2026-08-26, 17:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Varför vill du stöda sån skit, är du smygbög? Åk till nått annat ställe, bättre om såna restauranger går under.
Citera
2026-08-28, 08:03
Moderator
rotadents avatar
Rubriken justerad efter önskemål från trådstartaren.

//Mod
Citera
2026-08-28, 21:21
Medlem
AboveTopSecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det står på Google Maps att restaurangen är ”HBTQ-vänlig” och att den ”identifierar sig som ägd av kvinnor”. Jag är straight man (gubbe).
Så jag undrar helt enkelt om jag skulle bli illa sedd om jag gick dit? Jag vill bara äta.
Hade det varit en nattklubb för lesbiska hade jag förstås inte löjlat mig med att försöka ta en drink där. I detta fall är jag mer osäker.
Jag outar inte restaurangen för då outar jag min hemort. Frågan är hur som helst principiell.

Ledsen mannen, men om du är snudd på väg att bli en geezer så har du sannolikt mer tur med riktigt bedagade haggor och kärringar som passerat bäst före-datum och som har för vana att grogga på pubar som Engelen/Kolingen i Gamla stan (för övrigt granne med gaystället Secret Garden)

Varför äta bland flator? De flesta flator är fula. Honmonster som med stoltet kallar sig för "butch" eller "dyke" är inga Venus i mina ögon.

Bitjejer? Bisexuella törstar efter unga och virila män som inte är beroende av något stort blå piller...

But hey man, life is short. Go for it! Die with a smile!
Citera
2026-08-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte på papperet, men om du portar heterosexuella män kommer DO se mellan fingrarna eftersom det är det goda hatet.

Skriv gärna ett exempel där detta har hänt, i ngn form, och inte bara är den klassiska FB-fantasin där man är "förföljd för man är cis och straight waaaah synd om oss". Just nu låter du bara som en idiot men jag blir gärna rättad om du har belägg för det du skriver där DO aktivt ser mellan fingrarna när diskriminering sker som du beskriver det.
Citera
2026-08-29, 22:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Skriv gärna ett exempel där detta har hänt, i ngn form, och inte bara är den klassiska FB-fantasin där man är "förföljd för man är cis och straight waaaah synd om oss". Just nu låter du bara som en idiot men jag blir gärna rättad om du har belägg för det du skriver där DO aktivt ser mellan fingrarna när diskriminering sker som du beskriver det.

Kan du hitta ett enda exempel där någon faktiskt fällts för diskriminering mot vita eller heterosexuella? Det är som lagen mot HMF. På pappret är det en sak, men i verkligheten en annan.
Citera
2026-08-30, 00:16
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Det står på Google Maps att restaurangen är ”HBTQ-vänlig” och att den ”identifierar sig som ägd av kvinnor”. Jag är straight man (gubbe).
Så jag undrar helt enkelt om jag skulle bli illa sedd om jag gick dit? Jag vill bara äta.
Hade det varit en nattklubb för lesbiska hade jag förstås inte löjlat mig med att försöka ta en drink där. I detta fall är jag mer osäker.
Jag outar inte restaurangen för då outar jag min hemort. Frågan är hur som helst principiell.

Om du säger tillräckligt av dina åsikter på restaurangen, kommer du bli hatad och kanske utsparkad.

"HBTQ-vänlig" betyder ju inte det det bokstavligen säger, utan är ju ett visselpipeord för såna där hjärntvättade människor som bland annat skriker "free Palestine".

Klart att även kvinnor kan äga företag, det gjorde de redan på de gamla grekernas tid - men i detta sammanhanget är det ju också en "visselpipa". Det handlar inte alls om könet på ägaren. Det handlar om att de tillhör hatvänstern, de som slåss mot upplevt "hat och hot" från alla som är de minsta annorlunda än de själva.

Jag är inte bara HBT-vänlig, jag är även så sexualliberal att jag kan ha sexarbetare eller silikonbrudar som vänner. Det skulle knappast tolereras av den där intoleranta helvetesrestaurangen med den missvisande etiketten.
Citera
2026-08-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Om du säger tillräckligt av dina åsikter på restaurangen, kommer du bli hatad och kanske utsparkad.

Tror de flesta restauranger skulle be någon som ställer sig mitt i matsalen och börjar mässa "jag hatar bögar, jag hatar bögar, jag hatar bögar" etc. att vänligen avlägsna sig ja. Men det är ju för att det är ett jävla störningsmoment mot betalande gäster som vill ha lite matro att någon står och tjötar om vad dne gillar och inte gillar som nån jävla bingoutropare. På en restaurang ska man väl hålla käften och njuta av sin mat.

Och ja, om du sitter med din burgare och pratar med din bordsdam om hur äckliga bögar är på en HBTQ-vänlig restaurang så kommer du nog bli "hatad", lmao. Buhu?
Om två bögar går till en homofobrestaurang och sätter sig och snackar om att de är bögar kommer de nog också bli hatade.

Folk hatar järnet i det här landet, vilket blir rätt uppenbart på forum som detta.

Citat:
"HBTQ-vänlig" betyder ju inte det det bokstavligen säger, utan är ju ett visselpipeord för såna där hjärntvättade människor som bland annat skriker "free Palestine".

Man blir inte automatiskt injicerad med utrikespolitiska åsikter bara för att man är en kille som knullar killar för att man tycker det är nice vettu.

Citat:
Klart att även kvinnor kan äga företag, det gjorde de redan på de gamla grekernas tid - men i detta sammanhanget är det ju också en "visselpipa". Det handlar inte alls om könet på ägaren. Det handlar om att de tillhör hatvänstern, de som slåss mot upplevt "hat och hot" från alla som är de minsta annorlunda än de själva.

Nej, det handlar om att alla företagare slickar konsumentens röv (oavsett kön på röven). Vissa (förmodligen främst kvinnor) gillar att stödja kvinnligt företagande. Lite som att vissa gillar att gå på restauranger med ekologisk mat. Nuförtiden är det väl ganska standard att skylta så hårt med sin nisch som möjligt, för att locka till sig den typen av kunder man tror är intresserade.

Citat:
Jag är inte bara HBT-vänlig, jag är även så sexualliberal att jag kan ha sexarbetare eller silikonbrudar som vänner. Det skulle knappast tolereras av den där intoleranta helvetesrestaurangen med den missvisande etiketten.

Oj, är du "så liberal" att du klarar att vara vän med en tjej som gjort ett tuttjobb? Vilken ultralibertarian vi har att göra med.

Att en HBTQ-vänlig restaurang skulle kasta ut en gäst om någon gick fram och viskade åt chefen att hon "faktiskt är sexarbetare" är ju bevisligen mest ett jävla skitsnack.

Om dina sexarbetarvänner däremot skulle börja sälja sex på restaurangen skulle det förmodligen problematiseras, men knappast för att "hatvänstern" hatar horor. Snarare för att de flesta restauranggäster i Sverige föredrar att inte titta på arbetande horor medan de äter middag. En kundservicefråga alltså.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-30 kl. 01:42.
Citera
2026-08-30, 04:09
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Tror de flesta restauranger skulle be någon som ställer sig mitt i matsalen och börjar mässa "jag hatar bögar, jag hatar bögar, jag hatar bögar" etc. att vänligen avlägsna sig ja. Men det är ju för att det är ett jävla störningsmoment mot betalande gäster som vill ha lite matro att någon står och tjötar om vad dne gillar och inte gillar som nån jävla bingoutropare. På en restaurang ska man väl hålla käften och njuta av sin mat.

Och ja, om du sitter med din burgare och pratar med din bordsdam om hur äckliga bögar är på en HBTQ-vänlig restaurang så kommer du nog bli "hatad", lmao. Buhu?
Om två bögar går till en homofobrestaurang och sätter sig och snackar om att de är bögar kommer de nog också bli hatade.

Folk hatar järnet i det här landet, vilket blir rätt uppenbart på forum som detta.

Man blir inte automatiskt injicerad med utrikespolitiska åsikter bara för att man är en kille som knullar killar för att man tycker det är nice vettu.

Nej, det handlar om att alla företagare slickar konsumentens röv (oavsett kön på röven). Vissa (förmodligen främst kvinnor) gillar att stödja kvinnligt företagande. Lite som att vissa gillar att gå på restauranger med ekologisk mat. Nuförtiden är det väl ganska standard att skylta så hårt med sin nisch som möjligt, för att locka till sig den typen av kunder man tror är intresserade.

Oj, är du "så liberal" att du klarar att vara vän med en tjej som gjort ett tuttjobb? Vilken ultralibertarian vi har att göra med.

Att en HBTQ-vänlig restaurang skulle kasta ut en gäst om någon gick fram och viskade åt chefen att hon "faktiskt är sexarbetare" är ju bevisligen mest ett jävla skitsnack.

Om dina sexarbetarvänner däremot skulle börja sälja sex på restaurangen skulle det förmodligen problematiseras, men knappast för att "hatvänstern" hatar horor. Snarare för att de flesta restauranggäster i Sverige föredrar att inte titta på arbetande horor medan de äter middag. En kundservicefråga alltså.

Vad svamlar du om? Börja med att avslöja ifall du använder "HBTQ-vänlig" i ordets newspeak-betydelse eller om du vill diskutera en restaurang som är artiga och korrekta mot alla även om det skulle framkomma att de blir kåta på personer av samma kön.

Är det där förresten verkligen den bild du har av normala restauranger, att de alltid säger hur mycket de hatar bögar?

Är det förresten inte just för att homosexualitet är impopulärt, som ni i livsstilsvänstern (eller "normkritikerna" eller vad ni nu vill kalla er) väljer att vara det? Ni VILL vara hatade. Så då vinner vi. Jag kan absolut äta på en restaurang även om det är bögar i faggorna. Om jag skulle bli provocerad så VINNER ju dessutom vänstern, eftersom det är detta som vänsterbögar vill. Högerbögar däremot har inget behov av att ständigt informera hela världen om vad de gillar i sängen.
Citera
2026-08-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kan du hitta ett enda exempel där någon faktiskt fällts för diskriminering mot vita eller heterosexuella? Det är som lagen mot HMF. På pappret är det en sak, men i verkligheten en annan.

Så om jag översätter ditt svar har du absolut inget att komma med annat än att vara typisk FB-are som bara drar saker ur röven eller sprider hat/myter för att det låter bra för deras agenda. Tack! Då vet jag Gör det mycket lättare att gå igenom forumet när man vet vilka typer som skriver.
Citera
2026-08-30, 10:37
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:

Prova att gå in där med en SD tröja = Garanterat utslängd.
Prova att gå in där med en V eller Mp tröja = Gratis måltid.
Citera
2026-08-30, 10:45
Medlem
Det fanns ett liknande cafe hornsgatan sista kvarteret efter hornstull vänster sida
det tvingades slå igen pga att det gick med förlust
Citera
2026-08-30, 11:22
Medlem
Citat:
eller om du vill diskutera en restaurang som är artiga och korrekta mot alla även om det skulle framkomma att de blir kåta på personer av samma kön.

Varför vill diskutera en restaurang som är artiga mot alla? Är det en restaurang i din fantasi, eller en restaurang du besökte en gång? OT oavsett, skapa en egen tråd där du får sagt det du vill ha sagt om din artiga restaurang.

Citat:
Är det där förresten verkligen den bild du har av normala restauranger, att de alltid säger hur mycket de hatar bögar?

Kan inte minnas att jag har hävdat att "normala restauranger alltid säger hur mycket de hatar bögar".

Citat:
Är det förresten inte just för att homosexualitet är impopulärt, som ni i livsstilsvänstern (eller "normkritikerna" eller vad ni nu vill kalla er) väljer att vara det? Ni VILL vara hatade.

Lmao. Jupp, vänstern "väljer att vara bög för att de vill vara hatade". Gött brorsan.

Citat:
Så då vinner vi. Jag kan absolut äta på en restaurang även om det är bögar i faggorna.

Vad härligt. Är det på grund av din extremt liberala ådra, som även möjliggör för dig att t.o.m vara vän med någon som opererat pattarna? Varför är det relevant för tråden att du kan tänka dig äta bredvid en bög?

Citat:
Om jag skulle bli provocerad så VINNER ju dessutom vänstern, eftersom det är detta som vänsterbögar vill.

Tror att bögar, oavsett politisk tillhörighet, gillar att gå på restaurang ibland som alla andra. Många kanske gillar att gå till en restaurang där det finns chans att träffa eller stöta på människor som liknar en på ett eller annat sätt. Det är väl därför veganer ofta går till veganska restauranger, iranier går till persiska restauranger, sportälskare går till sportbarer etc. Ser inte riktigt det uppseendeväckande med att bögar någon gång skulle ha lust att gå till ett ställe där de vet att det ibland hänger andra bögar.

Citat:
Högerbögar däremot har inget behov av att ständigt informera hela världen om vad de gillar i sängen.

OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in