2026-08-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Prova att gå in där med en SD tröja = Garanterat utslängd.
Prova att gå in där med en V eller Mp tröja = Gratis måltid.

Det är 2026 kamrat. Public service har för fan sänt en flera avsnitt lång dokumentär om"SD-bögar" där bögar som är SD och höger sitter och pratar om att de är bögar + SD/höger.

Bögar är killar som gillar andra killar. De röstar på olika typer av partier. Att alla Sveriges bögar inte är vänsterpartister har nog blivit uppenbart för de flesta.
Citera
2026-08-30, 11:41
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Varför vill diskutera en restaurang som är artiga mot alla? Är det en restaurang i din fantasi, eller en restaurang du besökte en gång? OT oavsett, skapa en egen tråd där du får sagt det du vill ha sagt om din artiga restaurang.

Kan inte minnas att jag har hävdat att "normala restauranger alltid säger hur mycket de hatar bögar".

Precis, så vad var problemet med vanliga restauranger? Varför behöver någon ha en bögvänlig restaurang om den inte tänker böga på restaurangen? Försöker du utmåla bögar som sexmonster som inte ens kan äta mat utan att informera alla vid borden runtomkring vad de vill göra i sängen?

Citat:
Lmao. Jupp, vänstern "väljer att vara bög för att de vill vara hatade". Gött brorsan.

Proggrörelsen exempelvis säger ju öppet att de är emot bra musik. På 1970-talet var de emot Abba exempelvis. Det var då Nationalteatern skrev texten "omoralisk schlagerfestival".

Och är det en slump att flertalet vänsterkvinnor klipper sitt hår kort och så gärna bär glasögon även om de knappt ens behöver det? Och aldrig sminkar sig (förutom det röda läppstiftet som har en symbolisk betydelse i feminismen).

Citat:
Vad härligt. Är det på grund av din extremt liberala ådra, som även möjliggör för dig att t.o.m vara vän med någon som opererat pattarna? Varför är det relevant för tråden att du kan tänka dig äta bredvid en bög?

Jag försöker förklara vad RIKTIG tolerans är. Det är inte dessa "HBTQ-vänliga" restauranger. Inte i praktiken. Kan slå vad om hur mycket som helst att toleransen inte står lika högt i tak på dessa ställen som på ett genomsnittsställe, ifall man råkar vara t ex vit heterosexuell man eller avslöja att man är högersympatisör, eller något av allt det andra som vänstern hatar.
Citera
2026-08-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Precis, så vad var problemet med vanliga restauranger?

Var har jag påstått att det finns ett problem med "vanliga restauranger"?

Citat:
Varför behöver någon ha en bögvänlig restaurang om den inte tänker böga på restaurangen?

Läste du överhuvudtaget inlägget du nyss svarade på:

Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Tror att bögar, oavsett politisk tillhörighet, gillar att gå på restaurang ibland som alla andra. Många kanske gillar att gå till en restaurang där det finns chans att träffa eller stöta på människor som liknar en på ett eller annat sätt. Det är väl därför veganer ofta går till veganska restauranger, iranier går till persiska restauranger, sportälskare går till sportbarer etc. Ser inte riktigt det uppseendeväckande med att bögar någon gång skulle ha lust att gå till ett ställe där de vet att det ibland hänger andra bögar.

Citat:
Proggrörelsen exempelvis säger ju öppet att de är emot bra musik. På 1970-talet var de emot Abba exempelvis. Det var då Nationalteatern skrev texten "omoralisk schlagerfestival".

Det fanns en musikrörelse som sa sig vara emot "bra musik" (dvs Abba och schlager). Detta innebär att vänstern också "väljer" att vara bögar, för att de "vill bli hatade".

Vattentätt.

Citat:
Och är det en slump att flertalet vänsterkvinnor klipper sitt hår kort och så gärna bär glasögon även om de knappt ens behöver det? Och aldrig sminkar sig (förutom det röda läppstiftet som har en symbolisk betydelse i feminismen).

Lite som Zara Larsson.

Citat:
Jag försöker förklara vad RIKTIG tolerans är. Det är inte dessa "HBTQ-vänliga" restauranger.

Jag tror att riktig tolerans innebär att du, som är "så liberal" att du till och med kan vara vän med tjejer som har sillisar, visar din stora tolerans och håller käften, slutar böla, och tolererar att folk vill öppna en restaurang som de kallar "HTBQ-vänlig".

Citat:
Inte i praktiken. Kan slå vad om hur mycket som helst att toleransen inte står lika högt i tak på dessa ställen som på ett genomsnittsställe, ifall man råkar vara t ex vit heterosexuell man eller avslöja att man är högersympatisör, eller något av allt det andra som vänstern hatar.

Som sagt, så tror jag de flesta restauranger bryr sig om en sak först och främst: att gäster vill komma och betala för deras mat. Att gå till en HBTQ-vänlig restaurang och börja prata om att man "röstar höger" så fort man kommer in i restaurangen är ju lite socialt efterblivet beteende, eftersom inga av de andra gästerna är där för att höra dig prata om dina privata politiska åsikter.

Men nu är det 2026 va, och jag tror det blivit rätt uppenbart för de flesta att
1: Bögar är killar som gillar att knulla andra killar.
2: Killar som gillar att knulla andra killar finns utspridda över hela världen, har alla möjliga bakgrunder, och röstar på alla möjliga olika partier.

Så att chefen på bögrestaurangen skulle lyncha dig och tacka nej till dina pengar för att du råkar säga att du röstar höger medan du är på bögrestaurangen är inte särskilt troligt, nej.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-30 kl. 11:58.
Citera
2026-08-30, 12:23
Avstängd
Skattebrotts avatar
Detta är ännu ett problem med er vänsterblivna - ni är så intoleranta att ni nästan bara kan få utlopp för er flockmentalitet om ni vet att andra som äter på samma restaurang gillar att göra samma saker som er i sängen. Ni umgås för att ni vill bli en flock, vi normala däremot umgås tvärtom för att vi tycker det är spännande med människor som är ANNORLUNDA än oss själva. Går jag ut på en krog där man umgås vill jag komma hem med en person som har ett ANNAT kön än jag, som är YNGRE, som är KORTARE, KURVIG (till skillnad från mig) etc. Olikheter attraherar!
Och till råga på allt är det ni i VÄNSTERN som titulerar er "toleranta" och anklagar andra för "främlingsfientlighet" och "hat"? Snacka om newspeak...
Citera
2026-08-30, 12:25
Medlem
Citat:
Detta är ännu ett problem med er vänsterblivna - ni är så intoleranta att ni nästan bara kan få utlopp för er flockmentalitet om ni vet att andra som äter på samma restaurang gillar att göra samma saker som er i sängen. Ni umgås för att ni vill bli en flock, vi normala däremot umgås tvärtom för att vi tycker det är spännande med människor som är ANNORLUNDA än oss själva. Går jag ut på en krog där man umgås vill jag komma hem med en person som har ett ANNAT kön än jag, som är YNGRE, som är KORTARE, KURVIG (till skillnad från mig) etc. Olikheter attraherar!
Och till råga på allt är det ni i VÄNSTERN som titulerar er "toleranta" och anklagar andra för "främlingsfientlighet" och "hat"? Snacka om newspeak...
Tänker du så varje gång du går ut och käkar?
Citera
2026-08-30, 12:35
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänker du så varje gång du går ut och käkar?

Att jag inte vill gå till en restaurang som är vänster (för det är man ju när man har dessa vänsteretiketter såsom "HBTQ friendly", "women owned", "black owned" etc? Ja. Jag slutade till och med att gå på den påstådda högerrestaurangkedjan In & Out efter att de anställde en personal som heter Muhammed. Det finns säkert 500 restauranger där jag bor, så då kan jag lika gärna välja en annan.
Citera
2026-08-30, 12:36
Medlem
Citat:
Att jag inte vill gå till en restaurang som är vänster? Ja. Jag slutade till och med att gå på den påstådda högerrestaurangkedjan In & Out efter att de anställde en personal som heter Muhammed.
Va? Du gillade ju precis olikheter?
Citera
2026-08-30, 12:37
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Va? Du gillade ju precis olikheter?

Öh... Ja jag gillar olikheter, så jag äter bajs varannan gång och mat varannan.
(Inte)
Citera
2026-08-30, 17:40
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Öh... Ja jag gillar olikheter, så jag äter bajs varannan gång och mat varannan.
(Inte)
Så Muhammed är bajs?
Citera
2026-08-30, 22:04
Medlem
Vem0ths avatar
Som sagt, det finns ingen anledning för restaurangen att behandla dig olika eller dåligt eftersom du inte direkt matchar deras ideal. Restaurangregel nummer 1: Få gäster att vilja komma tillbaka.

Om de inte vill ha dig tillbaka, vilket man kan känna av som gäst. Begär att få prata med restaurangens ägare. Då kommer det bli en helt annan attityd.
Citera
2026-08-31, 17:29
Medlem
AboveTopSecrets avatar
Så, krögare kräver numera att få veta vilken läggning man har?

Får man ens LOV att ställa frågan???
Citera
2026-09-11, 13:10
Medlem
Jag var o åt på Bee i Göteborg (som skyltar med Prideflaggor o så), o jag kände mig lika välkommen som alla andra även om man hade lusten att fråga, vem är aktiv o vem är passiv, Ulf eller Sten...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in