2026-08-26, 08:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Varför får vi inte se det varnade inlägget i sin helhet? Varför utelämnade du det TS? Vill du inte lägga fram alla fakta?

Det finns alltså mer än det som TS skriver?

Citat:
"Ok, peddo. Kan du förklara vad du menar med ditt inlägg?"
Citera
2026-08-26, 08:35
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Mittåt, det stod ju där mitt i all text.

Då ser ju alla att det är ett inlägg utan värde.
Citera
2026-08-26, 08:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Måste flika in en halvt ovidkommande frågeställning i tråden; Om det nu hade varit som så att medlemmen TS svarade med 'ok peddo' i övriga forumet varit en aktiv förespråkare för barnsex, hade det även då varit fog för en varning? Om ja, gäller samma sak för t ex en AIK'are? Sverigedemokrat? Kan jag få en varning om jag svarar ett miljöpartistiskt vänstertroll med 'ok miljötaliban'?
Citera
2026-08-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Måste flika in en halvt ovidkommande frågeställning i tråden; Om det nu hade varit som så att medlemmen TS svarade med 'ok peddo' i övriga forumet varit en aktiv förespråkare för barnsex, hade det även då varit fog för en varning? Om ja, gäller samma sak för t ex en AIK'are? Sverigedemokrat? Kan jag få en varning om jag svarar ett miljöpartistiskt vänstertroll med 'ok miljötaliban'?

Exakt ditt inlägg är EXTREMT ovidkommande lite 0.03 som TS åkte på. Whatabouism i sin mest patetiska form är ditt inlägg. Ska vi säga så?
Citera
2026-08-26, 22:36
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Eftersom det börjar räknas ord o.dyl. i tråden är det ju förmodligen lika bra att citera inlägget exakt så som det faktiskt stod:
Citat:
Ok "Peddot".

Vad menar du egentligen?

Ser för egen del inget konstigt med bedömningen. Hur stor andel av ett inlägg som är OT kan ju förvisso vara en faktor i bedömningen av 0.03, men ofta viktigare är ju vad för typ av OT det är och i vilket sammanhang. Det avgörande är ju kanske främst i vad mån inlägget för eller kan antas föra diskussionen i tråden bort från trådens ämne.

Att kalla någon för t.ex. pucko eller något skällsord relaterad till den ståndpunkt motparten företräder i den aktuella debatten är ju inte heller alltid okej, men där kan nog de flesta i alla fall förstå det som ett uttryck för vad man tycker om den andres framförda argument och ståndpunkter och i vart fall halvt inom ramen för en hetsig debatt.

Att helt orelaterat till den pågående diskussionen eller trådämnet kalla någon för t.ex pedofil är ju däremot en sådan anklagelse som inte på något sätt anknyter till det som var trådens ämne, och därtill en sådan anklagelse som i regel leder till att den andre vill bemöta eller kommentera anklagelsen, varpå vi får ett infekterat OT-tjafs. Då får man nog ofta också räkna med att inlägget åker på 0.03.
Senast redigerad av sm910dif 2026-08-26 kl. 22:39.
Citera
2026-08-27, 04:37
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Varför får vi inte se det varnade inlägget i sin helhet? Varför utelämnade du det TS? Vill du inte lägga fram alla fakta?

Citat:
Mittåt, det stod ju där mitt i all text.

Då ser ju alla att det är ett inlägg utan värde.
Vadå utan värde? Jag fattar inte varför man inte får fråga en person vad han menar med sitt inlägg. Det är en fullt normal fråga att ställa när man har en diskussion. Den tydliga majoriteten av inlägget, och den tydliga innebörden av inlägget är ju "Vad menar du med vad du skriver?". Att jag skrev ordet "peddo" en gång i inlägget gör ju inte att hela inlägget blir off topic. Känns som jag är i någon konstig cirkus här.

Det konstiga är också att det slängdes inte bara, jag fick en varning. Bara för att jag skrev "peddo" innan jag bad en debattör att förklara vad han menar. Detta är ju helt uppenbart störtlöjligt. Visst, det enda ordet kan kallas för off topic, men som sagt så är det bara ett enda ord. Att fråga vad en motdebattör menar är okej att göra i en diskussion. Det tär ju sjukt att en förfrågan om att förtydliga ett inlägg blir slängd och generar en varning. Bara för att ordet "peddo" finns med en gång.

Om jag avslutar detta inlägget med "Tönt." Ska hela inlägget slängas och generera en varning då?

Om man inte gillar att jag kallade ett peddo för peddo (det finns en anledning att jag använde det ordet), kan en moderator inte bara ta bort det ordet isåfall? Att slänga hela inlägget och ge en varning för ett ord är ju galet.
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-08-27 kl. 05:24.
Citera
2026-08-27, 07:26
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Om man inte gillar att jag kallade ett peddo för peddo (det finns en anledning att jag använde det ordet),

Thank you for proving my point :-) Orsaken till att du tog till just det ordet var, precis som jag bedömde, något som låg utanför den aktuella tråden och forumdelen. Ovidkommande tjafs, med andra ord, som inte hade med ämnet att göra. Det stärker mig bara i min övertygelse att din egentliga orsak till att ö.h.t. posta inlägget inte var att be användaren förtydliga sig, utan att få en ursäkt att slänga ur dig ordet "peddo". Direkt diskussionsförstörande beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
kan en moderator inte bara ta bort det ordet isåfall? Att slänga hela inlägget och ge en varning för ett ord är ju galet.

Nej. Vi redigerar endast inlägg i verkliga nödfall, av massvis med skäl. I det här fallet tar det dig några sekunder att återposta den oh så värdefulla meningen som råkade ryka på kuppen. Det extraarbetet från din sida är inte tillnärmelsevis tillräckligt stort för att trumfa den policyn.
Citera
2026-08-27, 09:31
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Thank you for proving my point :-) Orsaken till att du tog till just det ordet var, precis som jag bedömde, något som låg utanför den aktuella tråden och forumdelen. Ovidkommande tjafs, med andra ord, som inte hade med ämnet att göra. Det stärker mig bara i min övertygelse att din egentliga orsak till att ö.h.t. posta inlägget inte var att be användaren förtydliga sig, utan att få en ursäkt att slänga ur dig ordet "peddo". Direkt diskussionsförstörande beteende.

Nej. Vi redigerar endast inlägg i verkliga nödfall, av massvis med skäl. I det här fallet tar det dig några sekunder att återposta den oh så värdefulla meningen som råkade ryka på kuppen. Det extraarbetet från din sida är inte tillnärmelsevis tillräckligt stort för att trumfa den policyn.
Det är ju fortfarande väldigt löljligt att säga att inlägget är off topic på grund av ett enda ord. Tönt.
Ska detta inlägget raderas som OT nu för att jag sa tönt? Du måste ju se hur löjligt det är.
Citera
2026-08-27, 14:28
Medlem
Det framgår inte vilket regelbrott som varningen avser.
Citera
2026-08-27, 20:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det framgår inte vilket regelbrott som varningen avser.

0,03 trams och off topic
Citera
2026-08-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
0,03 trams och off topic
Tackar, som jag misstänkte. Ska man tolka det som att Fyrfaldet fick varningen för att ha skrivit ordet "Peddot" i början av inlägget?
Citera
2026-08-27, 20:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Tackar, som jag misstänkte. Ska man tolka det som att Fyrfaldet fick varningen för att ha skrivit ordet "Peddot" i början av inlägget?

Jag tycker du ska läsa igenom tråden. Det förtydligas ganska bra av berörd moderator och det finns även andra som ger sin input i tråden som inte är speciellt lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in