2026-08-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Vet inte om du läste första posten i denna tråd?

Jag menar att det hade varit vågat i kulturvänstern att säga att man älskar USA och Israel

Varför skulle det vara vågat?! Finns ju hur många artister i kulturetablissemanget som helst som älskar USA och Israel.
Citera
2026-08-27, 12:03
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det kan man tycka och ändå se det som ett enormt övergrepp att kalla en person som gör det för förrädare och önska att hon ska brännas

Så är det ju, han är halvturk och assyrier om jag inte har missat något och dom brukar ju inte fostras till att vara gulligull med judar direkt..
Citera
2026-08-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det kan man tycka och ändå se det som ett enormt övergrepp att kalla en person som gör det för förrädare och önska att hon ska brännas

Därför har jag också skrivit om hur hemskt det mordhotet var i den tråden.
Läs inte bara mina svar utan vad jag svarar på så får du hela bilden...
Jag menar alltså att det är BRA att Simona visade empati med judar och bar stjärnan.
Citera
2026-08-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Fortfarande lägger vi oss inte i kriget genom att politiker bär Davidsstjärna och om vi börjar sluta acceptera antisemitism.
Låt vänstern skrika, de gör det oavsett. Om alla är helt tysta skriker de ännu mer kan jag lova för att alla är tysta.

Jag har aldrig påstått att Simona Mohamsson har lagt sig i kriget genom att bära en Davidsstjärna. Ja, vänstern skriker oavsett. Som jag skrev så riktar jag min kritik mot den del av högern som dras med i att ta en konflikt till Sverige som vi 1) inte kan påverka 2) inte har med att göra 3) bara skapar problem för oss själva om vi försöker påverka.

Vill man inte att judar ska behöva vara rädda i Sverige så får man verka för utvisning och/eller återvandring av de som skapar rädslan. Att bara säga att saker är "oacceptabla" eller "det ska inte få vara såhär" är bara tomma ord. Och då menar jag inte att du har sagt det.
Citera
2026-08-27, 13:15
Medlem
Att Mohamsson bar en davidsstjärna var direkt patetiskt. Ibland undrar jag om hennes politiska rådgivare trollar henne varje dag. Krama Jimmie, bär en davidsstjärna, säg att ”antingen är ni med mig eller mot mig som en liten Caesar”.
Kör kundvagnsrace och ät lite galen glass.

Har de en challengetombola som de snurrar varje morgon innan möten med henne?
Citera
2026-08-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag har aldrig påstått att Simona Mohamsson har lagt sig i kriget genom att bära en Davidsstjärna. Ja, vänstern skriker oavsett. Som jag skrev så riktar jag min kritik mot den del av högern som dras med i att ta en konflikt till Sverige som vi 1) inte kan påverka 2) inte har med att göra 3) bara skapar problem för oss själva om vi försöker påverka.

Vill man inte att judar ska behöva vara rädda i Sverige så får man verka för utvisning och/eller återvandring av de som skapar rädslan. Att bara säga att saker är "oacceptabla" eller "det ska inte få vara såhär" är bara tomma ord. Och då menar jag inte att du har sagt det.

Eh... hur ska jag svara på detta. Det jag kan sträcka mig till är att alla fall av slagord skrikna som tex Greta Thunberg vrålat som Y***a I***f**a, From the r**** to t** s**, de borde anmälas för hets mot folkgrupp. Alla inlägg på sociala medier om att judar skulle styra världen osv, anmäl alltihop. Och tycker absolut att dessa brott är skäl för utvisning. Men då menar jag alltså bara individer som begått dessa brott, inte alla av en viss härkomst.
Citera
2026-08-27, 13:55
Medlem
Månsans avatar
Den här Dikmen torde vara den vidrigaste jävla arab som vistas i Sverige… och det vill inte säga lite i konkurrens med en miljon andra av den sorten. Såg fanskapet i ”Förrädarna”. Snubben visade en närmast unik kombination av stöddig besserwisserattityd och gränslöst enfald. Utvisning eller internering enda alternativen.
Citera
2026-08-27, 13:55
Medlem
Dikmen är en riktig sopa.
Citera
2026-08-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Varför leker du dum för och ens jämnför dessa besök?
Åkte Jimmie till Turkiet på inbjudan av någon högt uppsatt? Höll Jimmie tal på turkiska och hyllade Turkiet? Gå o lägg dig!

Jimmie åkte till Israel och rövslickade dem, Ebba åkte dit och rövslickade IDF. Hon vet mycket väl om vad judar tycker om kristna, men det handlar inte om kristendomen. Handlar om PENGAR!

Det handlar ju snarare om att vissa, t.ex. du, är besatta av Israel, så att Jimmie Åkesson höll ett tal där en gång och att Ebba Busch besökte Israel med KDU en gång för 17 år sen, får helt bisarra proportioner.

Sen att alla åsikter om judar och Israel som inte stämmer överens med dina egna, är köpta för pengar är klassisk konspirationsteori.
Citera
2026-08-27, 14:47
Medlem
Vad är nyheten? An arab som sprider antisemitism?
Citera
2026-08-27, 14:57
Medlem
Säpo har inlett en förundersökning om olaga hot mot partiledare Simona Mohamsson (L), rapporterar SVT.

– För mig är det en principiell sak att anmäla, säger Mohamsson på en pressträff.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/sapo-utreder-hot-mot-mohamsson/
Citera
2026-08-27, 15:55
Medlem
Ser att Säpo undersöker hot mot Mohamsson.
Är det Dikmen som är misstänkt??? Han skrev ’She is gonna be picked’. Låter som han hotat henne.
Oavsett är han ju en sjuk person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in