2026-08-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
TUSEN TACK för alla fantastiskt nyttiga råd och varningar! Ja jag känner mig verkligen som en fisk på torra land och kände på mig (=visste) att det skulle finnas många fallgropar och risker med en privat försäljning.

Det lutar nog åt att jag ringer några samtal till uppköpare imorgon och kollar av läget. När jag väger smidighet och enkelhet mot maximalt pris på vågen, så tippar det över mot det tidigare. Ju mindre problem desto bättre. Ärligt talat så har jag aldrig räknat med att få bra betalt för den här gamla kärran.

Eftersom jag dels känner denna bil dåligt, och dels kan och vet väldigt lite om bilar överhuvudtaget, är det busenkelt för bilskojare att snacka omkull mig och bjuda skrotvärdet. Att de dessutom skulle sjunka så lågt som att sabotera bilen för att få lägsta möjliga pris, ja, det är ett spel jag inte alls kan eller vill spela med i.

Det handlar om en 20 år gammal Saab. Inte alls underhållen av den avlidna ägaren, men tuffar på fortfarande. Att piffa upp den till försäljning skulle förmodligen kosta mer än det skulle smaka.

Återigen tack till alla som delat med sig i denna tråd! Jag börjar följa uppköparspåret imorgon!

Just saab är rätt speciellt.
Det finns rätt hel del knepigt folk som gillar saab och faktiskt är vettiga etniska svenskar.

Kan aldrig tro en firma ger mer än 5K för en bil i det skick du beskriver,medan en saabautist kan förundra sig över hur otroligt det är att din lysknapp fortfarande har vita markeringen kvar,och bara därför bjuda dig tio tusen.
Dessutom kan de ofta allt om modellen och klagar sällan över småfel. Det är ju en Saab förman...

Kolla lite saabforum på fejsbook och släng ut en blänkare där först.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in