2026-08-30, 12:46
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej det är inte samma sak. Tänk nu efter lite, du framstår rigid.

Nej du har rätt. Det är inte samma sak. Det är en liknelse. Men jag vidhåller att den är en hyfsat bra jämförelse. Men du är fri att tycka som du vill. Precis som jag är fri att tycka vad jag vill.

I det här ämnet är vi oense och det är ok.
Citera
2026-08-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
En person skrev en bra kommentar under en artikel på kvartal:

“ … en diagnos kräver funktionsnedsättning och inte bara subjektivt lidande. På vilket sätt är Bergfeldt funktionsnedsatt? Hon är ju med alla mått mätt mer framgångsrik än både du och jag. Var hämtar jag ut mitt statligt subventionerade amfetamin?”

Kommentaren var under denna artikel:

https://kvartal.se/nyheter/artiklar/bergfeldts-adhd-serie-kritiseras-mannen-producent/cG9zdDoxNzc3MjY

En riktigt bra kommentar! Är grundligt trött på alla kändisar med sina "coola" problem.
Citera
2026-08-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
En riktigt bra kommentar! Är grundligt trött på alla kändisar med sina "coola" problem.

Ja, det blir så himla trist också eftersom det riskerar att bagatellisera folk som VERKLIGEN är saftigt funkionshindrade .

Om man har ett litet lättåtgärdat synfel har man inte samma problem som en blind…
Citera
2026-09-02, 05:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Ja. Varför gör Svt tv om en tv-journalist? En av Svt:s egna dessutom.

Satans rundgång, cirkelresonemang...

Titta på mig! Titta på mig!

(Nej jag har inte sett en minut av detta program.)
Citera
2026-09-13, 17:26
Medlem
Florerar tydligen en hel del missuppfattningar och rena felaktigheter i programmet....

Den som är mest problematisk är den att ADHD skulle vara ärftligt. Det bygger på att de som gjort programmet totalt missuppfatta och felöversatt termen heritabilitet...
En mycket allvarlig blunder.

https://kvartal.se/henrikhojer/artiklar/adhd-ar-inte-arftligt/cG9zdDoxNzA3NTE
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här