2026-08-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Islam har redan tagit över, ni har bara inte fattat det än.

LOL. Skärp dig och släpp paniken. Jag (helsvensk hela vägen till Gustav Vasa och bortom) har flera kollegor som är muslimer. De är som helt normalt folk, tro det eller ej. Men de flesta är muslimer på jämförbart sätt som en massa svenskar är kristna idag - man firar högtider och har en del kulturspecifika grejer. Inget stort, och absolut inget som skapar problem på jobbet.

Vi har också en grannfamilj som är muslimer. De är mina älsklingsgrannar! Ställer alltid upp om man behöver hjälp med något, föreslår förbättringar i området osv, är helt enkelt engagerade i området.

Som sagt, är helsvensk och kristen. Jag har träffat många muslimer och ingen har försökt omvända mig, gjort mig otrygg, varit dålig på jobbet. Min favorit-jobbarkompis är muslim. Vi synkar så sjukt bra när vi jobbar och har jätteroligt under tiden.
Citera
2026-08-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Det var som sent 60-tal när röd ideolog och studentledare kamrat Rudi Dutschkes följare lärt av Mästaren att makten i alla förvaltningar nås obemärkt medelst bakdörren att tillse med kompetens komma i chefsposition och när väl där tillsätta kompetenta och lojala kamrater.

Den Långa Marschen genom Institutionerna.

Svenskarna förstod aldrig när det hände.

Det tog de röda nära nog exakt 50 år.

1968 till 2018. Episka år. En beslutsamhet och ett tålamod som imponerar.

Nu kontrollerar de rättsväsende, utbildning, media, kultursfären. Rubbet. Allt.

Och det osett vilka partier som har majoritet i Riksdagen.

Det innebär att om en på riktigt värdekonservativ riksdagsmajoritet skulle av Talmannen få uppdraget bilda regering så kan de som lyckades med Den Långa Marschen blockera allt i Sverige.

ISSlamisterna, till skillnad från svenskarna, har koll och kunskap om historien.

Vad i hela friden pratar du om?
Citera
2026-08-26, 20:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Finns lite och sänder denna: https://www.prb.org/resource/do-muslims-have-more-children-than-other-women-in-western-europe/

Den där studien visar ju att dom föder betydlig fler barn än Européer, mellan 77-200% mer i snitt beroende på land.
Citera
2026-08-26, 20:05
Medlem
Citat:
Islam har infiltrerat viktiga institutioner, vi har klansamhällen, vi har fått vår första sharia-domstol, vi har ett islamistiskt parti, böneutrop, etc. Demografin ändras fort och säkert.

Det behövs väldigt radikala metoder för att vända den samhällsutvecklingen. Men det är ju jobbigt att bli kallad islamofob, så vi får väl fortsätta stoppa huvudet i sanden.

Du har helt rätt. Vänstern och Islamisterna är skickliga. De ser det hela långsiktigt, över flera generationer. Alltmedan våra politiker och säkert större delen av allmänheten ser livet i fyraårsprioder.
Citera
2026-08-26, 20:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Om 4 år kommer islam ta över Sverige?

Eh, nej. Och orsaken till det stavas EU.

När Ryssland blir allt hotfullare, och USA sviker oss, så blir vi mer och mer beroende av EU. Det vet Socialdemokraterna och Moderaterna. Vad mer är, det vet svenska folket.

Vad skulle EU säga om Sverige styrdes av ett islamistiskt parti? Ni vet, ett sånt där parti som skulle avskaffa Sveriges Rikes Lag och införa sharia i stället? Som skulle tvinga oss att knäböja fem gånger om dagen och vända oss mot Mecka?

Och som skulle avskaffa alla EU-lagar som Sverige har infört för att de inte passar ihop med sharia? Vad skulle EU säga om det?

Ni kan ju gissa. Här är en liten hint: EU:s två största länder, Tyskland och Frankrike, kan vara på väg att tas över av starkt islamkritiska partier, Alternativ för Tyskland och Nationell Samling. Ett annat av EU:s största länder, Italien, styrs redan av ett starkt invandringkritiskt parti. Ett viktigt europeiskt land som står utanför EU, Storbritannien, kan också komma att tas över av ett islamkritiskt parti, Reform UK.

Ifall Sverige skulle låta sig styras av islam, så spottar vi EU i ansiktet. Då kommer EU att kasta ut oss. Tror ni Magdalena Andersson vill det? Ulf Kristersson? Svenska folket?

Nej. Nej, nej, nej. Att Sverige skulle tas över av islam inom fyra år är faktiskt omöjligt. Till och med DN skulle motarbeta det, och då har det gått långt!

Herregud vad naiv du är. Det är inte bara i Sverige som islamisterna är på framfart
Citera
2026-08-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Problem nummer ett är inte islam utan alla äckliga sossevänstersvenskar som tillåter och försvarar islam !!

Jag tillhör nog den grupp som du kallar "äckliga sossevänstersvenskar". Vad tycker du ska hända med mig, menar du? Har jag inte rösträtt och yttrandefrihet som alla andra medborgare i Sverige?
Citera
2026-08-26, 20:11
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Moget av dig Wednesday. Du har i hela tråden bevisat att du har inget kött på benen kring dina åsikter, och slänger du fram autistkortet patetiskt är du så omogen fore real Gurl? Inget förvånar en på Flash, inte ens ditt lågintelligenta sätt att resonera. Men som sagt det FINNS ingen chans i världen att "Moslemerna" tar över Sverige inom fyra år och vi har inga statligt sanktionerade Shariadomstolar. Vad är svårt att förstå, att folk skriver på svenska till dig är det det som är problemet?

Jag har inte sagt att de kommer ta över om 4 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
LOL. Skärp dig och släpp paniken. Jag (helsvensk hela vägen till Gustav Vasa och bortom) har flera kollegor som är muslimer. De är som helt normalt folk, tro det eller ej. Men de flesta är muslimer på jämförbart sätt som en massa svenskar är kristna idag - man firar högtider och har en del kulturspecifika grejer. Inget stort, och absolut inget som skapar problem på jobbet.

Vi har också en grannfamilj som är muslimer. De är mina älsklingsgrannar! Ställer alltid upp om man behöver hjälp med något, föreslår förbättringar i området osv, är helt enkelt engagerade i området.

Som sagt, är helsvensk och kristen. Jag har träffat många muslimer och ingen har försökt omvända mig, gjort mig otrygg, varit dålig på jobbet. Min favorit-jobbarkompis är muslim. Vi synkar så sjukt bra när vi jobbar och har jätteroligt under tiden.

Man kan älska muslimen och samtidigt ogilla islam.
Citera
2026-08-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Jag tillhör nog den grupp som du kallar "äckliga sossevänstersvenskar". Vad tycker du ska hända med mig, menar du? Har jag inte rösträtt och yttrandefrihet som alla andra medborgare i Sverige?

Varför vill du ha hit fienden?
Citera
2026-08-26, 20:25
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att de kommer ta över om 4 år.

Man kan älska muslimen och samtidigt ogilla islam.

Igen Wednesday, du har pratat om statligt sanktionerade Shariadomstolar och det finns inte en enda, så enkelt är det. Och Du blandar nog ihop igen sekulära muslimer, när du svarar Alderia, med troende och dessutom extremister. De flesta muslimer ÄR sekulär av de som bor i Sverige. JAg har försökt förklara för dig. Igen https://humanisten.se/2025/03/09/hur-sekulara-ar-svenskar-med-muslimsk-familjebakgrund/

By the Way, man kan ÄLSKA Sverige och etniska svenskar men totalt ogilla (eller om man spegelvänder ditt språkbruk hata)vissa åsikter.
Citera
2026-08-26, 20:28
Medlem
[quote= Man kan älska muslimen och samtidigt ogilla islam.
[/QUOTE]

Jag vet inte vad du menar med detta. De muslimer jag känner är troende inom islam, liksom jag är troende inom kristendom. Den poäng jag vill framföra att det inte finns ett ISLAM där alla troende lever och tror likadant. Förvånansvärt många är typ som de flesta kristna i Sverige - man firar högtider jämförbara med jul och påsk, men är rätt obrydd emellan.
Citera
2026-08-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Varför vill du ha hit fienden?

Du svarade inte på mina frågor. Vad tycker du ska hända med "äckelvänstersossar"? Och har jag inte rätt att uttrycka mig?
Citera
2026-08-26, 20:32
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Igen Wednesday, du har pratat om statligt sanktionerade Shariadomstolar]

Nej, det har jag inte. Sluta ljug din oärliga blatte. Det blir mer intressant att diskutera då.

Och du kallar mig patetisk som kallar folk för autister, men samtidigt kallar du folk för efterblivna.

Gå å snyt dig förfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in