Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Om du säger tillräckligt av dina åsikter på restaurangen, kommer du bli hatad och kanske utsparkad.
Tror de flesta restauranger skulle be någon som ställer sig mitt i matsalen och börjar mässa "jag hatar bögar, jag hatar bögar, jag hatar bögar" etc. att vänligen avlägsna sig ja. Men det är ju för att det är ett jävla störningsmoment mot betalande gäster som vill ha lite matro att någon står och tjötar om vad dne gillar och inte gillar som nån jävla bingoutropare. På en restaurang ska man väl hålla käften och njuta av sin mat.
Och ja, om du sitter med din burgare och pratar med din bordsdam om hur äckliga bögar är på en HBTQ-vänlig restaurang så kommer du nog bli "hatad", lmao. Buhu?
Om två bögar går till en homofobrestaurang och sätter sig och snackar om att de är bögar kommer de nog också bli hatade.
Folk hatar järnet i det här landet, vilket blir rätt uppenbart på forum som detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
"HBTQ-vänlig" betyder ju inte det det bokstavligen säger, utan är ju ett visselpipeord för såna där hjärntvättade människor som bland annat skriker "free Palestine".
Man blir inte automatiskt injicerad med utrikespolitiska åsikter bara för att man är en kille som knullar killar för att man tycker det är nice vettu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Klart att även kvinnor kan äga företag, det gjorde de redan på de gamla grekernas tid - men i detta sammanhanget är det ju också en "visselpipa". Det handlar inte alls om könet på ägaren. Det handlar om att de tillhör hatvänstern, de som slåss mot upplevt "hat och hot" från alla som är de minsta annorlunda än de själva.
Nej, det handlar om att alla företagare slickar konsumentens röv (oavsett kön på röven). Vissa (förmodligen främst kvinnor) gillar att stödja kvinnligt företagande. Lite som att vissa gillar att gå på restauranger med ekologisk mat. Nuförtiden är det väl ganska standard att skylta så hårt med sin nisch som möjligt, för att locka till sig den typen av kunder man tror är intresserade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Jag är inte bara HBT-vänlig, jag är även så sexualliberal att jag kan ha sexarbetare eller silikonbrudar som vänner. Det skulle knappast tolereras av den där intoleranta helvetesrestaurangen med den missvisande etiketten.
Oj, är du "så liberal" att du klarar att vara vän med en tjej som gjort ett tuttjobb? Vilken ultralibertarian vi har att göra med.
Att en HBTQ-vänlig restaurang skulle kasta ut en gäst om någon gick fram och viskade åt chefen att hon "faktiskt är sexarbetare" är ju bevisligen mest ett jävla skitsnack.
Om dina sexarbetarvänner däremot skulle börja sälja sex på restaurangen skulle det förmodligen problematiseras, men knappast för att "hatvänstern" hatar horor. Snarare för att de flesta restauranggäster i Sverige föredrar att inte titta på arbetande horor medan de äter middag. En kundservicefråga alltså.