2026-08-27, 09:43
Medlem
Ska med partnern köra terapisession själva med MDMA. Gjort det förr för att kunna prata om jobbiga saker o lösa upp knutar.

Jag smälter dock på MDMA och flyter ut på golvet o blir slö medan hon blir pigg o pratglad.
Dessutom har jag märkt att de senaste gångerna (4-5 på två år) så har jag inte blivit euforisk eller superkärleksfull. Något jag trodde berodde på sämre kvalitet men senaste testades och var av riktigt bra kvalitet. Vilket jag märkte på rave men jag var ff inte superkäeleksfull eller supereuforisk eller superempatisk.

Min egentliga undran, ni som liksom jag blir lugnade o chilla av MDMA (jag har diagnosticerad ADHD ouppmärksam form) och har tagit andra centralstimulantia till, tex amfetamin eller adhd-medicin som Dexfarm o Elvanse, har ni märkt en försämrad effekt av MDMA, eller har ni behållit MDMAs effekt och blivit mer pratglada o mer energirika så ni inte bara flyter ut o blir som drogade/chilla? Hur mycket har ni då tagit jämfört med er normala adhd-dos?

Jag vill inte sabba vår terapisession för hela relationen står på spel, men jag vill samtidigt vara pigg o sugen på att prata, annars blir jag bara mottagare/lyssnare/den som är empatisk mot henne, när jag egentligen önskar detsamma tillbaka.

Jag tar normalt sett 110-130mg mdma. Tog 100 senast för att inte sjunka in i mattan på golvet men mindre dos hjälpte inte. Funderar på 70 denna gången men är orolig att jag då inte får samma positiva effekter som annars. Tar 30mg Elvanse (vid behov snarare än regelbundet) eller 5mg Dexfarm två ggr dagligen (under utprovningen). När jag tog 30mg Elvanse på morgonen och 110mg mdma på kvällen, fick jag mindre av det euforiska, glada, pratglada, empatiska, än utan adhd-medicin. Men som sagt intresserad hur andra upplever det / tar, om ni har samma reaktion på enbart MDMA (flyta ner från soffan ut i golvet första två timmarna o sedan hitta in i dansen)

Är generellt sett låg o omotiverad, inte pigg o uppåt, glad, pga hon ville avsluta relationen för två veckor sedan men vill ha en session på MDMA samt har vi samma dag en terapisession med parterapeut också (som vi nog fortsätter med efteråt, antingen för att göra slut som vänner eller för att kunna fortsätta)
Citera
2026-08-27, 11:28
Medlem
Mäkis avatar
Men det säger väl sig själv. Ta inte amfetamin oavsett mängd eller namn på burken samma dag som du ska ta MDMA. Helst ska du ju vara utvilad och fräsch överlag så kör inte något annat än de 5mg vid behov på 1-2v innan så ska du se på fan.
Citera
2026-08-27, 18:56
Medlem
Folk reagerar olika. För någon som är van vid effekterna från centralstimulantia (pga medicinering med elevanse eller dylikt) så är det rimligt att man reagerar annorlunda på empatogener som MDMA jämfört någon som mer sällan erfar den sortens rus. Oavsett det så låter det som en ganska skakig lösning på en dålig relation att ta MDMA några gånger om året och sätta sitt hopp till att ruset ska möjliggöra erfarenheter som lagar en pressad relation.

Om ni känner att det har varit hjälpsamt tidigare så kan ni ju köra på, men om du känner att er relation står och faller på att ni reagerar likadant på ett gemensamt MDMA-rus så låter det som en ganska skör tråd för något varaktigt.
Citera
2026-08-29, 01:15
Medlem
Fieldxs avatar
MDMA va otroligt första 5 gångerna jag testade. Efter det är det inte alls samma grej även ifall jag väntar ett halvår. Tyvärr är det vanligt att det blir så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in