2026-08-27, 17:38
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Därför har jag också skrivit om hur hemskt det mordhotet var i den tråden.
Läs inte bara mina svar utan vad jag svarar på så får du hela bilden...
Jag menar alltså att det är BRA att Simona visade empati med judar och bar stjärnan.
Själv tror jag att hon visste precis vad hon gjorde, vilka konsekvenser det skulle få och att det helt och uållet handlade om simpelt röstfiske. Men man ska inte bli mordhotad för att man röstfiskar.
Citera
2026-08-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Filip Dikmen säger vad han tycker! Han är en frisk fläkt i kändisetablissemanget.
Så denna Dikmen är känd? ärlig fråga.Nej ska inte googla
Citera
2026-08-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Säpo har inlett en förundersökning om olaga hot mot partiledare Simona Mohamsson (L), rapporterar SVT.

– För mig är det en principiell sak att anmäla, säger Mohamsson på en pressträff.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/sapo-utreder-hot-mot-mohamsson/
Tycker vi i Sverige har fått nog av mord och hot mot politiker. Hotar man en partiledare så är det så pass skadligt för demokratin så det ska vara obligatoriskt med fängelsestraff.
Citera
2026-08-27, 19:44
Medlem
Citat:
Eh... hur ska jag svara på detta. Det jag kan sträcka mig till är att alla fall av slagord skrikna som tex Greta Thunberg vrålat som Y***a I***f**a, From the r**** to t** s**, de borde anmälas för hets mot folkgrupp. Alla inlägg på sociala medier om att judar skulle styra världen osv, anmäl alltihop. Och tycker absolut att dessa brott är skäl för utvisning. Men då menar jag alltså bara individer som begått dessa brott, inte alla av en viss härkomst.

Det är såklart en dålig idé att utvisa folk baserat på härkomst, vilket också var anledningen till att jag inte skrev det
Citera
2026-08-27, 19:56
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det handlar ju snarare om att vissa, t.ex. du, är besatta av Israel, så att Jimmie Åkesson höll ett tal där en gång och att Ebba Busch besökte Israel med KDU en gång för 17 år sen, får helt bisarra proportioner.

Sen att alla åsikter om judar och Israel som inte stämmer överens med dina egna, är köpta för pengar är klassisk konspirationsteori.

Nja, år efter år har dessa "konspirationsteorier" visat sig vara sanna.
Efter kriget i Gaza har mycket kommit upp till ytan. Israel är kända för att betala politiker runt om i världen.
Senast redigerad av BlyatMan 2026-08-27 kl. 20:00.
Citera
2026-08-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är såklart en dålig idé att utvisa folk baserat på härkomst, vilket också var anledningen till att jag inte skrev det

Absolut, ville bara reda ut att ingen av oss säger det.
Citera
2026-08-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Ser att Säpo undersöker hot mot Mohamsson.
Är det Dikmen som är misstänkt??? Han skrev ’She is gonna be picked’. Låter som han hotat henne.
Oavsett är han ju en sjuk person.

Nej, det är hotet som löd "Må hon brännas". Hon har inte bestämt om hon ska anmäla Dikmen än men jag hoppas verkligen hon gör det för att sätta gränser mot antisemitismen.
Citera
2026-08-27, 20:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
Så denna Dikmen är känd? ärlig fråga.Nej ska inte googla
Inte speciellt. En gapig blatte som en del yngre människor känner till. Ett av mina barn sade sig ha sett fanskapet tidigare när vi kollade på ”Förrädarna” (där han deltog och gjorde fiasko).
Men ytterst få vuxna människor med avklarad utbildning och normala intressen har en susning om vem arabsmutset är.
Citera
2026-08-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Själv tror jag att hon visste precis vad hon gjorde, vilka konsekvenser det skulle få och att det helt och uållet handlade om simpelt röstfiske. Men man ska inte bli mordhotad för att man röstfiskar.

Men och? Alltså, det hänger Palestinaflaggor från varannan balkong i Sverige, folk har dem och vattenmeloner på varenda profilbild och väska. En tjej i Skanör fick sitt fönster krossat pga Palestinaflaggan.
Kan du tänka dig att hela svenska kändisvärlden började hata henne för det och göra TikTok-videos, "vad trodde du din Hamas-bitch, Hamas har köpt dig, du bad om det, du visste att detta var känsligt!"
Kan du tänka dig Annika Strandhäll och Anders Lindberg twittra sånt?

2026 och det blir öppen hatstorm från kända människor som inte ens SKÄMS för sin antisemitism. Så SJUKT!
Citera
2026-08-27, 20:14
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Men och? Alltså, det hänger Palestinaflaggor från varannan balkong i Sverige, folk har dem och vattenmeloner på varenda profilbild och väska. En tjej i Skanör fick sitt fönster krossat pga Palestinaflaggan.
Kan du tänka dig att hela svenska kändisvärlden började hata henne för det och göra TikTok-videos, "vad trodde du din Hamas-bitch, Hamas har köpt dig, du bad om det, du visste att detta var känsligt!"
Kan du tänka dig Annika Strandhäll och Anders Lindberg twittra sånt?

2026 och det blir öppen hatstorm från kända människor som inte ens SKÄMS för sin antisemitism. Så SJUKT!
Låter som att vi är överens.
Citera
2026-08-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Låter som att vi är överens.

Ja enda sättet att få den här harstormen är att det finns en utbredd och normsliserad antisemitism högt upp på universiten och i media i Sverige.
Jag såg det och tänkte bara "vad fin Simona är ikväll". "Åh, fint att hon har Davidsstjärnan på sig".
Börjar man heila för att man blir "triggad" kan man inte skylla på att man blivit triggad.
Citera
2026-08-27, 20:24
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ja enda sättet att få den här harstormen är att det finns en utbredd och normsliserad antisemitism högt upp på universiten och i media i Sverige.
Jag såg det och tänkte bara "vad fin Simona är ikväll". "Åh, fint att hon har Davidsstjärnan på sig".
Börjar man heila för att man blir "triggad" kan man inte skylla på att man blivit triggad.

Heilade Dikmen eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in