Citat:
Ursprungligen postat av
biloxiblues
Jag har flyttat till hennes hemstad för att kunna hjälpa henne. Hon börjar bli rejält dement. Hon är rädd att missa vårdbesök så hon ringer mig 3-4 gånger om detta trots att jag redan träffat henne i flera timmar samma dag och hon har pratat om kommande besök. Hon börjar telefonsamtalet käckt med att "nu måste jag beställa färdtjänst för du kör mig ju inte". Och då har jag redan lovat att jag kör. Många gånger samma dag. Jag blir både ledsen och arg. Ber henne skriva upp att jag skjutsar. Ber henne lita på mig. Jag har skrivit rent listan på kommande besök och jag har skrivit att jag skjutsar henne. Jag orkar inte. Jag träffar henne dagligen och vi pratar ständigt om kommande vårdbesök. Vad sjutton kan jag göra?
Hon har redan avbokat besök eftersom hon trott att jag inte skjutsar henne. Och hon har som sagt färdtjänst också så att skylla på mig gör ont.
Läste lite mer och inser att detta är värre än du först skrev. Du kontaktar socialtjänsten, för jag tippar på att du har en konstaterad diagnos på henne.
Du berättar hur det är för dig som anhörig och vad hon gjort gällande hemtjänsten.
Såg att hon även vandrar på nätterna, så det är nog verkligen dags att testa socialen.