Jag tog ingen som helst hänsyn till hur stor del av inlägget som var off topic, även om jag lutar lite vagt åt att det var hela. Jag konstaterade att öppna en konversation i forumdelen Systemutveckling med...
Ok "Peddot". 
...inte är ett försök att i
good faith, så att säga, ställla en fråga. Det är snarare ett försök att dra upp ovidkommande tjafs som inte har med tråden att göra. Alternativt att helt enkelt trakassera en annan användare.
Förolämpningar förekommer så klart även i den forumdelen, och är acceptabla i ett rimligt sammanhang. Har någon skrivit något i tråden man anser är korkat så kan ett "idiot" slinka in, och även om det är rätt onödigt och sällan för diskussionen framåt så är det något vi får leva med.
I det här fallet fanns det dock
ingenting som skrivits som motiverade att
öppna konversationen med den frasen, så uppenbart är att den motiveras av något annat - något som ligger utanför den aktuella tråden och den aktuella forumdelen.
Försök att dra in ovidkommande tjafs i diskussionen är i mina ögon exakt en av de saker regel 0.03 är till för att stävja.
En lite kortare version av det här svaret gav jag även i det PM jag skickade till dig två timmar innan du startade den här tråden, men som du glömde ta med i ditt startinlägg.