Citat:
Jag vet att en del i serien tycker Hal är dekis, men om man ska se på handlingen så inser man att Hal åkte till rätt ställe och inte missat något.
Jo, Hal är på dekis. Det är ju det som hela serien bygger på. Att han ska ersättas av en yngre förmåga.
Superhjälteserier brukar mer handla om stora, kosmiska hot och att rädda universum och liknande men här fokuserar man tydligt på en mörk mordutredning i en Amerikansk småstad, vilket är typiskt för True detective, Fargo och liknande. Jag ser inget fel med det, tvärtom.
Tyvärr blir det lite smågulligt av de anledningar jag nämnde. Den taffatta kvinnliga sheriffen, tanten som är aliens ledare eller sändebud. Ja, och den buttre men snälle Kyle med sin busiga pojkfrisyr.
Superhjälteserier brukar mer handla om stora, kosmiska hot och att rädda universum och liknande men här fokuserar man tydligt på en mörk mordutredning i en Amerikansk småstad, vilket är typiskt för True detective, Fargo och liknande. Jag ser inget fel med det, tvärtom.
Tyvärr blir det lite smågulligt av de anledningar jag nämnde. Den taffatta kvinnliga sheriffen, tanten som är aliens ledare eller sändebud. Ja, och den buttre men snälle Kyle med sin busiga pojkfrisyr.
Så nä, dekis känns inte så, men guardians tycker det, och kanske John med.
Men ändå är Hal skarp och tittar åt rätt håll.
Vi ska dock inte titta på andra superhjältar serier för bedöma en, för då slutar man typ bara med Superman.
Utan var story får berätta sin sak, och jag finner detta rätt roande och bra.
Och kanske främst för att hjälten varit lite förlöjligad innan, och med filmen med lite bra skämt, men en hel hög dåliga.
Ser inte det gulliga dock.
Tänker inte övertyga dig alls, dock din initiala beskrivning är något man kan göra på alla serier som är liknande i storyn och ska lista ut saker.
Men det i sig berättar inget om hur det är utfört.
Och vad är det för kritik med busig pojkfrisyr?
Undrar och två, ser bara ut en som inte klippt sig på ett tag.
Jag gillar det, du gillar inte, jag fortsätter titta, och hoppas du slutar titta och när det är så mediokert för dig.