Nu bryr jag mig inte om PL alls, men kan förstå er fans som sedan Viasat tog över sändningarna 2009 betalat så lågt som 199 kr/mån för alla matcher (plus en massa annan sport). De flesta har dock lagt ut minst 400 spänn.
Nu har priserna slagit i höjden och utbudet är sämre. Vilken affärsidé, Viaplay!
Småningom köper väl någon streamingjätte upp rättigheterna för Norden och bantar priset rejält till en början. För att sedan stegvis höja. Det blir väl en match kommenterad på svenska; off-tube från en skrubb i Värtahamnen. TV4 återupplivar Tipslördag och visar en direktsänd match i veckan. John Guidetti i studion med Irma Zibanejad.
Ett annat scenario är att Championship tar över PL:s plats i rutan. Eller att Allsvenskans status höjs på något sätt. Personligen hade jag gärna sett fotbollens status minska radikalt med tanke på utvecklingen den tagit med svindyra spelarövergångar, sport washing och utländskt ägande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Galanto
Jag betalar 549 för Viaprey Sport. Har kollat komplett paket hos Telia men tycker inte det heller är prisvärt. 999 kr för Via, AS och SHL. Då är det bundet.
Har hellre kvar Via och kör säsongsvis med AS och SHL. Finns abonnemang utan bindningstid.
12 skära laxar om året för att se sport. Då kanske man ska börja prioritera annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karppa
Här i Finland kostar sportpaketet 48 € i månaden. Hade inte heller betalt de priser ni har i Sverige.
Idag har jag kollat på PL, dart och pool (biljard). Visst är det dyrt men mycket sport för pengarna.
Här visas alla PL- matcher direkt, ingen Prime således.
Högst troligt är rättigheterna till Premier League mycket lägre i Finland. Ni har väl inte samma tradition som Sverige och Norge där generationer växt upp med engelsk fotboll på lördagar.
Hockey däremot är större i Finland. Vad betalar ni för NHL, FM-ligan och möjligen SHL? Det vore kul att veta.