2026-08-27, 19:28
Medlem
Det är viktigt att Tidö blir kvar. Annars hotar kaos med höga energipriser, ingen kärnkraft, inflation och höga räntor.

Och en maning till alla sk allmänborgerliga väljare:
Rösta på Liberalerna!
Om de åker ut blir det inget Tidö nästa period.
Citera
2026-08-27, 19:37
Medlem
Fortfarande inte träffat någon i person som röstar SD.

M eller S. Enda rätta.
Citera
2026-08-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu är jag fullblodskapitalist, men om de rikaste personerna blir rikare i snabbare takt än ekonomin växer (vilket just nu är fallet) så blir naturligtvis medelsvensson fattigare. Man får så att säga mindre biff och radhus för månadslönen.

Nu har ju dock medelklassens ekonomi blivit bättre. Har gapet ökat? Ja kanske. Om man är arbetslös eller sjukskriven.
Citera
2026-08-27, 19:53
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Stick då - landsförrädare.

80% av befolkningen har i årtionden röstat för Sveriges förfall och borde vara de som avrättas för landsförräderi. Ni förtjänar inte detta landet. Jag gör det. Så rösta på NMR eller inställ dig för arkebusering snarast. Heil
Citera
2026-08-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Varför inte peka på landet Sverige, före den nyliberala yran, för ett exempel på hur det kan gå om vänstern bygger ett land? Det är ju lite mer relevant för sammanhanget än att bubbla om Nordkorea tänker jag.
Ja, det har jag faktiskt gjort. Men det kan nog ha drunknat i röran.

(FB) Vad som gjorde Sverige rikt, och sedan tvärtom
Där i trådstarten kan man läsa rapporten som Prof Lars Jonung skrivit som handlar just om vad som gjorde Sverige "rikt" och sedan mindre rikt iaf. Det handlar då om perioden från 1950 -1990 då Sverige backade jämfört med likartade länder.

Du kan ju läsa det och begrunda.
Citera
2026-08-27, 21:02
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag har varit skeptisk till att rösta på SD vilket jag gjort sedan början av 2000-talet, då jag känt mig missnöjd med vissa beslut. Men med närmare eftertanke så har skjutningarna minskat, det är lättare att få lån till att köpa bostad,amorteringskravet är sänkt, bensinpriset har gått ner och det har blivit stramare regler kring invandringen. Hur är det dåligt? Undrar hur jag har tänkt egentligen.

En sossestyrd regering innebär massinvandring, höga skatter för oss som äger hus, ökat amorteringskrav, bensinen kommer kosta 30-50 kronor per litern, de kommer avskaffa straffrabatten. Hur kan man rösta på partier som bara vill göra livet till ett helvete för en? Sossarna är ju inget arbetarparti längre, det är därför Jan Emanuel inte tänker rösta rött. Detta känns verkligen viktigt! Rösta blått!

Man har iaf gjort någonting för vanliga arbetande människor.

Löfvén och Anderssons regeringar var mest plastpåseskatt och världens dyraste diesel. I övrigt gjorde man knappt någonting mot kriminalitet mer än att förklara "det är liten risk för utomstående att drabbas".
Citera
2026-08-27, 21:23
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
En parasit bör inte suga ur sin värdorganism fullständigt om den ska kunna överleva på sikt. För att en mask ska kunna överleva måste värddjuret kunna återskapa vävnad och blod. Samma sak gäller med den svenska högern. För att den ska kunna överleva måste perioder av uppbyggnad av värddjuret ske, om det inte ska tömmas helt, och dö.

I Sverige byggs landet upp av vänstern och bryts ner av högern. För många och tätliggande perioder av högerstyre är allt för destruktivt, och till och med högern förlorar i långa loppet på det. Det finns då inget kvar att suga ut.

Det är nu dags för en period av uppbyggnad av landet igen efter åratal av parasiternas härjningar.

Fint formulerat!
Citera
2026-08-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
De stora positiva förändringarna de senaste fyra åren är anmärkningsvärda inom många områden. . Så kort tid så mycket gjort. Sabba inte Sverige nu med vänsterröst. . Snälla.

Mer invandring och försämringar för svenska arbetare under Tidö.

Nej tack, det är inte en bra trend.
Citera
2026-08-27, 21:24
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
ALLA får det bättre med tidö.

Vi sjukskrivna som får pengar av soc får mer pengar i fickan av tidö? Lol...
Citera
2026-08-27, 21:41
Medlem
particulum1s avatar
Att rösta höger i Sverige är att välja mellan lätt vänster och mitten

Röstar man på vänsterblocket får man åtminstone den starka vänstern utan förklädnad.

Vill man rösta höger får man leta sig betydligt utanför "kanten", typ AfS eller NMR eftersom den svenska höger–vänsterskalan tydligen har bestämt sig för att högerkanten slutar i SD's politik.

Det kan vi väl tacka massmedias journalister för... efter att de i typ 20 år ha kallat SD för rasister, fascister och nazister har man lyckats demolera svenskarnas uppfattning om var höger–vänsterskalan slutar.
Citera
2026-08-27, 21:59
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Att rösta höger i Sverige är att välja mellan lätt vänster och mitten

Röstar man på vänsterblocket får man åtminstone den starka vänstern utan förklädnad.

Vill man rösta höger får man leta sig betydligt utanför "kanten", typ AfS eller NMR eftersom den svenska höger–vänsterskalan tydligen har bestämt sig för att högerkanten slutar i SD's politik.

Det kan vi väl tacka massmedias journalister för... efter att de i typ 20 år ha kallat SD för rasister, fascister och nazister har man lyckats demolera svenskarnas uppfattning om var höger–vänsterskalan slutar.

Ja, även Tidö har insett detta. Ebba Busch har tex gått ut och sagt i klartext att de fört fel politik under senaste mandatperioden, då väljarstödet nu minskat. Även de själva inser alltså att att Sverige inte vill ha klassisk högerpolitik utan ett tryggt välfärdssamhälle.
Citera
2026-08-27, 22:04
Medlem
Ja jag håller definitivt med!!!!

Helskotta så mycket regeringen har tagit itu med!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in