2026-08-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Jag litar hellre på mina instinkter än på en korkad vänsterkärring.

Du verkar inte må bra. Artikeln är skriven av just David Thurfjell
Professor i religionsvetenskap vid Södertörns högskola, såklart nu kommer dra igång tjafset om att södertörn är vänsterwokeskit jag känner dig sort alltför väl. Fakta är fakta oavsett vad ni på ytterhögerkanten anser. Så som sagt. Sverige kommer ALDRIG att bli ett islamistisk land. Kommer ALDRIG styras av ett muslimskt parti. Så enkelt är det.
Citera
2026-08-26, 21:37
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Det blir komplicerat för att det i samtal och debatt snabbt eskalerar till "islam = dåligt/farligt". Men att vara muslim betyder verkligen inte att man är islamist.

Många etniska svenskar har precis som jag träffat och jobbat med många trevliga muslimer. Vi har lärt känna muslimer på jobbet, som grannar eller på föräldramöten, lär känna dem som personer, precis som jag tänker att dem jag träffar inte tänker på mig som KRISTEN i första hand utan som kollega, granne, klassförälder osv.

Den vardagliga erfarenheten och kontakten med muslimer gör mig jättefundersam vad man är så orolig för. För oron i sig tar jag på allvar.

Jag är orolig för att Islam ska vinna mark och ersätta svensk kultur. Jag är orolig över demografins utveckling. Jag är orolig över att vi har paralell-samhällen som inte ser sig som svenska. Jag är orolig över imamer som predikar hat mot väst, jag är orolig över muslimska tiktokbrudar som förespråkar sharia och kallar homosexualitet för en psykisk sjukdom. Jag är orolig över kaos-blattar som koran-kravallar och för krig mot svenskt rättväsende. Jag är orolig över blattar som för ett rasistiskt krig mot den svenska befolkningen i form av förnedringsrån, misshandel, våldtäkt och mord, inte sällan med religösa förtecken. Jag är orolig för att när den dagen kommer då "sekulära" muslimer kan välja, att de då kommer välja sitt team.

Du pratar gärna om den lilla klicken välanpassade innerstadsmuslimer, men du undviker att tala om de radikala förortsmuslimerna, de som utgör ett problem. Kan det vara så att du stoppar huvudet i den berömda sanden?
Citera
2026-08-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
lol, sekulariserade muslimer!
Jag snackar inte om husnegrerna nu utan om ickesekualiserade muslimer, dom finns det gott om i det här landet varesig du vill tro det eller ej. Vad har du för tankar om dom?

Jodå whitetrashsvenarna som röstar på ytterkanthögerpartiet som Svärjevennerna et al dom är oftast sekulariserade men ändå såna som splittrar och förstör samhället, ja inte särskilt kristet alls. En del av dom jagar folk med järnrör, känns inte särskilt fredligt. Som sagt Sverige kommer INTE bli islamistisk om fyra år eller ever och ett muslimskt parti kommer ALDRIG ha någon större framgång, om så vore hade dom redan suttit i parlamentet. Och dra inte Nyanskortet för det där är bara ett PR jippoparti och en one man show.
Citera
2026-08-26, 21:44
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Jodå whitetrashsvenarna som röstar på ytterkanthögerpartiet som Svärjevennerna et al dom är oftast sekulariserade men ändå såna som splittrar och förstör samhället, ja inte särskilt kristet alls. En del av dom jagar folk med järnrör, känns inte särskilt fredligt. Som sagt Sverige kommer INTE bli islamistisk om fyra år eller ever och ett muslimskt parti kommer ALDRIG ha någon större framgång, om så vore hade dom redan suttit i parlamentet. Och dra inte Nyanskortet för det där är bara ett PR jippoparti och en one man show.

Du drog till med en jävla harang här nu, jag pratade om ickesekualiserade muslimer och hur du ser på det men du börjarde raljera om "white trash" och Kenta Ekerot och allt annat skit, haha. Fan va lol..
Citera
2026-08-26, 21:50
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

Jag är säker på att folk för 40 år sedan sade att vi aldrig kommer ha moskéer eller minareter i Sverige, vi kommer aldrig ha ett islamistiskt parti, vi kommer aldrig ha paralell-samhällen, vi kommer aldrig ha Sharia-domstolar, vi kommer aldrig ha muslimska drägg som pissar svenskar i munnen. Och här är vi nu.
Citera
2026-08-26, 22:03
Medlem
<<
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag är säker på att folk för 40 år sedan sade att vi aldrig kommer ha moskéer eller minareter i Sverige, vi kommer aldrig ha ett islamistiskt parti, vi kommer aldrig ha paralell-samhällen, vi kommer aldrig ha Sharia-domstolar, vi kommer aldrig ha muslimska drägg som pissar svenskar i munnen. Och här är vi nu.
Vilket islamistiskt parti har röster värda mer än dina åsikter? Och whitetrashsvennar anser många leva i parallellsamhällen byggda på bidrag med det så ser man att du förenklar din världsbild så att den ska passa ditt narrativ när du ger dig på invandrare. Jag har aldrig påstått vi inte har problematiska systemfel i Sverige men att skylla systemfel enbart på individerna vägrar jag gå med på, det är att förenkla för mycket. Sen borde du fundera på att tvätta munnen med tvål, du är rätt vulgär. Som sagt kommer aldrig ha ett muslimskt parti som leder Sverige och aldrig bli islamistiska. Du kan ju söka på nätet kring vilka partier troende muslimer, sekulära eller riktigt troende, röstar på. Inte är det Nyans i alla fall.
Citera
2026-08-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag är orolig för att Islam ska vinna mark och ersätta svensk kultur. Jag är orolig över demografins utveckling. Jag är orolig över att vi har paralell-samhällen som inte ser sig som svenska. Jag är orolig över imamer som predikar hat mot väst, jag är orolig över muslimska tiktokbrudar som förespråkar sharia och kallar homosexualitet för en psykisk sjukdom. Jag är orolig över kaos-blattar som koran-kravallar och för krig mot svenskt rättväsende. Jag är orolig över blattar som för ett rasistiskt krig mot den svenska befolkningen i form av förnedringsrån, misshandel, våldtäkt och mord, inte sällan med religösa förtecken. Jag är orolig för att när den dagen kommer då "sekulära" muslimer kan välja, att de då kommer välja sitt team.

Du pratar gärna om den lilla klicken välanpassade innerstadsmuslimer, men du undviker att tala om de radikala förortsmuslimerna, de som utgör ett problem. Kan det vara så att du stoppar huvudet i den berömda sanden?

Nej, verkligen inte. Jag är orolig över mycket av du beskriver också, framför allt det som har potentiellt långtgående påverkan på närsamhället.

Som du skriver har vi parallellsamhällen i landet. Det leder till att en liten del av de barn som är födda i Sverige redan vid sex års ålder ligger långt efter i sin svenska språkutveckling jämfört med etniskt svenska barn. Det leder också till att vuxna människor (kvinnor) blir i princip inlåsta i sina hem. Det föder låginkomsthushåll, trångboddhet, och i förlängningen ökad risk för kriminalitet. Det ÄR ett problem, jag fattar såklart det.

Men det problemet blir inte bättre av att sätta likhetstecken mellan islam och problemen i Sverige. För varje gängidiot har du minst tio som jobbar i kommun eller landsting, ofta med jobb som våra fin svenska unga inte vill ha.
Citera
2026-08-26, 22:09
Medlem
Citat:
Du verkar inte må bra. Artikeln är skriven av just David Thurfjell
Professor i religionsvetenskap vid Södertörns högskola, såklart nu kommer dra igång tjafset om att södertörn är vänsterwokeskit jag känner dig sort alltför väl. Fakta är fakta oavsett vad ni på ytterhögerkanten anser. Så som sagt. Sverige kommer ALDRIG att bli ett islamistisk land. Kommer ALDRIG styras av ett muslimskt parti. Så enkelt är det.

Nej inte om vi kämpar mot islam och segrar, men om naiva, blödiga, känslostyrda, verklighetsfrånvända vänstervarelser ser till att muslimer väller in mer och mer, då går det åt helvete.
Det finns inte ett enda bra muslimland.
En muslim är en muslim för mycket.
Citera
2026-08-26, 22:23
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Och whitetrashsvennar anser många leva i parallellsamhällen byggda på bidrag med det så ser man att du förenklar din världsbild så att den ska passa ditt narrativ när du ger dig på invandrare.
Anser många det? Tycker såklart det är trist när folk oavsett etnicitet känner sig nödgade att leva på bidrag. Det gjorde jag själv en period, det var inte så fett.

Är alla invandrare muslimer? Är alla muslimer invandrare?

Citat:
Jag har aldrig påstått vi inte har problematiska systemfel i Sverige men att skylla systemfel enbart på individerna vägrar jag gå med på, det är att förenkla för mycket.

Nähä? Vilka ska man skylla på då? Hattifnattarna?

Citat:
Sen borde du fundera på att tvätta munnen med tvål, du är rätt vulgär.

Jag pratar om brutala förnedringsrån och din första reaktion är att få dåndimpen för att jag säger kiss?

Det är ganska symptomatiskt för hela det här landet och kan nog vara den största bidragande faktorn till samhällsutvecklingen. Skit i vad som faktiskt händer, det viktiga är att vi har ett vårdat språk, lol.

Citat:
Men det problemet blir inte bättre av att sätta likhetstecken mellan islam och problemen i Sverige.

Fast det är ju Islam som är den gemensamma faktorn? Eller menar du att det beror på etnicitet?
Socioekonomiska faktorer?

Citat:
För varje gängidiot har du minst tio som jobbar i kommun eller landsting, ofta med jobb som våra fin svenska unga inte vill ha.

Så är det kanske. Men vad spelar det för roll så länge de (muslimska) gängidioterna är kvar och kan härja och paralell-samhällena kvarstår? Återigen med relavitiseringen.
Citera
2026-08-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Nej inte om vi kämpar mot islam och segrar, men om naiva, blödiga, känslostyrda, verklighetsfrånvända vänstervarelser ser till att muslimer väller in mer och mer, då går det åt helvete.
Det finns inte ett enda bra muslimland.
En muslim är en muslim för mycket.

Fast dina personliga känslor har inte med verkligheten att göra. Igen så kommer Sverige aldrig bli ett islamistiskt land vare sig inom fyra eller fyrtio år. Det kallas för realism. Du reagerar med reptilhjärnan jag med förnufts och logikhjärnan. Muslimer i Sverige ÄR extremt sekulariserade. En rasist är en för mycket MEN jag är för såväl religions som åsiktsfrihet, det är skillnaden på mig och ytterkantshögerfnaskpatrask.
Citera
2026-08-26, 22:36
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:

Spännande profetia, hur vet du det?
Citera
2026-08-26, 22:41
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte. Jag är orolig över mycket av du beskriver också, framför allt det som har potentiellt långtgående påverkan på närsamhället.

Som du skriver har vi parallellsamhällen i landet. Det leder till att en liten del av de barn som är födda i Sverige redan vid sex års ålder ligger långt efter i sin svenska språkutveckling jämfört med etniskt svenska barn. Det leder också till att vuxna människor (kvinnor) blir i princip inlåsta i sina hem. Det föder låginkomsthushåll, trångboddhet, och i förlängningen ökad risk för kriminalitet. Det ÄR ett problem, jag fattar såklart det.

Men det problemet blir inte bättre av att sätta likhetstecken mellan islam och problemen i Sverige. För varje gängidiot har du minst tio som jobbar i kommun eller landsting, ofta med jobb som våra fin svenska unga inte vill ha.
Uppenbarligen inte då du inte uppfattat omfattningen av problemet.. för ett par veckor sedan gjordes t.ex. en undersökning på SFI där hälften tyckte homosexualitet är oacceptabelt. 30 av 31 moskéer tyckte det skulle vara olagligt att "häda" islam. Undersökningar har visat att andra generationens muslimer i väst blir MER troende och radikala än sina föräldrar. Och då har vi inte ens nämnt heders/klankulturen som gräver sig djupare i samhällsstrukturen med kriminalitet (gäller iofs även mellanösternkristendom som synes i södertälje).

Sedan "minst tio som jobbar i kommun eller landsting", inget blir bättre av att du drar en siffra ur röven, invandrare KRÄVER också vård och skola för sig och sina barn, förvärvsarbetar i mycket lägre grad än svenskar. Invandring är ingen lösning på demografiska problem, bygger bara på en ohållbar befolkningspyramid. Även en terrorist kan ha ett jobb, snacka om låg ribba för invandrare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in