2026-08-26, 08:23
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
En "straight" gubbe som söker sig till en HBTQ restaurang? Det kanske är på tid att få vara sig själv.
Hahaha, +1 på den.
Gubbe som emojar sig i rubriken !
Kliv ur garderoben.
Citera
2026-08-26, 08:25
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Vad betyder ens att restaurangen ”identifierar sig som ägd av kvinnor”. Antingen är den ägd av kvinnor eller så är den inte det.

Det betyder att den som skrev det är en mycket förvirrad person.

Man kan också tycka att personen är helt bindgalen om man vill vara lite hårdare.

Man kan också tycka att personen är ett fullständigt klappmongo det är inte orimligt.
Citera
2026-08-26, 08:29
Medlem
Det här påminner mig om när jag var i USA och vapenaffären bredvid mitt hotell var "HBTQ-certifierat och kvinnoägt", vilket såklart är prio ett för mig när jag ska hitta skjutvapen för att begå skoldåd.
On topic så är du självklart välkommen, vem vet du kanske lär dig ännu mer om dig själv än du trott tidigare.
Citera
2026-08-26, 10:00
Medlem
needAlifes avatar
Välkommen är nog fel ord. de lär nog acceptera dina pengar men annars finns det nog andra ställen där man inte är hatad men kanske bara e jag.
Citera
2026-08-26, 10:37
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Vad betyder ens att restaurangen ”identifierar sig som ägd av kvinnor”. Antingen är den ägd av kvinnor eller så är den inte det.
För att den kunde lika gärna vara ägd av en enhörning eller av nån som definierar sig själv som en årstid 🤔
Citera
2026-08-26, 10:56
Medlem
Citat:
Det är säkerligen en dålig översättning. Tittar du i Googles olika dokument på svenska som är ai skrivna är det rätt mycket konstigheter.
Borde bara stå ägd av kvinnor.

Vill man ändå ha något ord så skulle det varit intygar, "intygar att den är ägd av kvinnor och hbtq-vänlig."
Citera
2026-08-26, 11:00
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Inser nu att det borde innebära att OM jag identifierar mig som någon som redan har betalt notan så kan jag lämna restaurangen även om jag inte faktiskt har gjort det i den verkliga världen.

I sådana fall ändrar jag mig och tycker att informationen är ok.
Citera
2026-08-26, 11:10
Medlem
Blaskas avatar
Haha "straight" gubbe som vill söka sig till bögrestauranger. Lev ut dina fantasier för fan. Vänta inte tills det blir för sent.
Citera
2026-08-26, 13:20
Medlem
halaltarzans avatar
Men på bögställen brukar väl alla vara välkomna? Brukar då och då gå och käka burgare på mitt lokala gayställe utan att det varit några konstigheter. Väldigt vad en del flashbackdinosaurier är ängsliga.
Citera
2026-08-26, 15:46
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Haha "straight" gubbe som vill söka sig till bögrestauranger. Lev ut dina fantasier för fan. Vänta inte tills det blir för sent.
Jag får ta och göra det! Du har PM.
Citera
2026-08-26, 15:58
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Hahaha, +1 på den.
Gubbe som emojar sig i rubriken !
Kliv ur garderoben.

Vad skönt att nån mer än jag reagerade på emojisarna. Allting förfalller så fort nu
Citera
2026-08-26, 16:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
HBTW-vänlig betyder att man inte välkomnar intoleranta, trångsynta människor. Alla är såklart välkomna men om dina åsikter är typ i stil med klassiska FB-are och du är verbal om det så lär du bli kickad. Men sen lär du bli det oavsett restaurang för även om de inte skriver det uttryckligen så är de inte ok med intolerans generellt.

Det enda de benämningarna är till för är att visa för de som är i de grupperna att det är en trygg plats och att de faktiskt agerar om ngn får för sig att vara en idiot. That's it. Alla kan äta där. Det är hela poängen.

Sen vette fan om man ens, enligt lag, får porta folk baserat på kön eller sexualitet?

Inte på papperet, men om du portar heterosexuella män kommer DO se mellan fingrarna eftersom det är det goda hatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in