Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Haha nu har du börjat ifrågasätta självklara motsatspar. Allt för att säga emot, utan substans. Erkänn att du missförstod bara! Herregud.
https://antonym.se/bokstavlig
Jag antar att jag är lite autistisk för jag tolkar motsatspar som just motsatser. Bildligt och bokstavligt är i min värld olika kategorier av samma sak och inte motsatser. Motsatsen till "förstör" är "bygga upp". Men det är så jag funkar och jag kan erkänna att jag har fel även om jag själv inte tycker det. Men varsågod idiotförklara mig lite till om det får dig att må bättre.
Citat:
Jag skiter i en trevlig ton och jag är inte arg på dig. Du är ju bara en korkad främling. Vårt utbyte går endast ut på att du blir dumförklarad. Nu sitter du t.ex och ljuger om att bokstavligt och bildligt inte är motsatser i ett vansinnigt försök att finta bort att du läste min tydliga användning av ett motsatspar helt upp-och-ned. Du har nu både trott att jag menar att begreppen är synonymer, och förnekat det simpla faktum att de är antonymer.
Snälla gör inte en sådan stor jävla grej av det. Snacka om att vara lättkränkt. Detta är inte ens en jävla sakfråga.
Citat:
Jag jämförde Tidö med vänstern för att illustrera att Tidö inte utövat någon betydande "förstörelse" utan agerat möjligen lite bättre än vad vänstern hade gjort i de specifika frågor du själv tar upp. Detta var också helt tydligt för alla med läsförståelse på grundskolenivå.
Förstöra marginellt mindre är fortfarande att förstöra väldigt mycket.
Citat:
Men då vet vi, med "Tidö har förstört allt" så menar du att SD åstadkommit för lite. Du är rasande på SD, trots att du tydligen redan räknat ut att de skulle åstadkomma för lite. Varför du menar att rödgrönt hade varit bättre framgår inte, och den delen av mitt svar ignorerar du.
Jag är inte rasande men irriterad och frustrerad ja mycket riktigt. Och SD har inte gjort ett skit värt namnet. Minskat asylinvandringen ja, men hållit dörren på glänt för annan invandring. De var dessutom bland initiativtagarna till NATO och är positiva till EU.
Citat:
Själv tycker jag att SD har åstadkommit en normalisering av invandringskritik, vilket är behövligt. Det är inte enkelt att få en nation att tvärvända politiskt. Däremot är inte SD förtjänta av min röst eftersom de inte uppfyller det demokratiska grundkriteriet att verka för legalisering av narkotika.
Normaliseringen är bra ja, och det är det bästa med att de kom in ja. Och ja jag röstade på dem 2010 och ångrar det inte. Men normaliseringen var mer eller mindre fullbordad före starten av Tidö.
Knark känns verkligen inte som en akut eller prioriterad fråga i dagens läge, men det kanske bara är jag.