2026-08-25, 17:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Nej, inte mer än testat några gånger när man var tonåring.
Ok kolla upp så får du det ur världen. Skulle det vara allvarligt så är det bäst att komma tidigt.
Citera
2026-08-25, 17:59
Medlem
bonobonos avatar
Kom på att jag var på skjutbanan och sköt i onsdags. Var lite öm i övre delen av axeln några dagar efter. Tror jag vid något tillfälle fick kolven lite väl högt upp mot nyckelbenet.
Skulle de kanske kunna vara orsaken? Känner inte av det längre och kolven var ju aldrig i halsen, men ganska nära.
Citera
2026-08-25, 18:06
Medlem
NygammalValss avatar
Varför startar en vuxen 50-åring en tråd om sånt här? Kan du inte telefonnumret till din vårdcentral?
Citera
2026-08-25, 18:12
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Varför startar en vuxen 50-åring en tråd om sånt här? Kan du inte telefonnumret till din vårdcentral?
Om du läst vad jag skrivit så har jag förklarat att jag ska kontakta vården om det inte blir bättre.
Tills vidare söker jag om andra haft liknande.
Vissa kommenterar Farmen och andra sånt här.
Du behöver varken läsa eller kommentera om det stör dig.
Citera
2026-08-27, 14:25
Medlem
bonobonos avatar
Kontaktade vårdcentralen.
Sköterska på telefonen med knackig svenska tyckte att jag skulle avvakta. En svullnad går bort av sig själv sa hon.
Jag stod på mig och efter lite tjat fick jag en tid att komma dit.
Väl där var det två sköterskor som kände på halsen och tog ett prov på infektion/sänka som var normalt.
Fick sen träffa en läkare (Draculas släkting typ). Hon var in 30 sekunder, sa två meningar varav man förstod max en av dom.
Sen blodprov igen för sköldkörteln och remiss för ultraljud.
Nu är det bara att vänta.
Citera
2026-08-30, 23:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Kontaktade vårdcentralen.
Sköterska på telefonen med knackig svenska tyckte att jag skulle avvakta. En svullnad går bort av sig själv sa hon.
Jag stod på mig och efter lite tjat fick jag en tid att komma dit.
Väl där var det två sköterskor som kände på halsen och tog ett prov på infektion/sänka som var normalt.
Fick sen träffa en läkare (Draculas släkting typ). Hon var in 30 sekunder, sa två meningar varav man förstod max en av dom.
Sen blodprov igen för sköldkörteln och remiss för ultraljud.
Nu är det bara att vänta.
Bra att du tog tag i det!
Citera
2026-09-01, 15:11
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Bra att du tog tag i det!
Ja så är det nog.
Nu får man jaga vårdcentalen.
Blodprover på sköldkörteln var normala och ingen infektion.
Men läkaren har så klart skickat remissen fel så den nekades. Får se om dom kan få det rätt till slut.
Citera
2026-09-16, 22:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja så är det nog.
Nu får man jaga vårdcentalen.
Blodprover på sköldkörteln var normala och ingen infektion.
Men läkaren har så klart skickat remissen fel så den nekades. Får se om dom kan få det rätt till slut.
Hur går det med remissen?
Citera
2026-09-17, 13:08
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur går det med remissen?
Det har inte hänt något ännu.
Remissen skickades fel och först efter att jag påpekade det skickades den iväg till rätt ställe.
Har fått återkopplat från kirurgen att dom mottagit den och att vårdgarantin på 90 dagar gäller.
Så jag väntar...

Vet inte om jag inbillar mig men tycker att knölen förändras en del. Den känns lite hårdare och kanske även mindre. Men det kan som sagt vara inbillning också. Man känner så lite av den på utsidan så kan lika gärna vara att den sjunker in mer ibland.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in