2026-09-11, 16:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jo, Hal är på dekis. Det är ju det som hela serien bygger på. Att han ska ersättas av en yngre förmåga.

Superhjälteserier brukar mer handla om stora, kosmiska hot och att rädda universum och liknande men här fokuserar man tydligt på en mörk mordutredning i en Amerikansk småstad, vilket är typiskt för True detective, Fargo och liknande. Jag ser inget fel med det, tvärtom.

Tyvärr blir det lite smågulligt av de anledningar jag nämnde. Den taffatta kvinnliga sheriffen, tanten som är aliens ledare eller sändebud. Ja, och den buttre men snälle Kyle med sin busiga pojkfrisyr.
Jag vet att en del i serien tycker Hal är dekis, men om man ska se på handlingen så inser man att Hal åkte till rätt ställe och inte missat något.
Så nä, dekis känns inte så, men guardians tycker det, och kanske John med.
Men ändå är Hal skarp och tittar åt rätt håll.

Vi ska dock inte titta på andra superhjältar serier för bedöma en, för då slutar man typ bara med Superman.
Utan var story får berätta sin sak, och jag finner detta rätt roande och bra.
Och kanske främst för att hjälten varit lite förlöjligad innan, och med filmen med lite bra skämt, men en hel hög dåliga.

Ser inte det gulliga dock.
Tänker inte övertyga dig alls, dock din initiala beskrivning är något man kan göra på alla serier som är liknande i storyn och ska lista ut saker.
Men det i sig berättar inget om hur det är utfört.
Och vad är det för kritik med busig pojkfrisyr?
Undrar och två, ser bara ut en som inte klippt sig på ett tag.

Jag gillar det, du gillar inte, jag fortsätter titta, och hoppas du slutar titta och när det är så mediokert för dig.
Citera
2026-09-11, 21:04
Medlem
XtraXs avatar
Någon cameo för Ryan Reynolds?
Citera
2026-09-13, 12:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Någon cameo för Ryan Reynolds?
Det blir nog väldigt svårt och om det inte är från något annat universum som Hal Jordan kommer ifrån, och med tanke på Hal Jordan spelas av Ryan i filmen, och Hal Jordan spelas av Kyle Chandler i serien.

Lite svårt och bedöma om du vill ha Ryan eller inte, men gissar på inte?
Och skämten är inte heller på den nivån i denna serie, därför jag bliv positivt överraskad att det var lite mer vuxet än det jag stött på innan med Green lantern.
Citera
2026-09-13, 16:04
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir nog väldigt svårt och om det inte är från något annat universum som Hal Jordan kommer ifrån, och med tanke på Hal Jordan spelas av Ryan i filmen, och Hal Jordan spelas av Kyle Chandler i serien.

Lite svårt och bedöma om du vill ha Ryan eller inte, men gissar på inte?
Och skämten är inte heller på den nivån i denna serie, därför jag bliv positivt överraskad att det var lite mer vuxet än det jag stött på innan med Green lantern.

Har ingen koll alls på Green lantern universumet, såg 20 minuter av filmen innan jag stängde av. Ryan är rätt skön men verkar som om det är kört för en cameo. Ska se första avsnittet och ge den en chans.
Citera
2026-09-13, 18:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har ingen koll alls på Green lantern universumet, såg 20 minuter av filmen innan jag stängde av. Ryan är rätt skön men verkar som om det är kört för en cameo. Ska se första avsnittet och ge den en chans.
Det är stor skillnad på filmen och serien, filmen stora delen rätt barnslig och medioker humor.
Sen gillar jag filmen lite med, men det är ingen film som jag höger upp, denna serie anser jag är något man kan höja upp en del och att vara rätt bra.
Men såklart, bara 4 avsnitt och femte idag, så det kan ändra sig.
Sen ett avsnitt tillbakablick, den gillade jag se, men de avsnitten brukar inte alltid vara jätte bra, så bara bra den.
Citera
2026-09-15, 18:34
Medlem
klybans avatar
Intressant fortsättning, förväntade mig inte en sådan eskalering så snabbt.
Citera
2026-09-18, 17:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Jävla tröttsamt detta om det ska vara en svart karaktär ska det alltid vara rasistiskt mot vita. Om han varit vit och hade sagt gör du mig svart dödar jag dig?... Då hade de ju blivit ramaskri och det skulle inte funka.

Så nix denna åker i Woke-korgen. Inte speciellt bra heller, så ingen vidare förlust.
Citera
2026-09-18, 20:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jävla tröttsamt detta om det ska vara en svart karaktär ska det alltid vara rasistiskt mot vita. Om han varit vit och hade sagt gör du mig svart dödar jag dig?... Då hade de ju blivit ramaskri och det skulle inte funka.

Så nix denna åker i Woke-korgen. Inte speciellt bra heller, så ingen vidare förlust.
Den "vita" eldade upp den "svarta"
Låter inte ens nära som woke

Och publiken håller inte med dig heller.

Men sen denna utveckling i senaste avsnittet, så undrar man vad faan som händer sen.
För känns som det kommer accedera upp rejält, eller ja, jag hoppas det och får nog rätt med.
Citera
2026-09-18, 20:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Den "vita" eldade upp den "svarta"
Låter inte ens nära som woke

Och publiken håller inte med dig heller.

Men sen denna utveckling i senaste avsnittet, så undrar man vad faan som händer sen.
För känns som det kommer accedera upp rejält, eller ja, jag hoppas det och får nog rätt med.

Det är ju ändå urtypen till Woke. John Stewart skapades 1972 och var en respons på just det som skedde i USA då. Tycker man dock kunde tonat ner detta i en serie av idag. Men fortsatt detta med Black Power och den hemska vita mannen...

Får ser om jag ser klart avsnittet. Kommer en twist alltså? Stängde av skiten efter denna kommentar om gör mig inte vit och hon började babbla och föreläsa om varför hon valde att vara svart...
Citera
2026-09-18, 22:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är ju ändå urtypen till Woke. John Stewart skapades 1972 och var en respons på just det som skedde i USA då. Tycker man dock kunde tonat ner detta i en serie av idag. Men fortsatt detta med Black Power och den hemska vita mannen...

Får ser om jag ser klart avsnittet. Kommer en twist alltså? Stängde av skiten efter denna kommentar om gör mig inte vit och hon började babbla och föreläsa om varför hon valde att vara svart...
TV-serien är vad den är och bra, och vem faan bryr sig om 1972 i den?
Spännande, och massa aktion och roliga saker.

Men sure, var du fast i din politik, jag tittar på underhållningsvärdet och bedömer det från detta.
Och jag är mycket intresserad hur Manhunter försvann, och vad de fick göra det för detta.

Och sällan jag sett en så accederande story, det bådar gott för kommande avsnitt.
Hal och John gör sina roller utmärkt.

Men det är lugnt, du tänker 1972 och inte ens klarar av att se Tv-serien.
Låt mig gissa, det är så hemskt dåligt, men ändå fortsätter du titta.
Och det gör dig patetisk, för när jag ser något jag inte gillar, vet du vad jag gör då?

DU gissade fel, jag slutar titta då, det är det som gör dig tragisk.

Pratat med många som ser serien IRL, och de tycker det är riktigt bra.
Och är förvånande att något som faktiskt var tragiskt innan med hjälten och tidigare, är så bra.

Men det är lugnt, spy mer, vi andra, ja, vi njuter istället.

Jo, woke är verkligen 1972 som du är fast i, idag är det 2026 och inte
Citera
2026-09-18, 23:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
TV-serien är vad den är och bra, och vem faan bryr sig om 1972 i den?
Spännande, och massa aktion och roliga saker.

Men sure, var du fast i din politik, jag tittar på underhållningsvärdet och bedömer det från detta.
Och jag är mycket intresserad hur Manhunter försvann, och vad de fick göra det för detta.

Och sällan jag sett en så accederande story, det bådar gott för kommande avsnitt.
Hal och John gör sina roller utmärkt.

Men det är lugnt, du tänker 1972 och inte ens klarar av att se Tv-serien.
Låt mig gissa, det är så hemskt dåligt, men ändå fortsätter du titta.
Och det gör dig patetisk, för när jag ser något jag inte gillar, vet du vad jag gör då?

DU gissade fel, jag slutar titta då, det är det som gör dig tragisk.

Pratat med många som ser serien IRL, och de tycker det är riktigt bra.
Och är förvånande att något som faktiskt var tragiskt innan med hjälten och tidigare, är så bra.

Men det är lugnt, spy mer, vi andra, ja, vi njuter istället.

Jo, woke är verkligen 1972 som du är fast i, idag är det 2026 och inte

Fan var inte ens född 1972. Likt alla i denna serien. Är det för mycket begärt? En serie bara att bli underhållen av. Inte höra skit om Black Power, och hur privilegierat det är att vara vit? Mer tvärtom numera faktiskt. Man spyr helt ärligt om denna skiten om hur synd det är om just svarta.

Vet inte i vilka kretsar du rör dig i. Men bortsett från detta. Skräll mer om det faktiskt blir en säsong 2. För att lyckas numera måste du attrahera alla. Även vi elaka vita ena...
Citera
2026-09-19, 10:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fan var inte ens född 1972. Likt alla i denna serien. Är det för mycket begärt? En serie bara att bli underhållen av. Inte höra skit om Black Power, och hur privilegierat det är att vara vit? Mer tvärtom numera faktiskt. Man spyr helt ärligt om denna skiten om hur synd det är om just svarta.

Vet inte i vilka kretsar du rör dig i. Men bortsett från detta. Skräll mer om det faktiskt blir en säsong 2. För att lyckas numera måste du attrahera alla. Även vi elaka vita ena...
Tycker mycket synd om dig att fastna i någon slags racism och hat mot andra hudfärger och något som varit fastställt i evigheter, och nu blur du sur över detta.
Så hemskt sur att du inte ens klarar av att se serien som den är tänkt, så ja, tycker mycket synd om dig.

För jag tittar på underhållningen och att Hal, John och de andra gör det till en spännande och intressant serie.
Och lägger inte en jävla tanke på hudfärger, hårfärger eller starka kvinnor, för det förstör ju upplevelsen att tänka på något som saknar betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in