2026-08-27, 17:34
Medlem
En fullständig katastrof till människa, Petra Lundh. Hon är svarar inte på frågorna, är
fladdrig,undvikande, flaxar med armarna för att inte tala om minspelet när hon intervjuas ang insatsen i Fagersta. Hur kan en så till synes inkompetent människa få vara rikspolischef?
Att hon pratar skånska/blekingska hjälper inte till. Avsätt eländet NU!
Måste finnas nåt klipp på katastrofintervjun…
Hon har tidigare sagt att efter kl 17 vill hon vara med sin familj. Man tar sig för pannan.
Senast redigerad av lavsduns 2026-08-27 kl. 17:36.
Citera
2026-08-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Vad är brottet du vill diskutera här?
Fagerstainsatsen men kan var fel rubrik. Kanske brottsbekämpning. Poängen är Petra Lundh som inkompetent rikspolischef.
Senast redigerad av lavsduns 2026-08-27 kl. 17:49.
Citera
2026-08-27, 17:51
Medlem
kyrkstockens avatar
Kvinnliga poliser, för att inte tala om polischefer är ett medvetet försök att försvaga polisen.
Andra är förståss bara nyttiga idioter.

Syftet är att när vi får ett inbördeskrig så skall polisen bara stå och titta på.

Du har redan sett exempel på detta ifrån England.

Jag tror dock inte att katastrofen sker först i sverige utan i just england.

En medveten nermontering av ordningsmakten. Även svaga manliga polischefer ingår i denna strategi. Precis som kampanjer om att "defund the polis".
Citera
2026-08-27, 17:51
Medlem
Avayas avatar
Inkvotering

Där har du svaret på din fråga
Citera
2026-08-27, 18:25
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Ytterligare ett bevis på hur feminismen förstör Sverige.

En oduglig kärring som polischef hade varit otänkbart förr i tiden. Nu kvoteras det hejvilt till alla möjliga poster i samhället, oavsett lämplighet. Ju fler kvinnor desto bättre verkar det som.
Citera
2026-08-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du är en fullständig katastrof till människa, som inte kan placera inlägg rätt, till papperskorgen
Vilken rubrik föreslår du då?
Citera
2026-08-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
En fullständig katastrof till människa, Petra Lundh. Hon är svarar inte på frågorna, är
fladdrig,undvikande, flaxar med armarna för att inte tala om minspelet när hon intervjuas ang insatsen i Fagersta. Hur kan en så till synes inkompetent människa få vara rikspolischef?
Att hon pratar skånska/blekingska hjälper inte till. Avsätt eländet NU!
Måste finnas nåt klipp på katastrofintervjun…
Hon har tidigare sagt att efter kl 17 vill hon vara med sin familj. Man tar sig för pannan.

Det är en stor skillnad på att vara bra på att ta media och på att vara kompetent på sitt jobb. Finns många som framställer sig som kompetenta och snackar så de går genom rutan. Otaliga exempel som är så mediatränade och narcissistiska att de framstår som Messias själv. Hon är ju uppenbart inte mediatränad men det säger lite om det hon gjort för polisen.

Jag tror faktiskt hon har gjort ett bra jobb med polisen utifrån den katastrofala organisation hon tog över. Hon är ändå erkänt smart. Tror inte du ska underskatta henne.
Citera
2026-08-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
Det är en stor skillnad på att vara bra på att ta media och på att vara kompetent på sitt jobb. Finns många som framställer sig som kompetenta och snackar så de går genom rutan. Otaliga exempel som är så mediatränade och narcissistiska att de framstår som Messias själv. Hon är ju uppenbart inte mediatränad men det säger lite om det hon gjort för polisen.

Jag tror faktiskt hon har gjort ett bra jobb med polisen utifrån den katastrofala organisation hon tog över. Hon är ändå erkänt smart. Tror inte du ska underskatta henne.
Kan hända att du har en poäng, MEN hon ger inte ett förtroendegivande och stabilt intryck och en chef av den kalibern borde nog ha dom egenskaperna. Hon verkar osäker och instabil. Jag vidhåller att hon inte är lämplig på sin post.
Citera
2026-08-27, 20:16
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111

Enig.
Jag har träffat henne.
Hon är skarp.
Citera
2026-08-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Kan hända att du har en poäng, MEN hon ger inte ett förtroendegivande och stabilt intryck och en chef av den kalibern borde nog ha dom egenskaperna. Hon verkar osäker och instabil. Jag vidhåller att hon inte är lämplig på sin post.

Hon har ett starkare cv än flera av sina föregångare. Men sådant väger förstås lättare än hur någon random flashbackare tycker att hon verkar utifrån en tv-intervju om ett enskilt brottsfall.
Citera
2026-08-27, 20:31
Medlem
Hon har en gedigen utbildning och är erfaren domare.

GLÖM INTE BORT TVÅ SAKER

Riksåklagare är inget åklagarjobb

Rikspolischef är inget polisjobb

Båda jobben är med ett fåtal undantag domarjobb
Citera
2026-08-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slampidamp
Hon har ett starkare cv än flera av sina föregångare. Men sådant väger förstås lättare än hur någon random flashbackare tycker att hon verkar utifrån en tv-intervju om ett enskilt brottsfall.
Jag tror inte på henne alls. Dessutom nedlät hon sig till att gå i vänsterjippot prideparaden. Nä hon är körd. Dåligt omdöme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in