Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det stämmer ju inte. Barnet är med sin pappa som har ensam vårdnad. Mamman får inte träffa sin son vad jag vet. Det är därför hon fortsätter sin kampanj på facebook. Men det är exakt som att skjuta sig själv i foten.
Nej jag fattar inte vad du dillar om, eftersom du inte verkar ha läst domarna.
Läser man domarna och förstår vad som står i domarna så förstår man varför mamman förlorade vårdnaden till pappan.
Nu behöver den lilla killen lugn och ro. Inte en rabiat mamma ur balans som bara ska bråka och hålla igång en konflikt.
Återigen: jag förstår mycket väl varför mamman förlorade vårdnaden. Men jag diskuterar som sagt var inte vårdnaden. Utan
umgänge och umgängesrätt. Förstår du skillnaden?
Varför tror du att mamman kommer gapa och skrika om hon får träffa sonen (övervakat)? Det är ju
inte sonen hon är förbannad på! Får hon träffa honom tillsammans med två nya, opartiska umgängesstödjare (som är där och övervakar umgänget). Så lär hon väl förr krama om sonen länge och väl, kanske fika med honom, leka med honom, prata med honom, kramas lite till. Säga allt fint hon vill säga till honom. Fråga honom hur han har det. Låter det så farligt, tycker du? Hon
lär ju använda den lilla tiden av umgänge till att bara få vara mamma för sin son.
Bråkar, gapar och skriker gör hon väl i sociala medier och till
vuxna. Och får sonen träffa henne regelbundet och hon ser att han mår bra och har det bra, lär hon väl till slut tina upp och sluta bråka, gapa och skrika i sociala medier etc. Sluta vara rättshaverist. Kanske rentav börja inse ett och annat.
Men får hon inte se att sonen mår bra och har det bra, så lär väl gapandet fortsätta.