ultralibertarianer gått till val med exakt samma stil som Allard.

Motorsågs-Milei 2023: bort med staten/"parasiterna" som jobbar för staten, in med utländskt kapital

https://www.theguardian.com/world/2025/nov/04/javier-milei-chainsaw-cuts-homelessness-argentina

Trump/Elon/DOGE 2024: In med 19-år gamla "Big Balls" och "rensa" staten på parasiter, ut med invandrarna, in med ICE, batonghöger åt folket, "behövs en man för att sköta landet" etc. etc.

https://www.abc.net.au/news/2025-03-27/doge-staff-big-balls-provided-tech-support-to-cybercrime-ring/105101466

Allard 2026: Fram med sågen, bort med parasiterna i offentlig sektor, ut med "kaosbabbarna", slavarbete i fängelse, ut med kärringarna, behövs "manlig energi i politiken etc. etc.

Vänsterrörelser är folkrörelser. Allard är inte folket. Han är en person, som aldrig jobbat utanför politik/polfluencing, som driver ett eget parti. Har ingenting med vare sig folket" eller vänstern att göra. Det är ett batonghögerprojekt bland andra batonghögerprojekt. Men bara för att Allard strösslar lite "fri kollektivtrafik" över "ut med babbarna"-såsen så börjar folk snacka om Klasskamp lmfao.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-31 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in