Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
Kanske för att den handlar om Gröna lyktan, en figur som aldrig slagit igenom i Sverige. En mossig figur, med en grön ring som man kan flyga med, skapad på 40-talet.
Kyle Chandler spelar en grön lykta på dekis och det ska vara nån sorts superhjältevariant av True Detective.
En ung, svart man med en märklig barndom ska ta över rollen som grön lykta och tillsammans ska dom under en period samsas och lösa caset med aliens som vill ta över jorden.
Det blir lite smågulligt med den trulige och buttre Kyle Chandler, med Kelly Macdonald som tafatt sheriff och med Laura Linney som alien.
Tänkt lite på din beskrivning, så går klistra på vart enda en av de serier med lite "detektivarbete", och kom sen på att det berättar ingenting om hur bra det är, mer än din egna och med de negativa orden som sen följer.
Så säger inte mycket.
En sak vad Hal inte är, och det är på dekis, dock kan man mer säga att en del finner honom obekväm och besvärlig mer.
Och framförallt väktarna verkar det som, eller ja, en i alla fall.
Du utelämna John såg jag, betyder det att du tyckte han var bra?
Jag finner serien som en bra serie, och ett stort fall framåt från det jag sett av innan av superhjälten.
Och gillar en sak och att de inte står och stampar på samma punkt som en del serier kan göra och speciellt de som är lite "mystiska" eller hur man ska adressera det som.