2026-08-25, 17:10
Medlem
Citat:
Det var i mitten av augusti som det kom in en synpunkt till Region Gotland, gällande ett klagomål om en busschaufför som uppfört sig olämpligt.

Enligt klagomålet ska busschauffören kommit ut ur personalens rastlokal på Visby busstation och skrikit samt uppträtt aggressivt mot personer på plats.

(…)

Då det är ett pågående personalärende vill Göran Hult, VD för Gotlandsbuss, inte kommentera några ytterligare detaljer, men han bekräftar att föraren fortsatt är i tjänst.

”Utifrån det underlag vi har i nuläget har vi inte bedömt att det finns skäl att ta föraren ur trafik under utredningen. Det innebär inte att vi ser mindre allvarligt på uppgifterna”, skriver Göran Hult.

https://www.helagotland.se/nyheter/visby/artikel/klagomal-om-busschauffor-utreds-av-gotlandsbuss/rkyne9zj

Jahapp.
Vet någon vem det är?
Jag har en gissning utifrån vad jag trodde innan artikeln.
Men det som beskrivs här låter något mer instabilt (och som någon jag än mindre vill åka med) än den jag trodde
Citera
2026-08-25, 17:24
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Jahapp.

Jahapp indeed.

En irriterad busschaufför, stoppa pressarna!

Nyhetstorka på Gotland?
Citera
2026-08-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jahapp indeed.

En irriterad busschaufför, stoppa pressarna!

Nyhetstorka på Gotland?

Fast irriterad på VAD?
Låter ju här som att han bara kommit ut och börjat skrika på random personer på busshållplatsen.

Och oavsett vad så är ju knappast aggressivt beteende särskilt önskvärt när någon framför ett enormt fordon med massa människor i olika åldrar ombord
Citera
2026-08-25, 17:31
Medlem
halaltarzans avatar
Skulle ju inte förvåna mig om han kom på några ungdomar med att stå och pissa, de kanske t.o.m. var 08or.
Citera
2026-08-25, 17:33
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Fast irriterad på VAD?
Låter ju här som att han bara kommit ut och börjat skrika på random personer på busshållplatsen.

Och oavsett vad så är ju knappast aggressivt beteende särskilt önskvärt när någon framför ett enormt fordon med massa människor i olika åldrar ombord

Folk är så jävla känsliga och priviligerade nuförtiden. Händer väl för fan varje dag att nån lackar ur av olika anledningar.

Hjälp vad otäckt med nån som skriker. Bäst jag knyter näven i fickan och skvallrar för lokalpressen.

Förstår att det kanske blircen grej om han skrikit kränkande/diskrimenande ord. Men det står det ingenting om.
Citera
2026-08-25, 22:10
Medlem
Axel61s avatar
Falling Down light!?
Citera
2026-08-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Folk är så jävla känsliga och priviligerade nuförtiden. Händer väl för fan varje dag att nån lackar ur av olika anledningar.

Hjälp vad otäckt med nån som skriker. Bäst jag knyter näven i fickan och skvallrar för lokalpressen.

Förstår att det kanske blircen grej om han skrikit kränkande/diskrimenande ord. Men det står det ingenting om.

Visst är det så. Det kan absolut va en skitgrej som på intet sätt är anmälnings värt men som ändå anmälts av någon lättkränkt jäkel.

Men det KAN också va någon som inte är nykter och tror sig hört/sett något som inte hänt.

Det KAN också va någon som allmänt är jävligt aggressiv och stöddig och som visar samma beteende i sättet han kör.

Personligen är jag mest nyfiken då jag flera ggr åkt med en chaufför som kör aggressivt på en nivå som rent av hållit på att bli farligt flera ggr (nästan krockat då han kör ut framför folk, går ur bussen och skriker på andra chaufförer som han tycker gör fel, bromsar/gasar ryckigt. Helt enkelt aggressiv road rage människa.) - och skulle det här vara den människan och det blir spiken i kistan så känner jag good riddance/det va på tiden.
Citera
2026-08-28, 13:16
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in