Citat:
Ursprungligen postat av
Snahjavel
Jag får rätt ofta höra att jag ser bra ut, har bra jobb, strax över medellängd, hår på huvudet, gymmar 2-3 gånger i veckan, är social och med glimten i ögat. Men har väldigt svårt att få till det med tjejer som jag själv tycker är attraktiva.
Jag söker inga tiopoängare utan mer "hon är lite söt", "charmig", "girl next door" och liknande. Jag är dock binär och kan i princip på några sekunder avgöra om det finns potential till romantik eller om det är uteslutet, jag kallar de för ettor eller nollor.
Ytligt javisst men jag har många gånger försökt att "tvinga fram" romantik med en kvinna jag inte ser som attraktiv, men det är helt enkelt omöjligt för mig. Det kommer fram rätt många tjejer på krogen till mig men är nästan uteslutande nollor med nåt undantag.
Jag är inte helt körd på kärleksmarknaden än men jag är inte på planen för tillfället utan står på sidlinjen o väntar på att få hoppa in. Någon som har tips på hur man ska ta sig över tröskeln till det förlovade kärlekslandet?

Jag kan känna igen det där lite. Problemet är att jag tidigare haft en tjej som, för mig, var absolut perfekt. Allt var perfekt. Då menar jag alla aspekter från sex till socialt till sättet hon sa "jaha" på osv. Det finns inget jag inte gillar med henne.
Nu till problemet; Hon har lagt ribban så högt att varje ny dejt leder till att jag alltid inser att jag inte kommer hitta någon som hon igen och därmed, per automatik, tänker i kompromisser (som inte är ovanligt för förhållanden såklart). Med tiden blir det såklart lättare men alltid finns det där i bakhuvudet. Dock säger jag inte att jag inte kan bli kär i ngn annan, men det påverkar.
Och hur började detta? Jag gick in med tankarna att det förmodligen blir ett fwb-förhållande och inget mer. Jag föll pladask. Det bara hände. Allt bara klickade. Det är otroligt svårt att bestämma direkt hur det kommer bli.
Vad du behöver är att inte se det så binärt som du gör pga en faktor som är väldigt viktig: Kärlek är ngt som utvecklas med tiden. Även folk som blivit "planerat gifta" kan utveckla starka kärleksband. Det finns ingen, förutom de som enbart går på åtrå, som blir "kära" vid första ögonkastet. Då är det enbart utseende man går på. Du vet inget om personen. Sen att man råkar klicka är bara en lycklig slump. Hur vet du att tjejen inte är dum i huvudet eller har fascistiska åsikter? Eller att hon tycker att det bästa som finns är att äta hjärna? Man har ingen aning om en annan människa förrän man lär känna hen.
Du säger att du är på sidolinjen och det är fine men om du vill in så finns inget annat än att bara ta tag i det. Gå in, gå på dejter. Känn efter. Döm inte för fort för du kan ha fel. Känslor är ngt vi alla har och det viktiga är att veta hur vi hanterar de samt hur vi agerar på de. Du kan ha påverkats mkt av ditt sätt att tänka och tror därför att det är enda sättet. Jag hade istället låtit det gå lite mer tid än "några sekunder". Då verkar det som att du istället har väldigt hög ribba där alla faller under pga någon detalj. Rösten, ngt de säger, ngt de gör, ngt du ser på de, etc. Inget annat finns där. "Energi" och "kemi" är ngt man känner efter längre tid än vad du beskriver.