2026-08-28, 11:33
Medlem
klybans avatar
https://www.imdb.com/title/tt26545992/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_6_nm_1_in_0_q_lanterns

En ny TV-serie i DC världen har startat om någon har missat(Trodde för ett bra tag sedan tillbaka att det var en film denna.), hoppades någon annan skulle starta en tråd.
Men verkar flugit över huvudet på mer än en.
Och är om Green Lantern(Gröna lyktan.).

Tänkte i min tanke och med tidigare erfarenheter med denna hjälte att det skulle vara lite kalkon.
Men det var riktigt bra faktiskt, överraskad helt klart.
Och varför tror jag är för de plockat bort en hel del av tramsandet och dåliga skämt.

Ni som gillar DC tror jag kommer gilla detta utan tvekan.
Citera
2026-08-28, 12:03
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
https://www.imdb.com/title/tt26545992/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_6_nm_1_in_0_q_lanterns

En ny TV-serie i DC världen har startat om någon har missat(Trodde för ett bra tag sedan tillbaka att det var en film denna.), hoppades någon annan skulle starta en tråd.
Men verkar flugit över huvudet på mer än en.
Och är om Green Lantern(Gröna lyktan.).

Tänkte i min tanke och med tidigare erfarenheter med denna hjälte att det skulle vara lite kalkon.
Men det var riktigt bra faktiskt, överraskad helt klart.
Och varför tror jag är för de plockat bort en hel del av tramsandet och dåliga skämt.

Ni som gillar DC tror jag kommer gilla detta utan tvekan.

är de hbo som har dc?
Citera
2026-08-28, 12:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
är de hbo som har dc?
Det verkar så, och de andra ställen som har HBO MAX i sitt utbud, och såklart får man nog ha en prenumeration då.(Eller nått olagligt )
Och ser att den sänds på Primevideo också, men kanske bara är ett annat ställe med det utbudet.
Citera
2026-08-29, 00:34
Medlem
Första två avsnitten har varit bra, positivt överraskad. Båda avsnitten har 8.3 på IMDB så den stora massan verkar gilla serien.
Citera
2026-08-29, 10:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Första två avsnitten har varit bra, positivt överraskad. Båda avsnitten har 8.3 på IMDB så den stora massan verkar gilla serien.
Som jag sade jag också blev överraskad, för just denna hjälte tycker jag har varit så där innan.
Och ofta hur de ofta lagt så otroligt mycket fokus på ringen, och mediokra skämt.

Ska bli intressant och se om det håller i sig.
Och en sak som verkar ske är att det rör på sig storyn, men såklart det är väl för tidigt att säga efter två avsnitt.(Men verkar så, för det är så jobbigt med serier som står och stampar på samma plats i handlingen.)
Citera
2026-08-31, 12:38
Moderator
Sun Rulers avatar
Min enda "relation" med denna karaktär sedan tidigare är filmen med Ryan Reynolds, vilken inte var en direkt höjdare.

Men efter att ha sett två avsnitt av serien så är jag positivt överraskad.

+ Skådespeleriet
+ Dynamiken mellan Hal Jordan och John Stewart
+ Behagligt tempo
Citera
2026-08-31, 21:08
Medlem
klybans avatar
Bra fortsättning och story med John, och vad, varför och hur det kom til bli med John.
Måste säga detta även håller bra kvalitet för serien.

Nästa avsnitt blir nu mer intressant, men men, vi får sen.

Som Sun sade, och med Ryan, den var lite barnslig stora delar och lite kalkon.
Detta är något helt annat.

Direkt förvånad att inte mer tittar(Eller mer aktivitet i tråden.), antar att folks gamla erfarenheter av Green Lantern gör så de drar sig för att titta.
Förstår detta, men detta känns riktigt bra dock.
Citera
2026-09-06, 06:56
Medlem
Jag kollar på den just nu men jag är osäker, kan inte förklara varför. Känner mig inte exalterad trots att det är min genre.
Citera
2026-09-06, 11:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag kollar på den just nu men jag är osäker, kan inte förklara varför. Känner mig inte exalterad trots att det är min genre.
Kanske för att den handlar om Gröna lyktan, en figur som aldrig slagit igenom i Sverige. En mossig figur, med en grön ring som man kan flyga med, skapad på 40-talet.

Kyle Chandler spelar en grön lykta på dekis och det ska vara nån sorts superhjältevariant av True Detective.

En ung, svart man med en märklig barndom ska ta över rollen som grön lykta och tillsammans ska dom under en period samsas och lösa caset med aliens som vill ta över jorden.

Det blir lite smågulligt med den trulige och buttre Kyle Chandler, med Kelly Macdonald som tafatt sheriff och med Laura Linney som alien.
Citera
2026-09-06, 11:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är nog för två orsaker, filmerna har varit mot kalkon och serien varit liten i Sverige.
Citera
2026-09-10, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kanske för att den handlar om Gröna lyktan, en figur som aldrig slagit igenom i Sverige. En mossig figur, med en grön ring som man kan flyga med, skapad på 40-talet.

Kyle Chandler spelar en grön lykta på dekis och det ska vara nån sorts superhjältevariant av True Detective.

En ung, svart man med en märklig barndom ska ta över rollen som grön lykta och tillsammans ska dom under en period samsas och lösa caset med aliens som vill ta över jorden.

Det blir lite smågulligt med den trulige och buttre Kyle Chandler, med Kelly Macdonald som tafatt sheriff och med Laura Linney som alien.
Tänkt lite på din beskrivning, så går klistra på vart enda en av de serier med lite "detektivarbete", och kom sen på att det berättar ingenting om hur bra det är, mer än din egna och med de negativa orden som sen följer.
Så säger inte mycket.

En sak vad Hal inte är, och det är på dekis, dock kan man mer säga att en del finner honom obekväm och besvärlig mer.
Och framförallt väktarna verkar det som, eller ja, en i alla fall.
Du utelämna John såg jag, betyder det att du tyckte han var bra?

Jag finner serien som en bra serie, och ett stort fall framåt från det jag sett av innan av superhjälten.
Och gillar en sak och att de inte står och stampar på samma punkt som en del serier kan göra och speciellt de som är lite "mystiska" eller hur man ska adressera det som.
Citera
2026-09-11, 16:30
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tänkt lite på din beskrivning, så går klistra på vart enda en av de serier med lite "detektivarbete", och kom sen på att det berättar ingenting om hur bra det är, mer än din egna och med de negativa orden som sen följer.
Så säger inte mycket.

En sak vad Hal inte är, och det är på dekis, dock kan man mer säga att en del finner honom obekväm och besvärlig mer.
Och framförallt väktarna verkar det som, eller ja, en i alla fall.
Du utelämna John såg jag, betyder det att du tyckte han var bra?

Jag finner serien som en bra serie, och ett stort fall framåt från det jag sett av innan av superhjälten.
Och gillar en sak och att de inte står och stampar på samma punkt som en del serier kan göra och speciellt de som är lite "mystiska" eller hur man ska adressera det som.
Jo, Hal är på dekis. Det är ju det som hela serien bygger på. Att han ska ersättas av en yngre förmåga.

Superhjälteserier brukar mer handla om stora, kosmiska hot och att rädda universum och liknande men här fokuserar man tydligt på en mörk mordutredning i en Amerikansk småstad, vilket är typiskt för True detective, Fargo och liknande. Jag ser inget fel med det, tvärtom.

Tyvärr blir det lite smågulligt av de anledningar jag nämnde. Den taffatta kvinnliga sheriffen, tanten som är aliens ledare eller sändebud. Ja, och den buttre men snälle Kyle med sin busiga pojkfrisyr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in