Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jag upplevde ditt svar som att det delvis följde ett mönster man kan se i genererad skräptext från språkmodeller, stycken med radade fraser som verkar hämtade från sakprosa ungefär, avbrutna med värderande, väldigt konfronterande fraser som utgjorde distinkta stilbrott, och för mig extra tydliga tecken fanns i detaljen att du helt verkade glömma av sammanhanget i vilket enskilda meningar du svarade på hörde till, som att du svarade på dem isolerade i ett vakuum, som utläggningen om att min kommentar om kohandel skulle vara ett sorts sjukdomstillstånd. (Liksom, wtf snackar du ens om? Är du dement?) Jag nämnde kohandeln just specifikt för att bemöta och nyansera ditt argument om att sossarna har regerat fler gånger än högern, med att bilden inte är så enkel, då sossarna flera gånger fått regera med budget som satts av högern. Det var tydligt att jag varken brydde mig om eller värderade förekomsten av förhandlingarna i sig, utan brydde mig om vem som haft förhandlingsövertaget, eftersom det liksom var vad vi diskuterade. Men sammanhanget verkade du ha glömt. Du var väl allt för fokuserad på att skriva meningen
för att komma ihåg varför du skrev den, eller varifrån du hade fått idén att jag hade kritiserat själva kohandeln antar jag.
Men med det sagt tycker jag egentligen att man ska vara extremt försiktigt med att slänga anklagelser om genererad text omkring sig, om man inte vet säkert, och jag ångrar mig att jag gjorde det i ditt fall, när du faktiskt lika gärna kan vara en jäkligt knepig autist som tänker skumt och uttrycker dig på ett lika skumt vis där du blandar avancerat och simpelt språk, högt och lågt, liksom jag själv kan göra. Så om jag har fel så ber jag genuint om ursäkt för min antydda anklagelse om att du skulle ha copy-pasteat genererade svar snarare än använt dina egna ord.
Sen håller så klart fortfarande inte kärnan i din argumentation. Höga löner är knappast något utmärkande för sosseregeringar. Du verkar inte ha tillräckligt på fötterna för att ta den här diskussionen. Det är inte bara tydligt i hur mycket fluff dina inlägg har i förhållande till de faktiska argumenten, utan även hur det verkar bli allt tätare mellan personangreppen.
Ska du snacka om fluff? Hela ditt inlägg består av att du på ett invecklat långdraget sätt anklagar mig för att använda AI, för att sedan ta tillbaka din anklagelse. Ditt inlägg innehåller mycket mer fluff än mitt, och en AI hade aldrig skrivit som jag gjort - med mindre än att man mödosamt promptade den till att skriva som jag gör.
Sen drar du även till med den enormt uttjatade och smaklösa taktiken att diagnostisera din motståndare med autism istället för att bemöta i sak. Det är mycket bättre att du kallar motståndaren för en idiot. Stå för att du är osaklig när du är osaklig. Dessutom är det så jävla efterblivet att be om ursäkt för en ogrundad anklagelse för att sedan direkt komma med en annan.
Du tog upp "kohandeln" som ett argument för att vänstern befinner sig i något slags underläge och offerroll, som du beskrev i ditt första inlägg. Att vänstern ibland måste "kohandla" om budget är helt normalt och vänstern har ändå historiskt (även i relativ närtid) dominerat både regeringsbildning och budget. Du själv pratade dessutom endast om regeringsfrågan i ditt första inlägg. Det viktiga är att du har fel i din ursprungliga beskrivning, och att påpekandet om budget inte ändrar detta. Det går inte att beskriva högern som att de haft makten i "åratal" och det går inte att beskriva högern som en parasit och vänstern som ett värddjur. Det var det som diskuterades, och du har inga motargument. Det är därför du börjar tjafsa om AI-genererad text, psykiatriska diagnoser och små bagateller i min text.
Orimligt höga löner är inget utmärkande för sosseregeringar - men tillsättande av fler nonsens-tjänster inom offentlig sektor (som i sin tur har orimligt höga löner) är. Lite slarv av mig där.
Fortfarande ingenting från dig om massinvandringen, som är den största politiska frågan (och största pengaläckan för offentlig sektor) i Sverige idag. Inte heller vill du hantera det pinsamma faktum att du ignorerade merparten av mina argument. Varför tror du att du är rätt person att tala om att "ha på fötterna" i diskussionen? Nästan ingenting i det här svaret handlar om sakfrågan.