Bra svar i tråden, och som ni säger svårt att sätta fingret på hur man ska gå vidare. Det är en psykologisk spärr hos mig själv samtidigt som attraktion är svårt att tvinga fram.
Jag har haft en del snygga tjejer på kroken i dejtingliv, tillfälliga förbindelser, kortare romanser helt enkelt. De tjejerna som jag dock har fallit tyngre för har varit under nivån snygga tjejer. Är dock förundrad över människor som är helt blinda till utsida, stämmer verkligen det eller ljuger dom?
Love is blind kan va intressant där man nästan kan ana vilka par som kommer fungera efter det förlovat sig. I många fall (inte alla) fungerar det inte när ena parten är missnöjda med det yttre trots att de klickade 100% på det personliga planet i kapslarna. Jag skulle dock aldrig kunna bli ihop med en heting 9,5/10 yttre med ett dåligt inre eller där kemin inte fungerar. Bara yttre/status räcker inte helt enkelt...
Utsidan ger insidan en chans säger en del, vilket kanske är sant också för mig. Jag har en tjej på jobbet som är som klister på mig, jag känner dock noll attraktion till henne och vi har jobbat ihop i över 5 år och känner varandra väl. På en julfest föreslog en annan kollega till henne att hon skulle passa med en kollega i ett annat team, vilket hon väste som svar att "han är INTE min typ". Jag håller med om att de klickar bra med varann, men hon finner inte honom attraktiv helt enkelt samtidigt som jag verkar duga då. Det är som en katt- och råttalek där samtliga jagar en attraktiv partner, men där ingen är riktigt nöjd med vad man själv tilldelas. I dagens instagramsamhälle kanske det bara är topp 15% i attraktionsmarknadsvärde som är nöjda med situationen, för övriga finns alltid något bättre runt hörnet?
Men det gäller väl att göra sig så attraktiv som möjligt tänker jag efter sina förutsättningar för att träffa sin match. Vad har ni för tips att öka sitt attraktionsvärde? jag har svårt för destruktiva idéer som "ge upp", "det är ingen idé", "du är inte bättre" osv. Jag försöker se lösningar och möjligheter, men vill gärna ta input utifrån!