2026-08-25, 18:56
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Vår så kallade neutrala och opartiska public service (SVT) hänvisar gång efter annan till mycket vänsterextrema sajter som Expo och Dagens ETC. Nu senast i utfrågningen av Jimmie Åkesson där Kvartoft hänvisade till ETC som en "oberoende rödgrön tidning".

Skandal, enligt mig.

Den dagen dom även börjar hänvisa till Nordfront och Fria Tider för att uppmärksamma kritik mot vänsterblocket så kan jag gå med på att man även hänvisar till vänsterextrema sajter ibland.

Men hur kommer SVT undan med detta varenda gång? Är det verkligen rätt att public service som vi alla tvingas betala stora summor pengar till hänvisar till vänsterextrema sajter? Hur är det inte att bryta mot opartiskheten?
Citera
2026-08-25, 19:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Vår så kallade neutrala och opartiska public service (SVT) hänvisar gång efter annan till mycket vänsterextrema sajter som Expo och Dagens ETC. Nu senast i utfrågningen av Jimmie Åkesson där Kvartoft hänvisade till ETC som en "oberoende rödgrön tidning".

Skandal, enligt mig.

Den dagen dom även börjar hänvisa till Nordfront och Fria Tider för att uppmärksamma kritik mot vänsterblocket så kan jag gå med på att man även hänvisar till vänsterextrema sajter ibland.

Men hur kommer SVT undan med detta varenda gång? Är det verkligen rätt att public service som vi alla tvingas betala stora summor pengar till hänvisar till vänsterextrema sajter? Hur är det inte att bryta mot opartiskheten?
Varför får de inte hänvisa till Expo och Dagens ETC? Fick Åkesson inte bemöta det i så fall?
Citera
2026-08-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför får de inte hänvisa till Expo och Dagens ETC? Fick Åkesson inte bemöta det i så fall?

För att det är vänsterextrema blaskor och ingen pålitlig källa.
Citera
2026-08-25, 19:12
Medlem
Du har denna, räcker väl.

(FB) Dags att massanmäla SVT för deras koppling till Expo
Citera
2026-08-25, 19:13
Medlem
Citat:

Skall man kalla sig politisk neutral så kan man inte hänvisa till ETC som de gjorde under utfrågningen. Endast en politiskt handikappad tycker SVT är neutrala.
Citera
2026-08-25, 19:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
För att det är vänsterextrema blaskor och ingen pålitlig källa.

Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Skall man kalla sig politisk neutral så kan man inte hänvisa till ETC som de gjorde under utfrågningen. Endast en politiskt handikappad tycker SVT är neutrala.
Vad är det i Expo/ETC:s påståenden som SVT hänvisade till som är falska enligt er?
Citera
2026-08-25, 19:17
Medlem
Låt SVT fortsätta begå PK-självmord. Det är komiskt.

DNs läsekrets begriper inte ens att ingen utanför Södermalm läser ETC.

ETC får mer I bidrag per år än vad SD får I partistöd. Över 1 miljard över 40 år för att produkten är så extremt urusel att bara staten och myndigheter är prenumeranter. Sovjet-Samhall på steroider.

Jag är övertygad om att SVT har ca 100 prenumerationer på ETC för skattebetalarnas pengar. Dolt presstöd - Nån borde fråga SVT hur mycket de pumpar in i ETC årligen. Det är väl offentliga handlingar. SVT går allt längre vänster ut.
Citera
2026-08-25, 19:23
Medlem
Är det lite jobbigt när dom hänvisar till seriös journalistisk? Hade högerfnaskpatrasket på ytterkanten klarat av att förmedla sanningar så hade dom också citerats och använts som källmaterial såklart.

Citat:

Skandal, enligt mig.

Citera
2026-08-25, 19:37
Medlem
Citat:
Vad är det i Expo/ETC:s påståenden som SVT hänvisade till som är falska enligt er?

Det vet jag inte då jag inte läst någon av deras skitartiklar på många år, men de är gravt vinklade. Expo skriver inte om någonting annat än hemska "högerextremister".

Vad skulle du tycka om SVT använde Nordfront som källa? Vad har Nordfront skrivit som är falskt?
Citera
2026-08-25, 19:38
Medlem
Citat:

Skandal, enligt mig.

Kanske peka på falska påståenden från expo eller ETC istället? Expo speciellt är ju enormt försiktiga i sina uttalande och metodiska i sina gräv. Inte alls underligt att hänvisa till dem. Det finns ingen alls motsvarighet i att hänvisa till Nordfront eller liknande som andra här i tråden fabulerar om.
Citera
2026-08-25, 19:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Behöver inte vara falskt. Lika lite som det Fria tider eller Samnytt skriver är falskt. Politiskt är att det är politiskt vinklat. En oberoende kanal som SVT skall hänvisa till oberoende kanaler. Expo/ETC är så vänstervinklade det bara går vinkla vänstern utan att titta upp i sin egen röv. Inget någon seriös skulle referera till.
Citera
2026-08-25, 19:49
Medlem
Comitiums avatar
.
.
.
Det är klart att Expo och Dagens ETC är vänstervridna. Annars skulle ju SVT inte hänvisa till dem.
V.S.B.
.
.
.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem