Citat:
Ursprungligen postat av
MuppetMinnieMe
Och whitetrashsvennar anser många leva i parallellsamhällen byggda på bidrag med det så ser man att du förenklar din världsbild så att den ska passa ditt narrativ när du ger dig på invandrare.
Anser många det? Tycker såklart det är trist när folk oavsett etnicitet känner sig nödgade att leva på bidrag. Det gjorde jag själv en period, det var inte så fett.
Är alla invandrare muslimer? Är alla muslimer invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av
MuppetMinnieMe
Jag har aldrig påstått vi inte har problematiska systemfel i Sverige men att skylla systemfel enbart på individerna vägrar jag gå med på, det är att förenkla för mycket.
Nähä? Vilka ska man skylla på då? Hattifnattarna?
Citat:
Ursprungligen postat av
MuppetMinnieMe
Sen borde du fundera på att tvätta munnen med tvål, du är rätt vulgär.
Jag pratar om brutala förnedringsrån och din första reaktion är att få dåndimpen för att jag säger kiss?
Det är ganska symptomatiskt för hela det här landet och kan nog vara den största bidragande faktorn till samhällsutvecklingen. Skit i vad som faktiskt händer, det viktiga är att vi har ett vårdat språk, lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alderia
Men det problemet blir inte bättre av att sätta likhetstecken mellan islam och problemen i Sverige.
Fast det är ju Islam som är den gemensamma faktorn? Eller menar du att det beror på etnicitet?
Socioekonomiska faktorer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Alderia
För varje gängidiot har du minst tio som jobbar i kommun eller landsting, ofta med jobb som våra fin svenska unga inte vill ha.
Så är det kanske. Men vad spelar det för roll så länge de (muslimska) gängidioterna är kvar och kan härja och paralell-samhällena kvarstår? Återigen med relavitiseringen.