Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Precis, så vad var problemet med vanliga restauranger?
Var har jag påstått att det finns ett problem med "vanliga restauranger"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Varför behöver någon ha en bögvänlig restaurang om den inte tänker böga på restaurangen?
Läste du överhuvudtaget inlägget du nyss svarade på:
Citat:
Ursprungligen postat av
Traumprinzz
Tror att bögar, oavsett politisk tillhörighet, gillar att gå på restaurang ibland som alla andra. Många kanske gillar att gå till en restaurang där det finns chans att träffa eller stöta på människor som liknar en på ett eller annat sätt. Det är väl därför veganer ofta går till veganska restauranger, iranier går till persiska restauranger, sportälskare går till sportbarer etc. Ser inte riktigt det uppseendeväckande med att bögar någon gång skulle ha lust att gå till ett ställe där de vet att det ibland hänger andra bögar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Proggrörelsen exempelvis säger ju öppet att de är emot bra musik. På 1970-talet var de emot Abba exempelvis. Det var då Nationalteatern skrev texten "omoralisk schlagerfestival".
Det fanns en musikrörelse som sa sig vara emot "bra musik" (dvs Abba och schlager). Detta innebär att vänstern också "väljer" att vara bögar, för att de "vill bli hatade".
Vattentätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Och är det en slump att flertalet vänsterkvinnor klipper sitt hår kort och så gärna bär glasögon även om de knappt ens behöver det? Och aldrig sminkar sig (förutom det röda läppstiftet som har en symbolisk betydelse i feminismen).
Lite som Zara Larsson.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Jag försöker förklara vad RIKTIG tolerans är. Det är inte dessa "HBTQ-vänliga" restauranger.
Jag tror att riktig tolerans innebär att du, som är "så liberal" att du till och med kan vara vän med tjejer som har sillisar, visar din stora tolerans och håller käften, slutar böla, och tolererar att folk vill öppna en restaurang som de kallar "HTBQ-vänlig".
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Inte i praktiken. Kan slå vad om hur mycket som helst att toleransen inte står lika högt i tak på dessa ställen som på ett genomsnittsställe, ifall man råkar vara t ex vit heterosexuell man eller avslöja att man är högersympatisör, eller något av allt det andra som vänstern hatar.
Som sagt, så tror jag de flesta restauranger bryr sig om en sak först och främst: att gäster vill komma och betala för deras mat. Att gå till en HBTQ-vänlig restaurang och börja prata om att man "röstar höger" så fort man kommer in i restaurangen är ju lite socialt efterblivet beteende, eftersom inga av de andra gästerna är där för att höra dig prata om dina privata politiska åsikter.
Men nu är det 2026 va, och jag tror det blivit rätt uppenbart för de flesta att
1: Bögar är killar som gillar att knulla andra killar.
2: Killar som gillar att knulla andra killar finns utspridda över hela världen, har alla möjliga bakgrunder, och röstar på alla möjliga olika partier.
Så att chefen på bögrestaurangen skulle lyncha dig och tacka nej till dina pengar för att du råkar säga att du röstar höger medan du är på bögrestaurangen är inte särskilt troligt, nej.